Znate one odrasle ljude koji počinju rečenice, „Oprosti što davim“ ili „ne želim biti naporna ispitivanjem“? To su ljudi koje su uvjerili da su naporni i prestali su pitati, pa se čak i za najobičnija pitanja ispričavaju. Žalosno, zar ne?

Uvijek govori dobro o drugima…




Nema toga što dijete ne bi voljelo isprobati. Nema te stvari koju ne bi htio dodirnuti ili pokušaja kojeg ne bi htjelo iskušati. Kako im je većina što postoji nepoznato, zapravo se radi o istraživanju koje dijete radi. Istraživački uči o svijetu i stvarima oko sebe. Sve što ne možemo samo istražiti, to će pitati roditelje ili starije. I to sve dok ne sazna ono što ga zanima.

Nekim je roditeljima to prenaporno. Već su toliko puta objasnili, a dijete još ispituje. Što mislite zašto to radi? Da vas isprovocira? Da vas naljuti? Zato što ima nešto protiv vas? Ili pak to radi jer mu još uvijek nije jasno pa želi istražiti. Kada mu jednom bude jasno, tada će prestati ispitivati.

Znate kako ćete znati da je djetetu jasno? Počinje samo pričati priču koju je doznalo.  Počinje drugima objašnjavati ono što zna. Čak počinje i vama objašnjavati to isto što se vi njemu objašnjavali. I da, vama je to dosadno?! Genijalcu nije jer tako uči.

Zar i vi ne učite tako? Ispitujete i istražujete sve dok vam ne bude jasno, a nakon toga prepričavate i objašnjavate, da ne kažem „davite“ druge onime što ste naučili. Tako se uči.
Tako i dijete uči.

Ne vjeruj svemu što misliš…

No, roditelj ne razumije da je to način učenja te smatra da je dijete davitelj koji ga želi ugroziti ispitivanjem. Ne tješi ih uopće činjenica da se radi o vrlo inteligentnoj i mudroj djeci. Pokazalo se da su takva djeca napornija svojim pitanjima, kako roditeljima tako i edukatorima, u vrtiću i školi.

Što nam je za činiti? Mijenjati inteligentno dijete u neinteligentno? Suludo. Ne mu dati potrebne informacije? Govoriti djetetu da „Šuti i ne davi!“ ili da je „Naporno i dosadno s tim ispitivanjem.“? Takvim porukama će dijete primiti poruku da ne treba ispitivati i zamislite, prestat će vam to raditi. Znate zašto? Zato što vas bezuvjetno voli i zaista vas iz ljubavi ne želi opterećivati. No, time gubi i dijete, a i vi. Jer takva djeca se više nikada neće usuditi raspitivati jer će misliti da su davež svojim pitanjima.

Znate one odrasle ljude koji počinju rečenice, „Oprosti što davim“ ili „ne želim biti naporna ispitivanjem“? To su ljudi koje su uvjerili da su naporni i prestali su pitati, pa se čak i za najobičnija pitanja ispričavaju. Žalosno, zar ne?

Znači, mijenjamo svoj stav i pogled na situaciju i osobu. Prihvatimo da je pred nama inteligentno dijete i to je to. Zatim, pokušamo odgovoriti na svako moguće i nemoguće pitanje ili naučimo dijete kako da smo dođe do odgovora, gdje da ih potraži, kako da ih izgugla i nađe u enciklopedijama.

77





Stvorite sebi širu sliku. Gledajte u budućnost. Vaše će dijete biti istraživač pa je na vama da ga tome podučite. Uvijek će se pitati KAKO je nešto nastalo a ne samo za što se koristi. Takva djeca znaju biti izumitelji i istraživači, mali genijalci. Takva djeca pomažu da svijet ide naprijed.

Ne ubijajte ga u pojam svojim ‘ne znam’, ‘pusti me’, ‘nemam pojma’…. Radije koristite riječi ‘ja ne znam, ali znam gdje možemo naći’, ‘potraži odgovor i javi što si saznao’… Sve je to za dobrobit djeteta i namjera kojom to radi je čista znatiželja i istraživanje. Njegujte tu osobinu. Neka istražuje svijet, neka uči i neka zna gdje potražiti odgovore. Nije to naporno! To je genijalno!

Želim vam puno sreće, a ako zapne – tu sam!

Anita Vadas, anitavadas.com

35 INDIGO DJECA – 10 GODINA POSLIJE

INDIGO DJECA - 10 GODINA POSLIJE

Što se događa s indigo tinejdžerima?

Autori uspješnice Indigo djeca donose nam novu knjigu. Prošlo je deset godina i indigo djeca danas su mladi ljudi koji se školuju ili pak rade, a to ih stavlja pred nove izazove.

Indigo djeca iznimno su inteligentna, nadarena i kreativna. Predstavljaju korak dalje u evoluciji ljudske vrste, no zbog svoje su posebnosti najčešće neshvaćena.

Indigo djeca ne mogu se uklopiti u zastarjele sustave obrazovanja niti raditi u ograničavajućim uvjetima. Oni moraju biti motivirani, njihove sposobnosti cijenjene, a zadaci poticajni.

Cijena: 145 kn - Kupi ovdje

Prethodna objavaRecept G. Malahova: Jednostavni oblog koji preko noći izvlači bol iz zglobova!
Slijedeća objavaSlavenski cvjetni horoskop: Ljubičica dobiva sve što zamisli, Mimoza se žrtvuje za druge
Anita Vadas
Po struci sam učiteljica razredne nastave. Radim u I. osnovnoj školi Čakovec. Imam 15-ak godina iskustva rada u školi s djecom i roditeljima.Majka sam dvoje djece. Nimai ima 20 godina i student je FER-a, a Sara ima 18 godina i maturantica je opće gimnazije. Oboje su divna djeca koja znaju što žele u životu.Završila sam edukaciju na Coaching Akademiji Slavice Squire te sam profesionalni coach. Upisala sam i edukaciju za NLP trenera te završila NLP Practitioner na NLP Institutu Slavice Squire. Na istoj Akademiji sam završila Prezentacijske vještine, te prošla i neke druge programe – Power Life Design i Power Love Design.Smatram da je cjeloživotno učenje najbolja životna investicija.Sama osmišljavam i kreiram svoje radionice za roditelje i djecu, predavanja, seminare i edukacije za roditelje. U planu je raditi i sa ženama kroz Program za žene koji trenutno osmišljavam kao pomoć ženama u osobnom razvoju.Nastojim biti uključena i u humanitarni rad te sam kroz projekte uključena u pomoć čakovečkom azilu za napuštene životinje. U tome nastojim aktivirati i svoje učenike.Moje uvjerenje je da poslije ovog života ne ostaje ono što smo skupili nego ono što smo dali.Nastojim živjeti u skladu s tim.

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.