Ovaj naslov bi se mogao činiti pretenzioznim, ali ako se ovdje pozovemo na Erosa kao boga seksualnosti i duhovnost koja vas obuzme i ne možete u duhovnom zanosu učiniti ništa, jasno da se radi o dvije sile koje su iznad čovjeka i na koje čovjek ne utječe.
Ako se okrenete samo duhovnosti, susret ćete se sa seksualnošću koja će vas neprestano opsjedati i pokušavat ćete se prema njoj odnositi negativno, a ona će vas polako, ali sigurno gristi iznutra sve dok ne pokleknete. Agori kao indijski red koji je okrenut tantri, smatraju da je u ovom dobu seksualnost nesavladiva i zato se mole božici Tari da ih u trenutku smrti ne obuzme seksualnošću kako bi došli do prosvijetljenja.
Ipak, malo tko može zamisliti duhovnost kao demona. Međutim, što bi rekao sveti Pavao koji obuzet demonskom silom pred kojom pada i ne može se boriti protiv doživljaja u kojem je pozvan širiti ideju kršćanstva. Što je Buddhu natjeralo da traži istinu, odnosno, ne ponaša li se i on obuzeto toliko da bježi od svoje žene i sina? Kako je rekao Jung: Duhovnost i seksualnost nisu vaše osobine i njih ne posjedujete i ne možete ih obuhvatiti. Umjesto toga, oni posjeduju i obuhvaćaju vas, budući da su oni moćni demoni. Oni su manifestacije bogova i stoga dolaze izvan vas, ali postoje unutar vas.
Alkemičari i Jung tumače taj aspekt kroz simbole koji se pojavljuju u snovima ili alkemijskim procesima transformacije ova dva demona: Daimon koji u seksualnosti pristupa našoj duši kao zmija. Ona se zove želja. Daimon se u duhovnosti spušta u našu dušu kao bijela ptica i isto djeluje kao želja, točnije, kao želja za duhovnim sjedinjenjem. Dakle, u snovima se oni pojavljuju kao ptica i zmija, ali jasno je da ih u snovima ne možemo izvlačiti iz konteksta.
U našoj suvremenoj civilizaciji govorimo o arhetipovima kolektivnog nesvjesnog. Ta slika ili seksualnost zapravo balansira ili nadoknađuje aspekte ili probleme koje život predstavlja u stvarnosti. Seksualnost predstavlja akumulirani doživljaj tisućljetne borbe za prilagodbu i postojanje. Ona je tek početak transformacije koja se onda spaja sa duhovnim.
Ustvari, duhovno i seksualnost su oba pola psihe koje mi kroz život transformiramo i pokušavamo spojiti u jedno. Stoga smo svi bili suočeni s etičkim problemom seksualne slobode i on predstavlja doista ogroman problem koji je vrijedan transformacije jer taj problem je izrodio sve plemenite duše.
Duhovnost je arhetip Animusa ili podsvjesnog muškarca u ženi u kojeg se zaljubljuje. Žena ga se često boji, te ima strah od muškaraca, a ustvari ima strah od duhovnog i obratno, mnogi muškarci pobjegnu u duhovnost jer imaju strah od seksualnog, odnosno od dubljeg prepuštanja. Ovi sukobi unutar nas, čine naš život. Na tim osnovama kroz samorazvoj pokušajmo u sebi spajati ove suprotnosti, osvještavati ih i promatrati. Za njihovo osvještavanje potrebno je vrijeme i strpljivost koje u odnosima prolazimo kroz faze jer u njemu se miješaju najviše ove dvije sile koje ako ih ne osvještavamo se ponašaju kao demoni koji nas u različitim situacijama neprestano pojavljuju.
Nikola Žuvela, vedski-jyotish.net
Muškarac i žena u procjepu – Nikola Žuvela
Nikola Žuvela je stručnjak za jyotish i doktor filozofije koji se bavi pitanjima astrologije i odnosa već 25 godina.
Ova knjiga govori o ljubavi i odnosima i svemu onome što donosi krivu percepciju ljubavi.