Naš bi život trebao biti oblikovan na takav način da je svaka naša aktivnost ispunjena svjesnošću Boga. Ta se tehnika naziva yoga-sthah. Pritom ne morate sjediti u meditaciji, kao što je to uobičajeno u prakticiranju yoga meditacije. Koliko svoga vremena možete posvetiti meditaciji? Možda jedan sat ujutro ili jedan sat navečer. Ali ako oblikujete svoj život tako da ste uvijek u meditaciji, dvadeset i četiri sata dnevno, ta se razina naziva yoga-sthah kuru karmani.
Widget not in any sidebars
Kada ovako razmišljate: „Zarađujem za Svevišnjega Gospodina. Zatim, kad zaradim i kupim namirnice za kuhanje, mislim: ‘Ovo ću skuhati za Gospodina,’” to znači da je prisutna svjesnost Boga. Uvijek ćete kuhati, čak i ako ne mislite na Boga. Kuhat ćete zato što želite jesti. Kuhanje vam je u rasporedu. Ali ako razmišljate o tome da kuhate za Boga, kod vas je prisutna svjesnost Boga.
Je li to nešto jako teško? Svatko to može prihvatiti. Svatko to može činiti. Samo treba promijeniti način razmišljanja. To je sve. Jednostavna tehnika: „Zarađujem za Boga. Kuham za Boga. Također jedem za Boga.” Netko može pitati: „Kako to jedeš za Boga?” „Moje je tijelo posvećeno služenju Gospodina i ako ne jedem dovoljno da bih održao tijelo u formi, kako ću onda raditi?” Zato je čin jedenja također svjesnost Boga. Spavanje je također svjesnost Boga.
To je ispravan put. Potrebno je oblikovati svoje životne aktivnosti. Kada pomislim: „Moram održati ovo tijelo u formi kako bih mogao raditi za Boga,” to nije tjelesno poimanje života. Isto tako, kada mislite: „Moram lijepo održavati automobil da bi mi mogao biti od koristi,” ne poistovjećujete se s automobilom – samo ga želite koristiti. Slično tome, ne poistovjećujete se s tijelom ako mislite: „Ovo mi je tijelo potrebno kako bih djelovao, radio za Svevišnjega Gospodina i zato ga moram održati u formi.“
Ali ako tijelo koristim za udovoljavanje osjetilima i s tim ga ciljem učinim snažnim i izdržljivim, to uzrokuje vezivanje.
janma karma ca me divyam evam yo vetti tattvatah
tyaktva deham punar janma naiti mam eti so ‘rjuna
“Onaj tko poznaje transcendentalnu prirodu Moje pojave i Mojih aktivnosti po napuštanju tijela se više ne rađa u ovom materijalnom svijetu, već dostiže Moje vječno prebivalište, o Arđuna.” – Bhagavad-gita 4.9
Bog nije plod mašte ili nestvaran lik. Stvaran je kao i mi. Zapravo, mi se nalazimo pod utjecajem iluzije. Živimo kao da je tijelo naše pravo jastvo, iako tijelo nije stvarnost, već samo privremeno očitovanje. Usuđujemo se misliti da Bog ne postoji ili da nema oblik. Ta umna spekulacija posljedica je siromašnog znanja. Bog i Njegovo prebivalište postoje i mi možemo tamo otići, prići Mu i družiti se s Njim. To je činjenica. Duhovni je život vječno postojanje, puno znanja i blaženstva u društvu Svevišnjega Gospodina.
Bhagavad-gita Kakva Jest
Istina koju objavljuje je univerzalna i vječna, te je kroz tisućljeća nadahnjivala velike mislioce, teologe i filozofe istoka i zapada; Sokrata, Goethea, Schopenhauera, Einsteina, Junga i mnoge druge.
G.W.F. Hegel: “Bhagavad-gita je sposobna dati nam pravo shvaćanje univerzalnosti i uzvišenost religije.”
Dr. J. Stilson Judah, profesor povijesti religija, (Berkly, California) izjavljuje o ovom izdanju: “A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada je još jednom zadužio svijet učenjaka, premda je Bhagavad-gita prevođena mnogo puta, Prabhupada je svojim komentarima dao prijevod izuzetnog značaja…”
926 stranica, 16 slika u boji, cijena 150kn
Kupite ovdjeWidget not in any sidebars