Dobar zavodnik u početku navede žrtvu da što više kaže o sebi kako bi to kasnije zloupotrijebio, a u eri facebook zavođenja, zavodnici proučavaju profil osobe i skoro ga znaju napamet, pa govore baš ono što bi žrtva voljela čuti.

atma.hr – 78




Kakve su osobe zavodnici? Svaki muškarac kojem bismo rekli da je zavodnik i šarmer, vjerovatno bi to shvatio kao kompliment. Ali, je li to zaista kompliment?

Muškarci zavodnici su obično emotivno površne osobe, nesposobne za uspostavljanje dubljih interpersonalnih odnosa ni s jednim spolom. Vjeruju u sebe i svoje sposobnosti, dosta su inteligentni. Najveći problem zavodnika je osjećanje nedostojnosti. On se plaši da otkrije svoje nesavršenosti, a opet nitko ne može biti toliko dobar da dostigne njegove zamišljene standarde. U strahu su da prodru u kaotični krug emocija jer bi mogli ostati povrijeđeni. „Bolje povrijediti nego biti povrijeđen“ odlika je narcizma. Uglavnom, nemaju ostvaren zdrav kontakt s majkom, a to se pokazuje i kod zavodnika koji su tako okarakterizirani kroz povijest.

Zavodnik voli da je moćan, ali svoju moć ne želi dijeli. Međutim, dijeljenje moći je ključ da bi veza ostala i opstala kao čvrsta i zdrava.

atma.hr – 77





Prva faza – Wow efekt

Treba imati na umu da, čim je nešto toliko dobro da kažete „wow“, treba zastati i pričekati. Kontrolirati emocije i misliti svojom glavom. Vjerujte svojim očima, a ne onome što vam on kaže.

Zavođenje je vještina pomoću koje zavodnik odvraća osobu (žrtvu) od stvarnosti i navodi je da se rukovodi prividima. Njegove sposobnosti se sastoje u tome da, bez obrazloženja, navede žrtvu da misli, odlučuje ili se ponaša potpuno drugačije od onoga što čini spontano. To postiže manipulacijom, a poznato je da su zavodnici vrlo vješti manipulatori, imaju grandiozan ego i, uglavnom su to narcistički poremećaji ličnosti.

Budući da su vrlo vješti govornici, u prvoj fazi zavođenja oni koriste sposobnost uvjeravanja, pa uvjeravaju osobu da je slobodna, da zaslužuje bolji život, da je najljepša osoba na svijetu, da je interesantna, da nikada nisu susreli tako zanimljivo biće, a sve to rade pokazujući kao da se zaista zanimaju i kao da im je doista stalo do žrtve.

Sve dovodi u vezu s emocijama koje žrtva ima, pa uzburkava žrtvine emocije, a ona se osjeća posebno, izabrano, vjeruje u svaku njegovu riječ, jer on se zaista trudi odglumiti savršeno svaku svoju reakciju.

Dobar zavodnik u početku navede žrtvu da što više kaže o sebi kako bi to kasnije zloupotrijebio, a u eri facebook zavođenja, zavodnici proučavaju profil osobe i skoro ga znaju napamet, pa govore baš ono što bi žrtva voljela čuti, npr. ako uoči kod neke žrtve da se bavi tjelovježbom, vjerovatno će početi komunikaciju u vezi s tim i, obavezno će uputiti kompliment na račun njenog tijela.

atma.hr – 39

Žene vole ušima

Oni znaju način na koji je najlakše pridobiti žrtvu, dobro poznaju žensku psihologiju i znaju da žene vole ušima. Na jednostavan način dolaze do saznanja kako se žrtva osjeća, pa onda traže načine da se žrtva osjeća što bolje. Djeluju kao da znaju čitati misli druge osobe što kod ovih izaziva efekat „wow“ i, u takvim okolnostima, žrtva se najčešće zaljubljuje.

Međutim, zavodnici nemaju empatijskih kapaciteta, njihove emocije su naučene i dolaze iz kognitivnog dijela. Ono što govore ne osjećaju, ali žrtva ima doživljaj da je potpuno razumije i otvaraju se sve dublje. Stvara se osjećaj povjerenja, a ženama je povjerenje jako važno u odnosima i, malo pomalo, padaju pod utjecaj zavodnika i dolaze u drugu fazu zavođenja.

Druga faza zavođenja podrazumijeva da je žrtva sada intelektualno potčinjena zavodniku, a što njemu daje moć nad žrtvom. Žrtva je u početku fascinirana tom moći koju zavodnik ima nad njom i ne primjećuje da se radi o jednom podmuklom djelovanju u kojoj joj se oduzima kritičko razmišljanje, pa prema tome i bilo kakav vid pobune.

„Bavila sam se novinarstvom i, poslije završenog fakulteta dobijem posao da pišem za jedan portal. Plaća nije bila nešto naročito, ali bila je dobra ponuda, jer portal je bio čitan, a ja sam mogla stjecati iskustvo. Budući da smatram da je facebook odlično mjesto za reklamu, često sam svoje članke objavljivala i na svom facebook profilu. Primijetila sam da jedan od mojih prijatelja često lajka moje statuse.

atma.hr – 78




Druga faza – Intelektualna nadmoć

Nakon jednog članka obratio mi se u inbox. Izvinjava se što „upada“ bez najave, ali toliko je oduševljen načinom na koji pišem, a vidi da koristim izvore, pa me pita imam li što od navedene literature. On je sociolog, a ja sam pisala, između ostalog, i o etici. Bio je kulturan i pametan, zanimao se za članke koje pišem i nekako smo, spontano, prešli na ti, pa na telefonske pozive, pa na viđanje.

