Imao sam sreću i čast sjediti uz stopala nekih od najvećih duhovnih giganata 20. stoljeća. U dugim i hladnim noćima prenijeli su mi mnoga znanja koja je nemoguće dohvatiti čitanjem knjiga, čak i svetih spisa jer se sve ono najtajnije prenosi šapatom, usmeno, uvijek samo na osobe od najvećeg povjerenja. Kada sam jednom napuštao Indiju pitao sam velikog Shivabalayogija da li smijem prenositi sve ono što sam od njega naučio drugim ljudima i u kojim okolnostima. “Kad primjetiš da mržnja vlada ljudima, znanje nestaje, ljudi umiru u mukama i strah vlada Svijetom, tek je onda trenutak da podučiš ovaj svijet pet tajnih tehnika koje su moćnije od bilo čega što propovijedaju mistici svijeta i religije”, rekao je. Proći će puno vremena dok ljudi shvate cjelokupnost i važnost tog učenja koje su nam Drevni ostavili da se imamo za što uhvatiti kada nastupi Tamno razdoblje. Ovdje iznosim ono najvažnije što se odnosi na Učenja Drevnih. Detalje mogu saznati samo oni koji su dosegli dovoljnu razinu duhovnosti.
Sredina jezika je sjedište neobične sposobnosti koja se naziva vidana ili božanski dodir. To je složen koncept, može značiti i božansko znanje, spoznavanje udaljenih predmeta i situacija. Neki opisuju to kao bivanje blizu nečeg u suptilnom tijelu, a ima i drugih uglavnom subjektivnih opisa stanja u koja se doIazi pokretanjem tog dijela ljudske fiziologije. Samo ime Veda koje je povezano s pojmom vedana ima korijen u riječi vid a to se može prevesti kao znati. Postoji izreka Vidana thu anena ithi vedah što u prijevodu znači Ono što otkriva i pročišćava znanje jest Veda. Koncentraciju na sredinu jezika kao duhovnu tehniku za postizanje prosvjetljenja preporuča i Vigyan Bhairav Tantra. Pojedinci spominju pojam totalnog znanja, a jedan je sadhu tvrdio da “kada sjedi pažnje sabrane na tu točku njegova je svijest istovremeno rasprostranjena u svakom dijelu prostorije u kojoj sjedi”. Jogi je ovdje naglasio da se u jednom dijelu puta moramo osloniti na ono što zovu viveka, diskriminacija, razlikovanje i proći kroz kontroverze koje nam nude naši vlastiti doživljaji.
Posljednje dvije vježbe u ovom sveobuhvatnom setu su vezane uz spiritualne spoznaje. Sažimanjem pažnje na korijen jezika stječe se moć slušanja božanskih zvukova koja se naziva sravana. To je ono što znate kao “Glazbu sfera”, neopisive, opojne zvukove koji izvlače svijest iz tijela i pokazuju joj više svjetove, kamo će duša krenuti kada završi svoje zemaljsko putovanje. Kinezi su upravo tu točku na korijenu jezika smatrali vrlo važnom, izlaznom lokacijom akupunkturnog kanala guvernera. Taj kanal može izravno i neizravno upravljati nizom funkcija i danas ne možemo ni zamisliti kakvu će ulogu igrati u budućnosti ljudi. Uz božanske zvukove ide i spektar božanskih boja neizrecive ljepote i sjaja. Da bi se to pokrenulo, treba se koncentrirati na nepce i ta se sposobnost zove adarsha. Put ovih pet vježbi je superioran drugima jer uporno držanje pažnje na objektima koji su majušni fragmenti našeg tjelesnog ustroja polučuje vrlo snažnu ugodu, sve do nivoa euforije, pa je vježbati lako i napredak nije ometan otporima koji se javljaju kada u praksi treba prolaziti kroz depresije, tjeskobe, bolna stanja i druge prepreke. Ovo nije joga napora već prirodni proces evoluiranja koje naše tijelo nagrađuje ugodom, ponekad čak ozdravljenjem. SHIVABALAYOGI JE SMATRAO DA ĆE AKTIVIRANJE TIH SKRIVENIH MOĆI DONIJETI I RJEŠENJE ZA MNOGE NAJTEŽE BOLESTI. OVO JE ZNANJE SVIH ZNANJA O LJUDSKOM BIĆU.
Zanimljivo je da je jezik mišić u tijelu kojeg je najteže opustiti i to se računa da može samo jedan na svakih 10,000 ljudi. I organ za kojeg bismo najmanje očekivali da je put u unutarnje svjetove i možda jednog dana ključan za čovječju evoluciju.