Japanski znanstvenik Yoshinori Ohsumi otkrio je princip prehrane koja pomaže u očuvanju mladosti i zdravlja. Za svoje otkriće dobio je Nobelovu nagradu za medicinu.

OGLAS 78 300×600 centriran




Suština njegovog rada je jednostavna: ako neko vrijeme gladujemo, stanice za to vrijeme prerađuju sve staro i nepotrebno i – podmlađuju se. Taj proces se naziva autofagija, piše uspesnazena.com. Ovaj sistem će vam pomoći da iskoristite saznanja ovog znanstvenika, uz promjenu samo jedne navike u prehrani.

Proučili smo razne vrste povremenog posta i odabrali najjednostavniji i najbezopasniji način prehrane koja potiče autogafiju, pomaže da sačuvate mladost i postignete idealnu težinu.

Što je to “prozor prehrane”?

Prozor je vrijeme kada u toku dana jedemo. Onaj tko ustaje u 7 sati i doručkuje sat kasnije, otvara prozor u 8 sati ujutro. Ako večera između 20 h i 22 h, prozor je otvoren 12-14 sati u toku dana.

Ranije se smatralo da treba jesti češće i pomalo, da tijelo ne bi počelo stvarati salo.

39

Istraživanja sprovedena 2017. pokazuju da su oni koji jedu između 8 h i 22 h manje zdravi od onih koji jedu između 8 h i 14 h. Ukoliko se prozor za prehranu otvara samo na 6 do 8 sati, smanjuje se opasnost od dijabetesa, anemije i pretilosti.

Što se događa kada suzimo prozor prehrane?

Provedeno je više istraživanja kako ograničavanje prozora prehrane utječe na razinu kolesterola i šećera u krvi, apetit i težinu. Onda su 2017. godine znanstvenici provjerili svoje hipoteze, smanjujući ispitanicima prozor na 12, 8, 6 ili 4 sata, pri čemu su svi jeli isto što i obično, a ne posebne namirnice. Količina kalorija je i za kontrolne grupe bila ista.

Istraživači su otkrili da suženi prozor prehrane smanjuje dnevne oscilacije gladi i povećava sagorijevanje masti tijekom noćnih sati, a također poboljšava metaboličku fleksibilnost.

77





Mali prozor prehrane koristan je i za opće zdravlje:

♦ povećava otpornost na ultraljubičaste zrake, rak kože i njeno starenje;

♦ umanjuje rizik od raka dojke;

♦ snižava krvni tlak;

♦ smanjuje rizik od srčanih oboljenja;

♦ poboljšava kvalitetu sna.

Zašto je tako važno vrijeme kada jedemo

Ne samo da je važno smanjiti prozor prehrane, nego i odabrati pravo vrijeme za jelo. Svaki organizam ima cirkadijalni (biološki) ritam – oscilacije unutrašnjeg sata, vezane za smjenu dana i noći.

U jutarnjim satima se luči hormon kortizol pa dobivamo energiju i apetit. Uvečer se luči melatonin i tijelo se priprema za san. Unutrašnji procesi se usporavaju, a samim tim i varenje.

39

Kada jedemo uvečer, poremetimo unutrašnji sat:

♦ ujutro nemamo snage jer je razina kortizola niska;

♦ organizam se budi tek tijekom dana;

♦ uvečer razina kortizola poraste pa smo gladni i aktivni, a tijelo treba spavati;

♦ uslijed toga, povećava se rizik od dijabetesa, pretilosti i depresije.

Kako napraviti raspored

Da biste uspostavili biološki ritam, trebate:

♦ ustati u 6-7 h ujutro ili kada svane;

♦ doručkovati 30-60 minuta poslije buđenja;

♦ počnite raditi 2-3 sata nakon ustajanja;

♦ jedite za doručak više nego za ručak;

♦ smanjite prozor prehrane na 6-8 sati, bez promjene kalorijskog sadržaja.

77





Evo primjera 8-satnog prozora:

Ustajanje u 7 h, zatim obilan doručak u 8 h, lakši ručak u 12 h, a večera u 16 h. Za najupornije – bez večere.

Kako se boriti protiv osjećaja gladi

Sigurno se pitate: kako da se cijele večeri borim s osjećajem gladi? Znanstvenici su također proučavali taj fenomen. Pokazalo se da je hormon gladi također vezan za cirkadijalni ritam i najviše se oslobađa oko 8, 13 i 19 h.

Bez obzira jeste jeli ili samo popili čaj, nakon dva sata od svakog vrhunca – val prolazi. To znači da ne treba vjerovati osjećaju gladi, koji nas namami do frižidera na svaka tri sata.

OGLAS 78 300×600 centriran




Znanstvenici kažu da se tijelo vremenom navikne na velike pauze između obroka, a osjećaj gladi postane slabiji. Ukoliko se jede često, osjećaj gladi, obrnuto, postaje jači.

Možda će vam prvi put biti teško smanjiti prozor: nekoliko dana ćete imati neodoljivu želju da pojedete sve živo poslije 19 h. Taj period možete preživjeti grickajući voće ili povrće.

Poslije tjedan dana, organizam će se navići – apetit će vam se smanjiti, san postati čvršći, a jutarnje raspoloženje biti puno bolje!

uspesnazena.com

49 HEMP RUKSACI

RUKSACI OD EKO KONOPLJE

Kvalitetni, atraktivni i jedinstveni!

Izrazite svoj nesputani duh i ekološku svijest najkvalitetnijim HIMALAYAN 100% HEMP ruksakom, koji je baš kao i vi, nikada dosadan, nikada običan – stilski jedinstven!

Veliki izbor, obilje boja! Svaki Himalayan 100% Hemp ruksak je jedinstven, napravljen od eko konoplje, ručno rađen u Nepalu.

Konoplja je vrlo čvrsta, "diše" i upija vlagu s tijela, posjeduje antibakterijska svojstva koja nadilaze bilo koju prirodnu tkaninu. Neće uhvatiti plijesan niti zadržavati mirise! Lako se održava.

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.