People photo created by kjpargeter - www.freepik.com

U ovom ćete članku naučiti nekoliko vježbi za buđenje i stimulaciju koje se mogu izvoditi bez izlaska iz kreveta, a one će vam također pomoći da se tijekom dana osjećate veselo. Kompleks gimnastike u krevetu, koji su egipatski svećenici osmislili posebno za faraone da im pomognu da se brže probude i samouvjereno ispune nadolazeći radni dan.

atma.hr – 78




Korisne vježbe bez ustajanja iz kreveta

-Masaža prstiju
-Trljanje čela dlanovima
-Trljanje uški
-Masaža temporalne šupljine
-Masaža očiju
-Masaža mišića noge ispod koljena
-Vježba istezanja
-Masaža dlanovima okcipitalne regije glave
-Masaža trbušnjaka
-Penjanje na nožne prste

Masaža prstiju

Odmah nakon buđenja snažno trljajte dlanove i masirajte prste: s tri prsta jedne ruke (palcem, kažiprstom i srednjakom) masirajte svaki prst druge ruke u smjeru od nokta prema ruci (Sl. 1).

Zbog refleksne povezanosti kožnih receptora ruke s unutarnjim organima, masaža prstiju potiče njihove funkcije: palac – funkcija bronhopulmonalnog sustava, kažiprst – gastrointestinalni trakt i ublažava stresne reakcije, srednji prst – poboljšava regulaciju vaskularnog tonusa, prstenjak – stimulira tjelesnu i mentalnu izvedbu, mali prst – potiče rad srca i normalizira ritam srca.

atma.hr – 39

Sl. 1

Trljanje čela dlanovima

Desni dlan stavite na čelo, lijevi dlan na njega i masirajte čelo lijevo i desno iznad obrva 20 puta (Sl. 2).

Povećava cirkulaciju krvi, smanjuje glavobolju.

Sl. 2

Trljanje uški

Zgrabite palcem i kažiprstom ušku i oštro povucite od vrha do dna 20-30 puta (Sl. 3).

Povećava protok krvi u srednjem uhu, sprječava atrofiju slušnog živca i zujanje u ušima.

Sl. 3

atma.hr – 75



Masaža temporalne šupljine

Stisnite ruke u šaku i masirajte temporalnu šupljinu kružnim pokretima u smjeru kazaljke na satu i suprotno od kazaljke na satu 20 puta (Sl. 4).

Pojačava protok krvi, ublažava glavobolju.

Sl. 4

Masaža očiju

Jastukom palca kružnim pokretima masirajte očne jabučice nježnim pritiskom 20 puta u svakom smjeru (Sl. 5).

Poboljšava drenažnu funkciju oka, čisti ljusku (konjuktivu), poboljšava protok krvi i štiti od katarakte i glaukoma.

Sl. 5

atma.hr – 78




Masaža mišića noge ispod koljena

Naizmjenično savijajući i ravnajući noge u zglobovima koljena, rukama snažno glačajte mišiće noge ispod koljena u smjeru od nožnih prstiju do zgloba koljena (Sl. 6).

Ublažava zagušenja, poboljšava protok krvi.

Sl. 6

Vježba istezanja

Ležeći na leđima, na tvrdom krevetu ili na podu na prostirci, stavite ruke iza glave i povucite ih natrag, a noge izravnajte što je više moguće naprijed, pokušavajući doći do nevidljive šipke dok se koncentrirate na lumbalnu kralježnicu (sl. 7).

Pokušajte držati ispruženu pozu 15-30 s. Ponovite vježbu dva do tri puta. Proteže kralješke, sprječava sindrome boli od osteokondroze.

Sl. 7

atma.hr – 39

Masaža dlanovima okcipitalne regije glave

Sjednite na krevet, spustite noge na pod. Sklopite ruke “u bravu” i kružnim pokretima masirajte stražnju stranu glave u smjeru kazaljke na satu i obrnuto, 20-30 puta u svakom smjeru (Sl. 8).

Zatim stavite dlanove na sljepoočnice i vrhovima prstiju ritmički tucite po stražnjoj strani glave 20-30 sekundi. Poboljšava protok krvi i limfe u mozgu, sprječava aterosklerozu žila glave.

Sl. 8

Masaža trbušnjaka

Popijte pola čaše vode i ležeći na leđima šakom desne ruke, pritiskajući je lijevom rukom kako biste je ojačali, masirajte crijeva u krug, prvo u smjeru suprotnom od kazaljke na satu, a zatim u suprotnom smjeru, 20-30 puta u svakom smjeru (sl. 9).

Potom izvedite trbušno disanje, pritiskajući trbuh odozgo sa sklopljenim dlanovima 4–5 ciklusa s odmaranjem od 10–15 s, ponovite tri do četiri puta.

Stimulira rad crijeva i jetre, sprječava zatvor.

Sl. 9

atma.hr – 78




Penjanje na nožne prste

I posljednje, u stojećem položaju na plastičnoj prostirci u stavu igle, podizanje na nožne prste 10–30–30 puta, nakon čega stopala i refleksne točke na njima izgaraju „plavi plamen“, a od sna nema ni traga (sl. 10)

Sl. 10

Time završava jutarnji kompleks buđenja i poticajne gimnastike, razvijen prije tisuću i pol godina prije Krista, od strane egipatskih svećenika za vladajuću elitu – faraone i njihov unutarnji krug. Ispada da ono što su naši preci znali prije više od tri tisuće godina može donijeti opipljive koristi u našem elektroničkom dobu supertehnologija.

I očito, nisu bili “gluvi” divljaci ako su izmislili ovu “gimnastiku u krevetu” i izgradili egipatske piramide na temelju preciznog znanja astronomije i matematike. Recimo im za ovu atletsku “novost” naše civilizirano “hvala”.

Prema knjizi Eugena Milnera “Hodanje umjesto lijekova”

econet.ru / Pripremila za Atmu: Iva Jukić

59 KAKO ISCIJELITI BOLOVE U LEĐIMA

Dr John Sarno: KAKO ISCIJELITI BOLOVE U LEĐIMA

Povezanost uma i tijela - bolove u leđima moguće je iscijeliti bez lijekova, operacija i tjelovježbe!

Stres je najčešći izvor bolova u donjem dijelu leđa, tvrdi dr. John Sarno. Ali taj bol nije posljedica ozljeda ili devijacija ili trenutačnih životnih okolnosti, nego potisnutih i nerazriješenih emocionalnih problema koji izazivaju napetost u tijelu i u konačnici sprečavaju dotok kisika u živce i mišiće.

Ovaj pionirski pristup dr. John E. Sarnoa pomogao je tisućama ljudi, a u knjizi otkrijte koliko je čvrsta i neraskidiva veza između uma i tijela, kako emocionalna bitka koja se odigrava u vašoj glavi može izazvati stvaran zdravstveni problem, kako tjeskoba i potisnuta ljutnja mogu izazvati grčenje mišića te kako osvještavanjem stvarnih uzroka bolova zauvijek možete iscijeliti svoje probleme s leđima.

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here