Otkrivamo jednostavne vježbe disanja, one koje pomažu u vraćanju organizma u ravnotežu, eliminiraju stres te potiču kreativnost i smirenje. Evo zašto ih treba što prije početi koristiti!

atma.hr – 78




Kada se odluči raditi na sebi, to je najbolja moguća odluka. Pogotovo ako toj odluci nije prethodio neki jako stresan i/ili traumatičan događaj, već nas je na promjenu u sebi nagnala sam naša priroda duha. Naravno jedna od vrlo efikasnih metoda za opuštanje mišića u tijelu jest i svjesno disanje.

Svjesno, što znači da smo te trenutke zaista umno, energetski i emocionalno povezani sa činom disanja. Naravno postoji mnogo tehnika, disanja za vraćanje ili ostavljanje tijela u ravnoteži. No evo nekoliko zaista jednostavnih tehnika za početnike koji vjeruju da radom na sebi zapravo postižemo više i bolje rezultate, isto kao što i brusimo vrline, te sebi dozvoljavamo ostvariti puni potencijal.

Disanje je jedno od ‘primarnih’ stanja organizma, no kako u nekim kulturama diljem svijeta u obitelji i/ili školskom sustavu nema spominjanja disanja, tehnika disanja ni svjesnog disanja, većina diše plitko, nesvjesno, ne obraćajući pažnju gotovo nikada na udisaje i izdisaje, a znanje o tome da je to jedna od kvalitetnih i početnih navika rada na sebi, koja se može razgranati u nama samima, te potaknuti smirenje, kreativnost i sl, jest gotovo potpuno zaboravljeno i stavljeno pod tepih (u nekim kulturama, naravno postoji velika svijest o tehnikama disanja i koje sve one dobrobiti imaju na organizam).

Mnogi principi vježbanja, npr. 5 tibetanaca, meditiranja, ‘igranja chakrama’, upravo se ‘poigravaju’ balansom svjesnog disanja kod pojedinca.

atma.hr – 39

Tehnika ‘svjesnog’, fokusiranog, koncentriranja na disanje za početnike koji ne prakticiraju ništa osim ‘plitkog’ disanja je duboki lagani udah na nos, dok se ne popune cijela pluća, pa lagani izdah na usta. Važno je smjestiti se udobno, sjesti u neki udoban položaj ili mnogi vole leći. Duboki lagani udah i opet izdah na usta. Prakticiranjem ove vježbe, za početnike barem 5 minuta dnevno, da um to shvati kao naviku u kojoj se samoopušta čitavo tijelo.

Ubrzo mnogi shvate da se nakon nekoliko dana ove vježbe njihov dah ‘produbljuje’ do one mjere koje nisu ni znali da mogu udahnuti. Opuštanje organizma događa se već uz samo disanje, no ukoliko se u vježbi također obrati pažnja na opuštanje mišića tijela od glave do pete uz vizualizaciju kako se svaki dio tijela od glave, vratnih mišića, ramena, grudnog koša, ruku, šaka itd opušta. Samoopuštanje organizma biti će jače.

Kod dugotrajnog stresa preporučljiva je vježba disanja koja se sastoji od dubokog sporog udaha na nos, dok se ne napune čitava pluća, (onome kome je isprva to teško, barem dok se sporo ne nabroji do 4), a zatim se dah zadrži do brojanja do 4, da bi se potom na usta izdahnulo, grublje i žustrije, kako bi se negativnost raspšila ‘izdahom’, a zatim se ne diše trenutak, da bi se ponovno počelo lagano odisati na nos, držati dah i žustrije izbaciti dah na usta, te ponovnog ‘suzdržavanja’ od disanja prije novog udaha.

Vježba disanja u kojoj se žustrije izbacuje dah na usta preporučljivo je raditi 3-4 minute, (dok se ne izbaci stres) a kasnije se prebaciti par minuta na disanja laganog sporog udaha iz prethodne vježbe. Vježba disanja, izbacivanja daha od nakupljenod stresa i sl, pogodna je i kod ‘fenix’ meditacije. No o meditacijama i njihovim inačicama u nekom drugom članku. Ovo je članak za početnike svjesnog disanja.

atma.hr – 75



Jedna od isto uvelike odličnih vježbi disanja jest 7,7,7. Još ukoliko znamo da je naše fizičko tijelo povezano sa određenim energetskim kotačima koji su smješteni duž kralježnice, te je naravno već svima poznato da se nazivaju chakrama. Tehnike ovog disanja možemo povezati sa korištenjem baš ovih sedam ‘chakri’ koje spadaju u chakre fizičkog tijela. Dakako postoje i druge ‘suptilnije’, ako ne i bitnije chakre naših energetskih tijela, ali do tog putovanja treba prvo iscijeliti fizičke chakre, koje se mogu jednostavno kombinirati sa tehnikama svjesnog disanja, afimracijama, kao i samom ‘kreativnom manifestirajućom vizualizacijom/realizacijom’.

