Theta i konstelacije (zakonitosti života i ljubavi) 4. dio: Žrtve i počinitelji – mali je put od počinitelja do žrtve, a još manji od žrtve do počinitelja?

50

„Od krvnika (počinitelja) do žrtve je mali korak, a još kraći je od žrtve do krvnika“ (Bert Hellinger)


Preduvjet: Osnovni ThetaHealing tečaj
ZAGREB: srijeda, 18.06.2025. od 18 do 22 sata
ONLINE: petak, 27.06.2025. od 18 do 22 sata
Snimke radionica dostupne svima koji upišu program!


Svi su ljudi vođeni, i žrtve i počinitelji, Višom silom i nitko ne može biti isključen iz igre života. I žrtve i počinitelji nemaju izbora, igraju svoje uloge u toj igri života, i dio su veće cjeline.  

Kao ljudi, svi smo vođeni, možda na drugačiji način, posebno kada ne možemo sami i netko nas uzme za ruku i pomogne nam. To vodstvo kroz život doživljavamo u širem smislu, počevši doslovno od djetinjstva ili kada nam popuštaju noge. U odlučujućim trenucima doživljavamo sebe kao da nas vode druge sile, izvan svijeta koji možemo percipirati našim osjetilima. Na primjer, kroz inspiraciju ili uvid, ali ponekad i u doslovnom smislu, kada smo korak po korak vođeni prema postignuću, što nadilazi naše osobne probleme i mnogim ljudima pruža nešto kako bi napredovali kada to nisu mogli učiniti samo vlastitim uvidima i percepcijom. Ovo iskustvo vođenja doživljavamo i u konstelacijama i u theti.

Uvidi o zakonitostima života i ljubavi se kroz fenomen konstelacija, „kao ono što se pokazuje“, ne stječu niti postižu osobnim naporom. Ti uvidi su nam dani kao poklon, ali na način koji od nas zahtijeva krajnju prazninu. Iz ove praznine na najsveobuhvatniji način možemo shvatiti što djeluje iza naše savjesti, jer naše savjesti imaju dalekosežne učinke gdje su objašnjenja i pokušaj proziranja njezine tajne u zapadnom svijetu bili neučinkoviti. Posebno je to važno u situacijama koje uključuju žrtve i počinitelje.

Pokazuje je da naš unutarnji glas savjesti poistovjećen s izravnim glasom Boga u našoj duši, i poslušnost tom glasu jamčila je naše spasenje i od nas zahtijevala upravo to posljednje. Što je taj glas prvenstveno zahtijevao od nas? Zahtijevao je od nas da iz svoje ljubavi isključimo one koji su se razlikovali od našeg glasa savjesti, pa čak nam je bilo dopušteno i naređeno da se borimo i ubijamo ih u ime Boga koji se objavio u našoj duši. Zato se vode krvavi ratovi u ime Boga, gdje se slijepo pogrešno procjenjuje činjenica da se takozvani neprijatelji također bore u ime svoje savjesti i žele nas žrtvovati svom Bogu u ovom ratu. No, činjenica je da i oni slijede svog boga u ovoj međusobnoj bitci istrebljenja, koji od njih zahtijeva naše uništenje kroz njihovu savjest, bila je i stoga se previđa. Pitanje je: Kako je to moguće i kako je to bilo moguće?

Ključni uvid o savjesti je da ona ima veze s našim pravom pripadanja, pravom pripadanja grupi o kojoj ovisi naš opstanak, dakle u prvom redu našoj obitelji.

Gdje god odstupimo svojim ponašanjem ili čak svojim mislima od utvrđenih pravila koja unutar naše grupe odlučuju možemo li joj još uvijek pripadati, reagiramo nečistom savješću. Nečista savjest nas tjera da odmah promijenimo svoje ponašanje, pa čak i svoje misli i svoje želje na način da ponovno steknemo pravo pripadanja toj grupi. Što je onda rezultat? Ponovno stječemo dobru savjest i uvjereni smo u svoje pravo pripadanja svojoj grupi.
Svaka skupina zahtijeva nešto drugačije od onih koji joj pripadaju kako bi ostali u njoj, kako u svom ponašanju tako i u svojim mislima i osjećajima. Time se također određuje što smijemo i moramo znati i vjerovati. Svaki napredak u našim mislima i postupcima ometa naša savjest, osim ako je ne prerastemo vođeni drugačijom savješću koja nas vodi izvan pripadnosti ovoj izvornoj skupini u drugačiju prostranost, u univerzalnu savjest izvan naših uobičajenih razlika između Dobra i Zla, Ispravnog i Krivog.

