Karma i nesvjesno
Često se pitamo kako to izgleda u stvarnosti. Primjerice, netko je ratoboran. Patanđali kaže da se radi o prošloživotnim iskustvima koja u ovom životu osobu tjeraju da aktualizira tu potrebu. Mnogi autori govore da je to ponovno stvaranje karme, odnosno svaka akcija stvara novu akciju i tako u nedogled, bilo da se radi o pozitivnim djelima ili o negativnim. Zato je potrebna yoga kako se akcije ne bi taložile u podsvijesnim spremnicima tzv. alaya. Ovdje dolazimo do glavnog problema, odnosno kako se nešto može taložiti ako ne postoji mogućnost taloženja ili spremnik u koji se spremaju takva iskustva?
Patańđali se ne bavi toliko razlozima koliko je usmjeren na uništavanje takvih spremnika i iskustava koja stvaraju patnju i pogrešno sagledavanje stvarnosti. Takvo vrhunsko iskustvo spaljivanja mentalnih obrtaja tzv. bidja, Patańđali zove nirbidja samadhi, odnosno samadhi bez klica. Ono što nitko od autora ne objašnjava jest zašto smo uhvaćeni u tu nesvjesnu struju ili planetarno djelovanje koje gotovo automatski tjera ljude da proživljavaju takva iskustva.
Ljudi u tim akcijama stvaraju novo astralno tijelo ili nesvjesno iz kojeg se rađa novi život i tako osoba razvija mentalnu, emocionalnu i fizičku razinu postojanja. Jung tvrdi da se analizom snova može vidjeti koliko je osoba napredovala u tom razvoju, odnosno koliko se oslobodila utjecaja nesvjesnog (klica ili planeta). Također, u jyotishu možemo utvrditi koliko je osoba osvijestila sve tri razine postojanja. Međutim ono što se, kao i Prometeju, postavlja svima nama pitanje zašto nas nitko nije pitao želimo li proživljavati takva iskustva? Ali ta iskustva dio su naše osobnosti i spomenuto nesvjesno, odnosno planeti predstavljaju nas, naše dijelove osobnosti, a sam čin osvještavanja zovemo transformacija.