Iako se ova vježba 7,7,7, može početi izvoditi bez ikakvog ‘uplitanja’ sustava chakri, ona uvelike može pojačati sam sklad energetike koja se akumulira u tijelu. Vježba se može izvoditi sjedeći, ležeći i/ili uz uplitanje nekoliko poza. Vježbu je najbolje izvoditi ujutro za podizanje energije i energetike, no nikako je ne treba preskakati.

Ova vježba također ima 7 ponavljanja, no ukoliko se radi sa chakrama fizičkog tijela, može trajati dulje, ovisno o tome što se u chakrama treba izbalansirati ili kamo želimo i trebamo usmjeriti samu energiju namjere i/ili manifestacije i sl. Kada netko baš želi početi sa ovom vježbom, a prethodno nije nikada se posvetio svjesnom disanju; udisanju, zadržavanju udaha, kao i izdisaju i biti bez daha, razmaci u brojenju mogu biti kraći, npr. dok se ne nabroji do 4 ili 5.

Dakle može se sjesti i lagano udisati sve dok se ne nabroji do 7, ali jako polako. Tada se dah drži isto toliko dugo, izdiše se dok se polako nabroji do 7 i ostavlja se bez udisanja istim tempom brojanja. Vježba se dakle izvodi u 7 ponavljanja. Kod svih vježba sa brojenjem, mozak će nakon određenog vremena prestati brojiti i sam znati koliko dugo se posvetiti i na koji način disanju.

atma.hr – 78




Zašto početi raditi na sebi, svojim obrascima i energiji koja je ‘viša’ i ljepša?

Osim naravno što ćeš se osjećati, bolje smirenije i kreativnije, vježbama svjesnog disanja smanjuje se stres i opuštaju se mišići tijela, kako bi bolje i lakše se nosili sa svakodnevicom oko sebe. Također u stanju viših vibracija i sama manifestacija okoline koju percipiramo, može uz namjeru postati lakša i lagodnija.Najbolje je početi laganim tempom, (no zaista početi), u bilo čemu što radimo, tako da i u vježbama disanja, početi sa onim ‘primarnijim’, no ukoliko se netko odmah može ‘ufurati’ u ‘teže’ svjesno disanje, odlično. Vježbe bi bilo idealno izvoditi na svježem zraku, no većina ljudi, ako nije u skupini za tako nešto ima zadrške, pa bi bilo dobro barem pustiti kisik u prostoriju u kojoj vježbe izvodimo.

Odvojiti svaki dan 5-10 minuta je više nego isplativo, za vježbe koje potpomažu u balansu i povezivanju naše vanjske i unutarnje energije. Za početnike jest dakle idealno početi putovanje sa 5-10 minuta, za opuštanje tijela, čišćenje uma, koje godinama može biti opterećeno nekim obrascima/uvjerenjima, kao i negativnim mislima koje koaliraju sa ‘vibracionim oblakom koncenzusne stavrnosti’ na kojima neka osoba rezonira.

Onaj tko nimalo ne radi na sebi, jer je to nekako zaboravio/la putem života koji slijedi (ili mu/joj je ‘nametnuto da slijedi’), to je veća vjerojatnost da ta osoba ima ‘misli koje su lošije, nedorečenije, pliće, negativnije’ i sl. Povezani smo sa sviješću kolektivnog uma koji gradimo svi svojom umnom i emotivnom energijom. Ta ‘svijest’ ima svoje ‘prijelaze i granice’, koje se mogu povezivati sa ljepšim boljim i kvalitetnijim vibracijama od kojih smo navikli imati.

atma.hr – 39

Kada nadrastemo ‘utabana devijatna stanja uma’, uvjerenja koja nisu dio nas, nego produkt našeg uma i njegovog stanja ‘svijesti, kao i ‘očitavanja emocija’ iz kojeg se naravno crpi rezonantna energija naše vibracije ‘vjerovanja’, možemo početi ‘očitavati’ ljepše energije, stanja uma i duha, kao i kreativnije i bolje energije koje su kolektivnoj stvarnosti.

Veliki početni skok koji si svatko može priuštiti, su vježbe svjesnog disanja. Tako da nitko te zapravo ni ne tjera da ‘očitavaš misli, koje tvoj um percipira kao realnost, ukoliko ti ne odgovaraju, jer postoje mnogobrojne prekrasne ‘sfere misli na koje se možeš nakačiti i sa njima vibrirati’.

Nera Crnčić


Kako disati

Za bolje zdravlje, veću vitalnost i smireni um

Knjiga „Kako disati“ pokazuje nam što se zapravo događa u našem tijelu kad dišemo, kako dolazi do problema, te kako da ponovno naučimo slijediti prirodan ritam disanja.

Dnevno udahnemo i izdahnemo oko 20 000 puta – zar ne bi bilo dobro znati kako da to činimo što bolje i učinkovitije?

144 stranice, format: 15×20,5 cm

Cijena: 129 kn – Kupite ovdje
POVEZANI TEKSTOVI

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.