Foto: pixabay.com

Korelaciju između ega i inteligencije je najbolje predočila Ingrid Divković riječima: „Kada bi neki ljudi pali s visine svog ega na visinu svoje inteligencije najvjerojatnije bi poginuli“.

atma.hr – 39

Jedno je sigurno. Ego imamo svi, samo je pitanje kontroliramo li mi njega ili on kontrolira nas. Osobe s izraženim egom, sugovornika doživljavaju kao neprijatelja kojeg moraju pobijediti i njihov glavni cilj je poraziti protivnika.

Prema istraživanjima ego nije istinsko samopoštovanje i višak istog, već izraz njegovog manjka. Ego manifestira samointeres i hrani se potvrdom vrijednosti od strane drugih ljudi. Uspješni ljudi ego drže pod kontrolom.

Takve osobe dozvoljavaju sebi da budu kritizirane, prihvaćaju mogućnost da su pogriješile, sposobne su gubiti, dobivati i nemaju potrebu drugima dokazivati da su ono što jesu.

Osobe koje nas žele poniziti su osobe koje imaju loše mišljenje o sebi. U komunikaciji s njima treba izbjegavati konflikte i ne osporavati njihova mišljenja jer bi se time poljuljalo njihovo već poljuljano samopoštovanje.

atma.hr – 75




Takvim pojedincima moramo pomoći da pronađu i zavole sebe. Ponekad ne neophodno da im nahranimo ego s par iskrenih komplimenata, jer gladan ego može biti opasan ne samo po osobu već i po njenu okolinu.

Koliko je ego važan možemo vidjeti u sljedećem primjeru: Studenti jednog malog grada u unutrašnjosti su došli na ideju da jednu ulicu u tom gradu naprave po vrlo specifičnom projektu. Cilj je bio da se privuku turisti jer bi ulica bila nesvakidašnjeg izgleda.

Napravili su kompletan projekt, dobili su odobrenje i podršku od strane općinskih vlasti, prikupili sve dozvole i mogli su krenuti u realizaciju. Jedini problem je bio što nisu bila osigurana financijska sredstva.

Studenti su se obraćali svim privrednicima u tom gradu, slali pisma i molbe, ugovarali sastanke s potencijalnim investitorima, izlagali im kako će ulica izgledati, predočili im koliko će izgled ulice doprinijeti većoj posjeti od strane turista, ali napori studenata nisu urodili plodom, sve dok nisu jednom od investitora predložili – da naziv ulice nosi njegovo ime.

Dijana Carić/bizlife

atma.hr – 39