Balans između „ne imanja izbora“ počinitelja i osobne odgovornosti.
I počinitelji, kao i žrtve, vođeni su Višim umom, nemaju izbora negoli odigrati svoje uloge u igri života, no iako su im sudbine „dane“ važno je priznati sve što je bilo; i bol, patnju, nepravdu i pustiti osobnu odgovornost onima kojima pripada, onima koji jesu odgovorni za njih.

Pri tome je od najveće važnosti da mi, kao promatrači, nađemo „dobru poziciju“ kako za žrtve, tako i za počinitelje, i to je izazov, no to je zadatak konstelacija. I žrtve i počinitelji pripadaju i moraju imati svoje mjesto. Mi ljudi, često ne želimo da počinitelji postoje, želimo ih maknuti s lica Zemlje, ljutimo se, osuđujemo ih, optužujemo, a time ih isključujemo. No time samo pojačavamo počiniteljsku energiju.
„Od krvnika (počinitelja) do žrtve je mali korak, a još kraći je od žrtve do krvnika.“


Kada kažemo drugome „Opraštam ti“; u tom trenutku proglašavamo drugoga krivim, uzdižemo se iznad drugoga i ponižavamo ga. Ovo izgovoreno opraštanje obustavlja ljudski odnos ravnopravnih i ugrožava odnos umjesto da ga spasi.

Onaj tko oprašta pretpostavlja da čini nešto što može učiniti samo Viša sila, pred kojom su i počinitelj i žrtva bespomoćni i kojoj služe, svaki na svoj način. Tko ovdje oprašta, odbija poštovati moć te Više sile; on se stavlja uz nju ili čak iznad nje.

Oprost, koji povezuje, skrivenje i tih, ne izgovara se, već se prakticira. U biti nije ništa drugo nego strpljenje. Previđa grešku, nepravdu, krivnju i zaboravlja je, pa na taj način greška, nepravda ili krivnja nemaju loše učinke na odnos. Naprotiv. Odnos se produbljuje kroz prešutnu blagost. Međusobno povjerenje raste, posebno na strani onoga koji doživljava strpljenje. Omogućuje mu da previdi greške, nepravde i krivnju kada je na njemu red da to učini.


A kako bismo se trebali humano ponašati prema počiniteljima i žrtvama?
Ponizan odgovor na to je suosjećanje, koje je pokret i stav srca od osobe do osobe, ali i od osobe do životinje, prema svakom stvorenju. A suosjećajni možemo postati tako što ćemo osvijestiti, suočeni s vlastitom teškoćom, vlastitom krivnjom, vlastitom neizbježnom situacijom, koliko često i sami ovisimo o suosjećanju i strpljenju drugih. Tako suosjećajni i krivi dijele nemoć s onima koji pate, već iz te nemoći ne sude niti opraštaju, ostaju ponizni i niski. Suosjećanje šuti.

Dostojanstvo počinitelja – Potomci obično znaju da su preci bili počinitelji (osobito u ratu). Međutim, ako bi htjeli istražiti detalje njegovih djela, ponašali bi se kao da imaju pravo na to, a takav postupak imao bi teške posljedice za dušu, dovoljno je znati da je, primjerice, otac bio počinitelj. Zauzimajući takav stav, dijete počinitelja dopušta ocu da zadrži svoje dostojanstvo i može reći: „Poštujem tvoju krivnju, a ti si moj otac, baš takav kakav jesi!“
Izgovaranjem rečenice: „Poštujem tvoju krivnju“, krivnja – koju je dijete nesvjesno preuzelo – vraća se počinitelju, a time i dostojanstvo. Razlog tome je: Dostojanstvo počinitelja leži u njegovoj krivnji. Dijete ostavlja počinitelja s njegovim dostojanstvom i prepušta mu da se suoči sa svojom krivnjom.

Dostojanstvo žrtve – Dok dostojanstvo počinitelja leži u njegovoj krivnji, dostojanstvo žrtve leži u njezinoj nevinoj patnji. Bert Hellinger navodi: “Razlika između ‘slobodnog’ i stoga ‘odgovornog’, te ‘neslobodnog’ i stoga ‘neodgovornog’, nije primjerena. Međutim, iako je krivnja neizbježna, ona ne oslobađa počinitelja odgovornosti za posljedice njegovih/njezinih djela. Isto vrijedi i za žrtvu: iako žrtva mora pretrpjeti strašnu sudbinu, to je ne čini boljom od drugih.”

Zahtijevajući odštetu za štetu koja je nanesena njihovim roditeljima, djeca žrtava oduzimaju dostojanstvo svojim roditeljima i tako u konačnici ozljeđuju sebe. U konstelacijama koje pokazuju “pokrete duše” možemo iznova i iznova vidjeti da je sve što se događa između počinitelja i žrtava autonomni proces. Nastaje, odvija se i na kraju završava. Potomci ne bi trebali ometati ovaj proces, već bi trebali dopustiti da se dogodi s poštovanjem. Ako čine drugačije, narušavaju mir mrtvih, kao i svoj vlastiti. Također možemo vidjeti fenomen: veza žrtve i počinitelja jača je od veze primarne ljubavi koja postoji unutar obiteljskog sustava.

