Manipulativna i podsvjesna moć medija je tolika da se još uvijek sjećamo reklama iz djetinjstva! Prvo što treba učiniti je izbaciti iz života sve što nas ometa u komunikaciji sa samim sobom, a to su u prvom redu nepotrebni mediji. S uma se odjednom skine mrena i on se počinje bistriti.

atma.hr – 78




Postajemo svjesniji. Naš kut gledanja se mijenja. Um postaje spreman prepoznati osjećaj. Dobivat ćeš više informacija jer ćeš bolje čuti sebe.

Prvo što treba učiniti je izbaciti iz života sve što nas ometa u komunikaciji sa samim sobom, a to su u prvom redu mediji (novine, radio, televizija, surfanje po internetu). Nakon što učinimo takvu promjenu, neposredno poslije prve krize, osjetit ćemo i prvo olakšanje — kao kad nakon dugo vremena skinemo gips sa noge.

Mediji djeluju na nas tako da nismo ni svjesni njihovog utjecaja. Tek kad ih se oslobodimo, shvatimo da smo bili pritisnuti nekom težinom. S uma se skine mrena i on se počinje bistriti. Postajemo svjesniji. Naš kut gledanja se mijenja. Um postaje spreman prepoznati osjećaj. Lako se možeš uplašiti i pomisliti da ćeš nakon izbacivanja medija iz svog života biti manje obaviješten, ali to se neće dogoditi.

atma.hr – 39

Naprotiv, dobivat ćeš više informacija jer ćeš bolje čuti sebe. Čuti ćeš sve ono što dolazi iznutra, iz tebe, sve što do tada nisi mogao razaznati od zaglušujuće buke koja je dolazila izvana. A ono što si svakodnevno slušao na medijima, reći će ti ljudi iz tvoje okoline. Kad pogasiš aparate, zaboraviš novine, sva obavještenja koja si do sada primao preko medija više te neće ometati, neće ti svakodnevno biti štemana u podsvijest pneumatskom bušilicom. Biti ćeš miran.

Da bih ti predstavio kolika je manipulativna moć medija, zamolit ću te da se sjetiš neke reklame iz djetinjstva, bilo koje. Shvatit ćeš da, iako je prošlo toliko vremena, sav tekst ili bar većinu teksta ti još uvijek znaš. Znaš i melodiju koja prati taj tekst. “Kraš ekspres je bez dileme, za kolače, torte, kreme. Ujutro za dobar dan, dobar dan, uvečer za dobar san, dobar san…”


Widget not in any sidebars

Ukoliko redovno pratiš medije, tvoja podsvijest zatrpana je informacijama koje utječu na tvoje mišljenje i na tvoje ponašanje. Od trenutka kad se probudiš pa sve dok opet ne legneš, jednu te istu informaciju čuješ nebrojeno puta — kao kad želiš naučiti neki tekst napamet, pa ga iznova i iznova čitaš naglas ne bi li ga zapamtio. I tako danima, godinama.

A sad razmisli koliko su te informacije stvarno bitne za tebe, koliko vremena provodiš primajući ih, zatim analizirajući, prepričavajući i koliko bi, za to vrijeme, drugih, korisnih i divnih misli moglo galiti tvoju dušu.

Često smo u situaciji da primijetimo kako ne prekidamo neku radnju iako se zbog toga loše osjećamo — jedemo preveliku količinu hrane, svađamo se, nerviramo, gledamo TV do kasno u noć… To naše djelovanje, kosi se s našom prirodom.

Svaka takva navika, odrazi se na naše tijelo, na naše zdravlje. I kad se nakon nekog vremena pojave simptomi koji nam jasno govore da nešto nije u redu, mi to pripisujemo višim silama. A onda nas dočeka još jedna, sedma sila, sa svojim uputstvima za život i mi radeći po tim uputstvima, naše liječenje prepuštamo u ruke drugih ljudi.

atma.hr – 78




Prepuštamo se reklamama koje naše zdravlje vode direktno u ruke farmacije i doktora,  ljudi koji su uz znanost, ujedno učili i ideologiju. Naravno da među njima ima i onih kojima se ta ideologija nije primila, kojima je etika iznad zakona, i ako naletiš na nekog takvog, onda si imao sreće.

Da bi provjerio uspješnost alopatskog liječenja, upitaj prvih deset ljudi koje sretneš, prijatelja, poznanika, slučajnih prolaznika da li koriste neke medikamente, koliko dugo ih koriste, imaju li nekih neželjenih djelovanja i na kraju, je li se njihovo stanje od tih medikamenata suštinski popravlja?

Isječak iz knjige uputstava za samoizlječenje ”Prati svoje osjećaje, slušaj svoje tijelo.”

Peđa Vujović – fototerapeut