Postoje četiri motiva zašto ljudi obožavaju Boga – tri vrste motiviranog obožavanja i jedna vrsta autentičnog. Sve dok služimo na uvjetovanoj razini nikada ne možemo dostići najčišće izraze ljubavi jer ljubav nema nikakve veze s poslovnim razmjenama i koristoljubljem. Ti su uvjetovani razlozi povezani s materijalnim razinama.

l. Bhaya: Obožavanje iz straha

U ovom slučaju služimo Boga kako bismo izbjegli patnju u paklu. Ljudi najčešće slijede religijski put jer su uvjereni da će u protivnom teško patiti. Ovakva vrsta obožavanja temelji se na strahu, a ne na znanju o višim razinama. Prije mnogo godina, prilikom susreta s predsjednikom Gane, nekoliko njegovih ministara ponudilo mi je mjesto savjetnika za njihovu zemlju. Poslije nekog vremena, nakon što smo predsjedniku poslali knjige, zanimalo nas je da li ih je pročitao i iskoristio to znanje. U jednom trenutku, kad se zemlja suočavala s ozbiljnim problemima, predsjednik je sazvao brojne religijske vođe. Tijekom sastanka dao je iznimno moćnu izjavu izravno vezanu za teme u našim knjigama. Rekao im je da uči voljeti Boga umjesto da Ga se boji i da osjeća kako bi to i oni trebali činiti, Neki su tu izjavu smatrali bogohuljenjem, protumačivši je kao da se predsjednik ne boji Boga. U novinama su čak objavili i naslov: “Predsjednik se ne boji Boga.”

Pokušao im je dati dublje znanje jer služenje Svevišnjega Gospodina iz straha nije uistinu uzvišeno. Na primjer, ako dijete djeluje ispravno samo kada mu roditelji prijete kažnjavanjem, neće djelovati ispravno u trenucima kada su roditelji ili kazna odsutni. Međutim, kada dijete djeluje na temelju znanja i ljubavi, roditelj, koji postavlja pravila, neće morati neprestano i izravno nadgledati dijete koje će iz ljubavi prirodno težiti ispravnom djelovanju. Imajući to na umu, predsjednik im je pokušao pomoći da shvate kako se njihovo obožavanje temeljilo na strahu koji je stvarao sektaštvo. Pod utjecajem straha zanimalo ih je samo ono što bi moglo unaprtjediti njlhovu organizaciju. Mnogi od njih nisu bili samo sebični, već i licemjerni.

2. Aša: Uvjetovano obožavanje zbog materijalne dobrobiti

Često ljudi misle na Boga samo kada žele materijalno zadovoljstvo i udobnost. Umjesto da nastoje ostvariti odnos kako bi voljeli i služili Gospodina, uglavnom Ga prizivaju kako bi On djelovao kao njihov sluga. Kada se mole ili obavljaju rituale, često žele da ih Gospodin služi i podari im dobro zdravlje, bolji posao ili novi auto. lli žele da On pomogne njihovom ujaku, bratu, sestri, nećaku, ocu, rođacima, itd. Tako može zvučati čudno da se Svevišnja Božanska Osoba smatra slugom, većina ljudi obavlja svoje rituale s takvim stavom pa zaziva Gospodina kada želi osjetilno uživanje ili da im se iz života uklone određene zapreke.

Ponekad vjernike ne zanima ljubav, služenje i spoznaja, već slijede religiju zbog frustracija koje su doživjeli u životu. Nadaju se da će im metafizička ili duhovna povezanost donijeli željeno ispunjenje i ukloniti razne smetnje. Ne žele iskusiti božansku ljubav; većinom ih zanima pronalaženje načina da mimo pate. Tako motivirana i uvjetovana, to sasvim očito nije visoka razina djelovanja. Većina ljudi srećom smatra privremeno zaustavljanje dugotrajne patnje, depresije i dosade, ali kako možemo privremeno olakšanje smatrati srećom? Istinska sreća, ljubav i znanje potpuno se razlikuju od privremenog zadovoljstva.

