Designed by Freepik

Što ako biste mogli promijeniti svoje stanje uma, samo promjenom disanja?

Uvijek govori dobro o drugima…




Istraživanje provedeno na dubokom disanju utvrdilo je da su sudionici opušteniji i da postoji učinak na njihove moždane valove. To ima implikacije izvan poznatih učinaka dubokog disanja kao što su smanjenje stresa i povećanje općeg blagostanja.

Studija je koristila elektroencefalogram (EEG) za mjerenje učinka dubokog disanja na moždane valove kod 16 sudionika.

Disanje je trajalo četiri do šest minuta sa šest udisaja u minuti. Sastojalo se od četiri sekunde inhaliranja s dijafragmom, dvije sekunde zadržavanja daha i četiri sekunde izdisaja.

Takvo je duboko disanje povećalo količinu alfa, theta i delta valova.

Što to znači, možete se zapitati?

77





Normalno, mi se nalazimo u beta stanju. To je kada moždani valovi imaju frekvenciju od 16-31 Hz (u sekundi). U beta stanju smo pažljivi, aktivno razmišljamo i budni. Nalazimo se u rasponu od aktivno mirnog, pod stresom do blago opsesivnog.

Duboko disanje je učinkovit način za smanjivanje moždanih valova na frekvencije u rasponu 8-15 Hz. U alfa stanju ste opušteni i reflektirajući. Razina stresa se znatno smanjuje u odnosu na beta stanje. Alfa stanje je široko priznato kao optimalno stanje za učenje.

Duboko disanje također povećava količinu theta valova, koji su u rasponu od 4-7 Hz. U theta stanju ste još opušteniji. U tom stanju ste vrlo osjetljivi i otvoreni. Obično često ulazimo u theta stanje dok smo pod tušem. Umirujući učinci tople vode koja prolazi cijelim tijelom zajedno sa šumom mogu biti nevjerojatno opuštajući.

Iz ovog stanja mozga često možemo automatski prijeći u delta stanje i tada obično imamo neki duboki uvid ili nam dolaze ideje. To je razlog zašto često imamo one ‘AHA trenutke’ ili velike poslovne ideje dok se tuširamo.

Ne vjeruj svemu što misliš…

Posljednje stanje mozga koje može nastati zbog dubokog disanja je delta stanje, koje ima frekvenciju manju od 4 Hz. To je izuzetno opušteno stanje i uglavnom je povezano s dubokim snom. Bebe su uglavnom u tom stanju prve dvije godine života što je razlog zašto se uglavnom, kad odrastu, ne sjećaju tog razdoblja.

Samo promjenom načina disanja, možete postati opušteniji, možete postati koncentriraniji, možete unijeti više kreativnog stanja i možete značajno poboljšati svoje šanse za doživljavanjem dubokih “AHA trenutaka”.

Referenca: http://www.mfu.ac.th/school/anti-aging/File_PDF/research_inter/P2557_21.pdf

30 MUDRE

MUDRE

Yoga položaji ruku za zdravlje, sreću i blagostanje

Autor u knjizi jednostavan način predstavlja tajni nauk Mudra Vigyane.

Mudra je pojam s mnogo značenja, a kad je u pitanju iscjeljenje, mudra je učinkovit utjecaj na tijelo i um pomoću prstiju obje ruke koje se savijaju, križaju i međusobno dodiruju. Svaka mudra stvara posebnu vezu s kozmičkom sviješću.

U knjizi se pojašnjava što su mudre, njihovo podrijetlo, dobrobiti te kako ih prakticirati.

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.