Foto: pixabay.com

Vaše navike počinju čim ustanete. Postoje one dobre, ali postoje i navike koje nam nikako ne pomažu. Ne možete bez telefona? Ne možete prste držati podalje od čokolade? Izađite iz začaranog kruga kroz OVIH 5 koraka!

atma.hr – 78




Socijalni psiholozi smatraju da je između 30% i 50% naših svakodnevnih aktivnosti određeno navikama.

Obratite pažnju na početak svog dana – isključite alarm, provjeravate poruke, stavljate telefon sa strane i kuhate kavu. Vaše navike počinju čim ustanete.

Navike nisu loša stvar. Naprotiv, daju nam sigurnost i stabilnost. Bez navika naš mozak bi iznova i iznova morao obrađivati informacije i promišlja prije nego što operemo zube prije spavanja ili popijemo vodu.

Postoje i navike koje nam nikako ne pomažu. Odvlače nam pažnju od važnih stvari, jedu nam vrijeme ili škode zdravlju.

1. Otkrijte obrazac

Ako želite prekinuti s lošim navikama, najprije morati identificirati obrazac koji se ponavlja.

Određene okolnosti pokreću navike. Na njih odgovaramo istim činom, koji zahvaljujući dopaminu, izaziva osjećaj zadovoljstva.

atma.hr – 39

2. Promijenite okolnosti

Okolnosti koje izazivaju navike uključuju vrijeme, lokaciju, aktivnost i društvo. Ako ih promijenite, povećat ćete šanse da se riješite neželjenih navika.

Na primjer, istraživanja su pokazala da je pušačima najlakše ostaviti cigarete tijekom praznika.

Izazov je utvrditi novi način ponašanja u svakodnevnom životu.

3. Zamijenite stare navike novim

Želite manje gledati TV, ali ga ne želite odnijeti u podrum? Ukoliko korak broj 2 nije ostvariv i promjena okolnosti nije moguća, postoji još jedno rješenje.

Stare navike zamijenite novim. Našem mozgu je lakše da se navikne na nove stvari, nego da se odrekne starih.

Umjesto da se prvo uhvatite za daljinski kada sjednete na trosjed, uzmite knjigu. Ali prije toga, promijenite okolnost time što ćete staviti knjigu umjesto daljinskog na trosjed.

atma.hr – 78




4. Pravite male korake

Nemojte postavljati sebi velike i apstraktne ciljeve: “Od danas ću se redovno baviti sportom”. Postavite sebi opipljive manje ciljeve: “Trčat ću svake srijede”.

Ako uspijete, nagradite sebe.

Vremenom će se intervali između nagrada povećavati pa će sama aktivnost postati dovoljna motivacija.

5. Slušajte sebe

Koliko god truda uložite, prije ili kasnije ćete htjeti pokleknuti.

Pratite korak broj 1, pamtite gdje se nalaze zamke i podsjećajte sebe.

Nakon sastanka ujutro, sve kolege idu na pauzu za pušenje? Zapišite sebi u kalendar: “Ne danas”!

stil.kurir

67 STVORITE NOVO JA