3. Kartavya-buddhi: Služenje iz dužnosti

U ovom slučaju, osoba služi u skladu s pravilima i propisima preporučenima u svetim spisima koji nam govore što da radimo, što da izbjegavamo i propisuju pravila koja trebamo slijediti sve dok se ne uzdignemo na spontanu razinu. Obredi i pravila su potrebni kako bi nam pomogli razviti dublju unutarnju povezanost. Ako zanemarimo tu temeljnu stvar, nećemo moći uspostaviti živu povezanost koja nas može uzdići na višu razinu. Na nesreću, neki ljudi prihvaćaju obrede kao sve u svemu i to je jedan od problema s kojime se suočavaju religijske institucije. Takvim su osobama ponekad važnije mehaničke aktivnosti, politika i vanjština od filozofije i ciljeva, pa se sve više udaljavaju od dostizanja suštine. Vidimo da se to zbiva desetljeće za desetljećem.

4. Raga: Obožavanje iz istinske privlačnosti

Onaj tko voli spreman je sve učiniti za voljenu osobu jer uistinu želi slaviti njeno postojanje. Kada su znanje i ljubav duboki, a osoba transcendira grube i suptilne razine, ljubavne razmjene postaju spontane i radosne. Duša je sat-cit-ananda-vigraha, puna vječnosti, znanja i blaženstva. Samospoznaja ne znači da trebamo naučiti tko smo, već se radi o otkrivanju našeg stvarnog identiteta tako da se oslobodimo površnih zapletenosti. Odnosi se na uklanjanje akulturacije koja nam je silom nametnuta pod utjecajem materijalne energije.

Bhakti Tirtha Swami
korišteni dijelovi iz knjige “Duhovni Ratnik 6 – Iznad fanatizma, terorizma i rata: Otkrijte mirno rješenje”

Naručite knjigu

DUHOVNI RATNIK VI: Iznad fanatizma, terorizma i rata – Otkrijte mirno rješenje

DR6-simDužnost nas kao duhovnih ratnika nije konvencionalno ratovanje, već napadanje nasilja zalaganjem za mir i samilost. Da, pozvani smo u rat i svaki se dan trebamo preispitati što smo učinili na bojnom polju. Jesmo li se ponašali kao kukavice, prepuštajući drugima da se bore u bitci? Jesmo li stajali postrani  i promatrali kako su milijuni, pa čak i milijarde ljudi ranjeni ili potpuno uništeni? Ili čujemo borbeni zov da ustanemo i nastavimo bitku duhovnog ratovanja? Dragi moji, preispitajmo se pridonosimo li nasilju ili pomažemo u stvaranju povoljnijeg svijeta, zalažući se za ljubav i mir. Moramo promatrati svoje misli jer one vode do riječi. Moramo paziti na svoje riječi jer one uzrokuju djelovanje; moramo paziti na svoje djelovanje jer ono uzrokuje navike. Pazimo na svoje navike jer one postaju naša kultura. Želimo kulturu oslobođenja koja se temelji na ljubavi i služenju Boga kao i čitave kreacije.

Duhovni ratnik VI potiče nas da težimo božanskoj kulturi, a ne kulturi sektaštva, fanatizma, utamničenja i rata. Ne bismo smjeli dopustiti da agresija i odmazda nad rasama, religijama, plemenima ili spolu uništavaju ovu predivnu Božju kreaciju. Ljubav, pravednost i mir trebaju sada postati zov na borbu. Mi možemo utjecati na promjene: riječ je o izboru između straha i ljubavi, nasilja i mira.

262 stranica, rječnik, meki uvez, cijena 65 kn

Knjigu možete naručiti ovdje – http://duhovniratnik.com/duhovniratnik6/

Prethodna objavaNamirnice koje nije dobro držati u hladnjaku
Slijedeća objavaAvokado – lijek i poslastica
Bhakti Tirtha Swami
Bhakti Tirtha Swami (1950 – 2005), duhovni učitelj, diplomirani student psihologije i politike na Princetonu, autor serijala knjiga Duhovni Ratnik, Prosjak, Vodič za doba više svjesnosti, Osvrti na vedska učenja, stručnjak za međunarodne odnose i rješavanje sukoba, duhovni savjetnik mnogih visokih članova Ujedinjenih naroda i svjetskih vođa. Bio je predsjednik studentskog odbora na Princetone Sveučilištu te predsjednik Koalicije trećeg svijeta. U zapadnoj Africi je okrunjen kao tradicionalan vladar, a u SAD-u je bio osnivač i ravnatelj Instituta za primijenjenu duhovnu tehnologiju. Bio je član je Instituta za noetičke znanosti, Centra za informacije obrane, Saveza Ujedinjenih naroda za Ameriku, Zaklade Nacionalnog mirovnog instituta, Društva za budućnost svijeta te Globalnog foruma duhovnih i parlamentarnih vođa.

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.