OGORČENOST – Kad terapeuti slušaju što im klijenti govore, na primjer o zlostavljanju, ponekad postaju ogorčeni na počinitelja. Ili kad je osoba silovana, onaj tko sluša o tome osjeća ogorčenost.
A ono što se događa kada netko postane ogorčen, zbog stvari koje se događaju drugima? Onaj tko postane ogorčen nije onaj koji je patio. Preuzima je onda patnju druge osobe, kao da je njena vlastita. Kada je osoba pretrpjela nepravdu, ili joj je učinjeno nešto kriminalno, ona ima svako pravo biti ljuta i ima pravo vidjeti da se ta nepravda ispravila. Ali treća strana koja je patila uzima nešto od osobe koja je pretrpjela nepravdu. Taj ogorčeni „drugi“ preuzima osobi pravo da bude ljuta, i da kazni počinitelja, iako sama nije patila uopće. Ta osoba onda osjeća da ima pravo činiti zle stvari kao odgovor na počinjeno, a bez da osjeća krivicu,  što je zapravo veoma čudno.
Nadalje, ako osoba koja je zapravo nešto pretrpjela nema istu reakciju kao ogorčena osoba, na primjer, ako zlostavljano dijete i dalje voli svoga oca, tada će autsajder vjerojatno postati ogorčen upravo na osobu u čije ime je navodno ogorčen. Nije li to čudno?

“Ja sam, osobno, ponekad u napasti da budem ogorčen na ogorčene. Moram biti jako oprezan da ne postanem ogorčen na njih.” (B. Hellinger)

Na radionici ćemo osvijestiti što znači mir; ono što se suprotstavljalo jedno drugome, pronalazi način da se ujedini; ono što se isključivalo, međusobno priznaje; ono što se borilo i ozljeđivalo jedno drugo, što je ratovalo protiv drugoga ili čak htjelo uništiti drugo, sada zajedno oplakuje žrtve obje strane i bol koju su si međusobno nanijeli.
Osvijestit ćemo što mir postiže; da oni koji su se uzdigli iznad drugih, smatrajući ih inferiornima ili protivnicima, sada priznaju druge kao jednake. Mir među njima širi njihove osobne granice, omogućuje im raznolikost i njihovu specifičnu jedinstvenost unutar tih novih granica, te daje prostor za zajedničko djelovanje.

Osvijestit ćemo da mir počinje u vlastitoj duši, i nastavlja se u vlastitoj obitelji. Mnoge obitelji žele ostati nevine i, na primjer, previše su zabrinute zbog toga što drugi misle o njima, te skrivaju, potiskuju, pa čak i eliminiraju ono što bi moglo ugroziti njihov ideal nevinosti. Tako navlače vlastitu krivnju kako bi ostali nevini. Isključuju određene članove obitelji i srame ih se. Odbacuju svaku pomisao na njih jer njihova bolna sudbina izaziva tjeskobu i bolna sjećanja, no takva obitelj atrofira i izolira se.

Osvijestit ćemo da mir nikada nije potpun i završen, i da mir primarno ugrožavaju grupe. No, u obiteljskim konstelacijama rad na pomirenju započinje u individualnoj duši i u obitelji. Kada se tamo postigne pomirenje, ono se može proširiti na veće skupine. Stoga u obiteljskim konstelacijama ostajemo skromni i svjesni svojih ograničenja. Dubok i trajan mir izbjegava našu namjeru. Tamo gdje se dogodi, doživljavamo ga kao dar. (Bert Hellinger)

U intimnoj i podržavajućoj zajednici theta praktičara, a uz energetsku podršku ThetaHealing pratičarke i konstelatorice dr. sc. Tihane Babić naučit ćete:

  • više o opasnoj i čudesnoj dinamici žrtva-počinitelj na obiteljskom/ individualnom i na nacionalnom/ kolektivnom nivou, te zakonitostima pomaganja u okviru profesionalne pomoći (koja nisu dio službenog gradiva ThetaHealing tečajeva),
  • osvijestiti neke od najtežih životnih situacija: nasilje u obitelji, nesreće, ubojstva i ratovi,
  • radit ćemo vježbe za osvještavanje kome i kako možemo pomoći tako da smo mi sigurni i da je osoba kojoj pomažemo sigurna,
  • zapisivat ćemo uvide, što se podiglo, zaključke,
  • kopat ćemo ThetaHealing® metodom,
  • spuštati instalacije za pronalazak puta iz začaranog kruga žrtva-počinitelj, na sistemskom nivou, s onu stranu osvete i oprosta, te pomirenje i mir u duši,
  • zatvarati receptore za ovisnost o začaranom krugu osvete i oprosta.

