Art: Cameron Gray / ParableVisions.com

Netko može upitati: “Ako je Bog svedobar i ako se ništa ne događa izvan Njegove kontrole, kako može biti zla u svijetu? Kako svemilostivi, dobrostivi Bog može unijeti, dopustiti i biti odgovoran za zlo? S druge strane, ako se nešto zbiva izvan Božje kontrole, znači li to da je zlo moćno kao Bog? Može li vrag doista biti vrhovni?”

Odgovor počinje premisom da je Bog svedobar i pun ljubavi za svakoga. Istina je da milijuni ljudi čak nemaju čistu pitku vodu. Milijuni umiru od gladi. Milijuni su u izbjeglištvu. Posvuda haraju glad, suša, uragani i ratovi. Bolesti desetkuju svjetsko stanovništvo. Kako objašnjavamo te pojave? Uzmimo za primjer zatvor. Kad odete u zatvor, shvatite da to nije mjesto za odmor ili palača niti bi trebao biti. Zatvor je mjesto za rehabilitaciju i popravljanje, a ne za uživanje. Ovaj je materijalni svijet zatvor, čija je priroda patnja i bijeda. U materijalnom će svijetu uvijek biti ratova. Uvijek će biti bolesti i smrti. Te pojave nisu prirodne jer se nalazimo u neprirodnom položaju. Međutim, posjedujemo sposobnost da popravimo situaciju pravilnom uporabom slobodne volje.

Zlo je stvarnost za nas u tolikoj mjeri koliko se poistovjećujemo s materijalnim, neprirodnim. Zlo je stvarno i prodorno kao naša opažanja i misli. Ako nam je svjesnost čista, spoznajemo da je duhovno jedina zbilja. Što je naša svjesnost materijalno okaljanija, to materijalni svijet sa svojim bijedama i patnjama ima veći utjecaj na nas. Tako zlo ne postoji, a istodobno cijeli je svemir prožet zlom.

Niska globalna svjesnost u ovom dobu privlači zlo, a Bog dopušta da zlo ostane. Zašto? Jer trpljenje posljedica ponašanja može osobu potaknuti prema apsolutnom dobru, kao što roditelji kaznom usađuju djetetu ispravno ponašanje. Netko takvu kaznu može vidjeti kao nešto negativno, ali je to zapravo izraz ljubavi. Ljudi privlače kaznu djelima koja čine, ali na to se treba gledati manje kao na nametnutu kaznu, a više kao na prirodnu posljedicu nepravilna ponašanja. Takav nam stav pomaže da cijenimo prilike za rast koje nam izazovi nude.

Zbog pogrešna razumijevanja ovih pitanja, ljudi vjeruju da su Bog i zlo međusobno isključivi pojmovi. Međutim, gledano s transcendentalnijeg stajališta, te su suprotnosti nerezdvojno povezane, kao što su povezane dvije strane novčića. Svi imamo izbor da služimo Boga ili sebe. U ovom se zatvoru bijede nalazimo zbog želje da služimo sebe. Izborom da ne služimo Boga dobivamo bolne reakcije.

Bhakti Tirtha Swami, korišteni dijelovi iz knjige “Duhovni Ratnik 1 – Otkrivanje duhovnih istina u nadnaravnim pojavama”

Prethodna objavaVelike količine aluminija pronađene u mlijeku za novorođenčad
Slijedeća objavaDnevni Jyotish Horoskop za 13.10.2013.
Bhakti Tirtha Swami
Bhakti Tirtha Swami (1950 – 2005), duhovni učitelj, diplomirani student psihologije i politike na Princetonu, autor serijala knjiga Duhovni Ratnik, Prosjak, Vodič za doba više svjesnosti, Osvrti na vedska učenja, stručnjak za međunarodne odnose i rješavanje sukoba, duhovni savjetnik mnogih visokih članova Ujedinjenih naroda i svjetskih vođa. Bio je predsjednik studentskog odbora na Princetone Sveučilištu te predsjednik Koalicije trećeg svijeta. U zapadnoj Africi je okrunjen kao tradicionalan vladar, a u SAD-u je bio osnivač i ravnatelj Instituta za primijenjenu duhovnu tehnologiju. Bio je član je Instituta za noetičke znanosti, Centra za informacije obrane, Saveza Ujedinjenih naroda za Ameriku, Zaklade Nacionalnog mirovnog instituta, Društva za budućnost svijeta te Globalnog foruma duhovnih i parlamentarnih vođa.

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.