Međutim, prije nego sam ga vidjela, bila sam potpuno zaljubljena. Godinama sam tragala za takvim partnerom, odnosno, on je bio projekcija moje predstave o savršenom muškarcu. Uskoro se pokazao kao izuzetno pametan i inteligentan, nadmudrivao me je, a mene je to sve više privlačilo. Zapravo, privlačila me njegova intelektualna nadmoć, a mi volimo moć, zar ne, i, jednostavno… pridružila sam mu se.“

Dakle, prva faza zavođenja je efekat „wow“ i osjećaj povjerenja, a druga faza je intelektualna nadmoć. U drugoj fazi je vrlo teško prekinuti s ovakvim odnosom, jer je žrtva već potčinjena i pala je pod utjecaj zavodnika. Stoga je ovaj odnos, najbezbolnije zaustaviti u prvoj fazi. Ali, rijetko koja žena postane svjesna da nešto ne štima i dobrovoljno pristaje na dalje zavođenje. Treba imati na umu da, čim je nešto toliko dobro da kažete „wow“, treba zastati i pričekati. Kontrolirati emocije i misliti svojom glavom. Vjerujte svojim očima, a ne onome što vam on kaže.

atma.hr – 77





Treća i četvrta faza zavođenja

Treća faza već postaje prijetnja za žrtvu. Treća faza zavođenja je raspamećivanje.

U fazi raspamećivanja, zavodnik se više ne zanima za emocionalno stanje svoje žrtve, a to je nepriznavanje njenog identiteta.

Oni počinju pokazivati svoje pravo lice.

Četvrta faza zavođenja je tzv. „Down“ faza i u njoj žrtva obavezno biva ostavljena, ali ostavljena na jedan neljudski i svirep način. Bez upozorenja, bez razgovora i bez ikakvog znaka. U ovoj fazi zavodnik samo iščezne.

Iako se kaže da je netko učinjen žrtvom zbog svojih slabosti i nedostataka, ipak, zavodnici biraju svoje žrtve zbog onoga što imaju, a što zavodnik želi prisvojiti. Žrtve su uglavnom osobe pune energije i životne radosti, i zavodnik, zapravo, kao da želi prigrabiti za sebe tu njihovu snagu.

Kada žrtva zavođenja više ne može lagati sebe i kada više ne može zatvarati oči pred činjenicama, uglavnom biva kasno i izuzetno teško se izbavlja iz takvog odnosa.

atma.hr – 39

„Vidjela sam da u posljednje vrijeme nije isto kao što je bilo. Mislim, odavno nije isto, ali podnosila sam, jer sam ga voljela. Skupila sam svu snagu koju sam imala i samo ga zamolila da mi makar kaže kad bude gotovo. Da znam. Rekla sam da mu neću praviti probleme, ali, samo da znam. Zbog sebe. Rekao je da ne bulaznim, da sam u posljednje vrijeme sklona paranoidnim ispadima, da nisam skroz pri sebi i da bi, možda, trebala potražiti pomoć. Da sam ga barem poslušala. Ali, sve sam vjerovala da me voli. Nakon samo četiri dana od tog našeg razgovora, vidjela sam kako je nekoj ženi otvorio vrata od svog auta i odvezli su se. Vidio je da sam stajala zabezeknuta. Nakon nekoliko minuta stigla mi je SMS poruka u kojoj je pisalo: “Evo, sad ti kažem!“

Žrtva zanima zavodnika ako posjeduje navedene osobine koje bi mogao iskoristiti i ako žrtva prihvaća zavođenje. Postaje suvišan objekt čim nema više što dati, a nema jer je zavodnik isisao sve njene životne sokove, nahranio se njome, a poslije se okomio svojom negativnom energijom na nju.

atma.hr – 77





Više se ne zanima za emocionalno stanje žrtve, a to je opet nepriznavanje identiteta druge osobe. Zavodnici pokazuju svoje pravo lice: neosjetljivi su i samo su strojevi s odsjajem koji počinje blijediti, jer druga osoba više ne može biti ogledalo koje odašilja njihovu pozitivnu sliku. Više se ne vide i kreću u potragu za drugom žrtvom.

I druge žrtve ovakvih zavodnika često su na kraju depresivne, a ako se nekome i požale, bivaju napadnute, jer njihovi izabranici glume savršene muškarce pred drugima.

Vahida Djedović – psihoterapeut i književnica / aura.ba

38 OSHO – ZDRAV EMOCIONALNI ŽIVOT

OSHO: ZDRAV EMOCIONALNI ŽIVOT

Pretvorite strah, bijes i ljubomoru u kreativnu energiju

Kako ne bi povrijedili druge, ljudi često potiskuju vlastite osjećaje i želje. To je pogrešan put. Na taj se način ljudi sve više udaljavaju od sebe samih, bivaju nezadovoljni te jednako tako šire nezadovoljstvo oko sebe.

Osho u razrješenju ove dvojbe vidi pretpostavku za čovjekov zdrav emocionalni život, nudeći u knjizi putokaz kako izaći iz tog začaranog kruga u koji roditelji i društvo uporno guraju pojedinca.

Na kraju knjige opisane su vježbe transformacije i meditacije.

Cijena: 97,20 kn - Kupi ovdje

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here