Otpustit ćemo brojne energije koje nas drže u opasnoj i čudesnoj dinamici žrtva-počinitelj na obiteljskom/ individualnom i na nacionalnom/ kolektivnom nivou, te ukloniti blokade zakonitostima pomaganja u okviru profesionalne pomoći, kompletirati lekcije koje su naši preci učili i iscijeliti DNK. Spustit ćemo instalacije za bivanje u balansu između onoga što se dogodilo i poštovanja dostojanstva žrtava i počinitelja.
Radionica “Žrtve i počinitelji – mali je put od počinitelja do žrtve, a još manji od žrtve do počinitelja“ 4. dio je programa “Theta i konstelacije″, koji se sastoji od 7 dijelova, a održava se u Zagrebu i online. Radionica je otvorena za sve sa završenim Osnovnim DNK2 ThetaHealing® tečajem.
Sadržaj treće radionice je:

  • Uvod u opasnu i čudesnu dinamiku žrtva-počinitelj na obiteljskom/ individualnom i na nacionalnom/ kolektivnom nivou, te zakonitostima pomaganja u okviru profesionalne pomoći.
  • Vježbe za osvještavanje nekih od najtežih životnih situacija: nasilje u obitelji, nesreće, ubojstva i ratovi.  Kome i kako možemo pomoći tako da smo mi sigurni i da je osoba kojoj pomažemo sigurna.
  • Zapisivanje uvida, što se podiglo, zaključaka
  • Kopanje ThetaHealing® metodom
  • Instalacije za nekih od najtežih životnih situacija: nasilje u obitelji, nesreće, ubojstva i ratovi.  Kome i kako možemo pomoći tako da smo mi sigurni i da je osoba kojoj pomažemo sigurna.
  • Zatvaranje receptora za ovisnost o začaranom krugu osvete i oprosta.

Cijeli program Theta i konstelacije (zakonitosti života i ljubavi) ima 7 radionica.
Svaka radionica unutar programa traje ukupno 4 sata (18:00 do 22:00 sata) i uključuje:

  • definiranje i raspoznavanje osnove ključnih principa sistemskih konstelacija i nevidljivih zakona ljubavi koji djeluju unutar naše, odnosno naših obiteljskih duša
  • vježbe vezane uz konkretne teme
  • otpuštanje i iscjeljivanje trauma
  • rad na vjerovanjima s kolegama theta praktičarima tijekom kojeg ćete izvući i razriješiti programe vezane za svaku od pojedinih tema, te zamijeniti ih adekvatnim uvjerenjima, osjećajima i vrlinama
  • spuštanje instalacija vezanih uz konkretne teme
  • grupno iscjeljivanje fizičkih posljedica konkretnih tema
  • jednostavne svakodnevne zadatke za vježbanje prisutnosti i podizanje vibracija

Više o programu “Theta i konstelacije” možete saznati OVDJE.

Puno je bolje da prođete sve teme cijelog programa jer ćete narasti kao osoba. Često se razrješenje naših izazova u životu nalazi tamo gdje ga ne vidimo.


tihana 1
Voditeljica programa
:
ThetaHealing praktičarka i konstelatorica prema Bertu Hellingeru, Tihana Babić

  • Završava studij filozofije i kroatologije te doktorat iz komunikologije u potrazi za dubokim razumijevanjem života
  • Svoje znanje o duši i potrebu da pomaže drugima upotpunjava kroz učenje duhovnih tehnika poput ThetaHealinga, Access Consciousnessa, regresoterapije i sistemskih konstelacija
  • Više o Tihani pročitajte OVDJE

CIJENA PROGRAMA
300 EUR za cijeli program
53 EUR za pojedini dio ako želite ići jedan po jedan dio
Ovaj će program biti dostupan na našoj online platformi za sve koji ga upišu. Ako se prijavite samo na jednu radionicu unutar programa, imat ćete pristup snimci samo toj radionici.
Polaznicima tečajeva Theta Centra omogućeno je i plaćanje programa “Zakonitosti života i ljubavi” u tri rate. 
Program je namijenjen theta praktičarima koji su završili najmanje Osnovni DNK2 ThetaHealing® tečaj.
Obavezna prijava na program “Theta i konstelacije” preko donje prijavnice.
Prijavljeni će dobiti link za uključivanje u Zoom ODMAH nakon ispunjavanja prijavnice, u automatskom odgovoru na email koji ste upisali prilikom prijave. Možete kombinirati dolazak uživo i online.
Veselimo se vašem dolasku!