Foto: youtube/ Jutarnji Program TV HAPPY

“Preko tjedna jedite hranu temeljenu na keto principima. Pokušajte 2 dana u tjednu unositi malu količinu kalorija, oko 500 kalorija. Sutradan uzmite jedan obrok bogat ugljikohidratima. Time ćete kombinirati dobre  efekte keto dijete, posta i povećanog lučenja FGF 21 poslije unosa ugljikohidrata.”

Uvijek govori dobro o drugima…




Kada starimo, naše matične stanice (iz kojih nastaju sve naše stanice) smanjuju svoju sposobnost obnavljanja.

Istraživanja posljednjih godina pokazuju da kratkotrajno gladovanje (24 sata) vraća sposobnost regeneracije matičnih stanica, kako kod mladih, tako i kod starih. Posljednja studija s MIT u SAD, objavljena prije nekoliko dana, pokazala je da u miševa koji gladuju, stanice umjesto glukoze (koje nema uslijed gladovanja), razlažu masne kiseline. Pri tome se oslobađa molekula koja stimulira regeneraciju matičnih stanica.

Već desetljećima se zna da je nizak kalorijski unos prediktor dugog života, kako u ljudi tako i u životinja. Međutim, točan mehanizam nije bio poznat. Znalo se da dolazi do promjene u metabolizmu, koji je uključivao prelazak s korištenja ugljikohidrata na masti (ovo je osnova ketogene dijete).

Ne vjeruj svemu što misliš…

Ova promjena dovodi do aktivacije transkriptivnih faktora poznatih kao PPAR, koji aktiviraju potom brojne druge gene. Ono što je u ovoj studiji fascinantno je, da su korištenjem molekula vrlo sličnih PPAR mogli izazvati isti efekt (bez korištenja dijete). Aktivacijom ovog metaboličkog puta, postizao se efekt reverzije promjena koje nastaju kod starenja.

Ovo otvara zanimljive terapijske mogućnosti, davanja molekula osobama koje su na kemoterapiji, sa slabim imunitetom radi stimuliranja imuniteta (a kod kojih je gladovanje nepoželjno i opasno).

Slika 1. Matične stanice miša prije gladovanja od 24 sata (lijeva slika) i poslije (desna). Vidljiva je poboljšana morfologija stanica, uz pojačanu aktivnost u smislu imunostimulacije.

Ketogena dijeta se primjenjuje od 1920. godine u liječenju i poboljšavanju zdravlja, ali tek posljednjih godina medicina ju je počela shvaćati ozbiljno. Kod keto dijete, nije toliko bitno koliko kalorija unosimo, već koju vrstu hrane koristimo. Ona podrazumijeva smanjen unos ugljikohidrata, uz povećan unos “dobrih” masti.

Uvijek govori dobro o drugima…




Nemam namjeru baviti se keto-dijetom u detalje (neka to rade nutricionisti), ali želim ukazati da nije poželjna potpuna redukcija ugljikohidrata. Posljednjih godina je velika pažnja posvećena hormonu jetre nazvanom fibroblast growth factor 21 (FGF21), koji se stvara kada je razina šećera u krvi ili jako visoka ili jako niska.

On se pokazao kao moćan stimulus imuniteta kod odraslog. On stimulira stvaranje T limfocita, ključnih stanica u obrani organizma. Također, smanjuje apetit, suzbija nagomilavanje masti u organizmu. Postoje istraživanja koja ukazuju da štiti kardiovaskularni sistem.

Paradoksalno, razina hormona se povećava bilo kada produženo gladujemo (sedam dana) ili kada unosima obrok bogat ugljikohidratima.

Ne vjeruj svemu što misliš…

Kako bih ja sumirao sve izneseno (radi se o mom osobnom stavu):

Preko tjedna jedite hranu temeljenu na keto principima.

Pokušajte dva dana u tjednu unositi malu količinu kalorija (preporučeno je oko 500 kalorija na dan).

Sutradan uzmite jedan obrok bogat ugljikohidratima. Time ćete kombinirati dobre  efekte keto dijete, gladovanja i povećanog lučenja FGF 21 poslije unosa ugljikohidrata.

Dr Branimir Nestorović – pulmolog i alergolog, načelnik pulmologije u Univerzitetskoj bolnici u Tiršovoj, Srbija

banenestorovic.blogspot

ATMA NAPOMENA – Keto za vegetarijance i vegane

Keto za vegetarijance / vegane: 

Tvrdi sirevi poput cheddara ili parmezana, meki sirevi poput mozzarelle, plemeniti sirevi, svježi sir, vrhnje, punomasni jogurti, proteini sirutke, maslac, ghee

Tofu, tempeh

veganski proteini, proteinski kruh

Organsko kokosovo ulje, ekstra djevičansko maslinovo ulje, maslaci od orašastog voća

Bademi, sjemenke bundeve, chia sjemenke, brazilski orah, lješnjaci, orasi, makadamia orasi, pekan orasi, kikiriki

Špinat, salata, raštika, brokula, celer, šparoge, gljive, blitva, paprike, krastavac, radič, kupus, rotkvice, cvjetača, kelj, zelene mahune, prokulice, tikvice

Avokado, rajčica, kokos, limun, limeta, jagode, borovnice, maline, kupine, masline, brusnice, višnje, trešnje, ribizle, dinja, lubenica, kivi, breskva, marelica, šljive

62 MEDICINSKI MEDIJ: HRANA KOJA MIJENJA ŽIVOT

MEDICINSKI MEDIJ: Hrana koja mijenja život

Spasite sebe i svoje voljene iscjeljujućom snagom biljne hrane

Anthony William, poznatiji kao Medicinski medij i autor istoimenog svjetskog bestselera u novoj knjizi nastavlja oduševljavati informacijama koje nam mogu spasiti život! William otkriva kako najbolje iskoristiti skrivene dobrobiti više od 50 biljnih namirnica kako bismo promijenili svoj život nabolje.

Saznajte kako odabrati najbolju hranu za ublažavanje stotine različitih zdravstvenih tegoba i simptoma!

Cijena: 185 kn - Kupi ovdje

1 KOMENTAR

  1. Za bolesne iskljucivo strogi postovi, nema potrebe filozofirati raznoraznim dijetama, kad, sta, kako i koliko – vec voda, kamena so, presno voce i povrce i redovno klistiranje.
    Ali obzirom da je toliko jednostavno moderan covek to nikako ne moze prihvatiti, te se drzi raznih edicija koje ce mu bar malo zakomplicirati ocitu jednostavnost isceljenja.

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.