Hand photo created by pressfoto - www.freepik.com

Svi smo rođeni sa sposobnošću da se sami energetski uskladimo i iscijelimo! Jin Shin Jyutsu je 3000 godina stara umjetnost samoliječenja tijela nježnim dodirom. Podrijetlom iz Japana, tehnika koristi dodir određenih područja na tijelu kako bi se protok energije u tijelu vratio u skladno stanje. Onaj tko svaki dan koristi ovu jednostavnu tehniku, obnavlja, pomlađuje i opušta i tijelo i um. Jin Shin Jyutsu tvrdi kako je svaki prst na ruci energetski povezan s radom dva unutrašnja organa tijela te s određenim mentalnim stanjima i simptomima. Kako bismo riješili mnoge probleme s fizičkim i emotivnim zdravljem, ovu je tehniku dovoljno raditi samo 5 minuta dnevno, a može se prakticirati bilo kad i bilo gdje!

atma.hr – 78




Metoda koju ćemo ovdje opisati je dio japanske tehnike poznate kao Jin Shin Jyutsu.

Jin Shin Jyutsu je 3000 godina stara umjetnost liječenja tijela nježnim dodirom. Podrijetlom iz Japana, ime Jin Shin Jyutsu doslovno se prevodi kao “Umjetnost Stvoritelja kroz Osobu koja ima znanje i suosjećanje”. Slično kao i akupresura, Jin Shin Jyutsu koristi lagani dodir preko određenih područja na tijelu kako bi uravnotežio i vratio protok energije u skladnije stanje.

Jin Shin Jyutsu izvorno se temeljio na djelu Jira Muraija. Prije nego što je umro, prenio je svoje znanje Mary Burmeister koja ga je zatim 1953. donijela u Sjedinjene Američke Države. 1990. godine američki naturopatski liječnik po imenu Glenn T. King redizajnirao je Jin Shin Jyutsu koristeći zapadnjački svjetonazor.

Dakle, Jin Shin Jyutsu pridonosi harmoniziranju životne energije i pomaže pri rješavanju energetskih blokada. Za to nije potreban terapeut nego odgovarajuće upute. Slobodno prevedeno Jin Shin Jyutsu znači umjetnost prepoznavanja svojeg unutarnjeg ja i ophođenja s njim.

Zapravo, ljudi instinktivno stavljaju ruke na tijelo kako bi se umirili. Na primjer, ako slučajno naletimo na neki objekt, automatski želimo držati ozlijeđeno područje. Slično, kada nas boli donji dio leđa ili imamo glavobolju, prirodno držimo područja napetosti kako bismo ublažili bol.

atma.hr – 52




Ponekad je potrebno samo nekoliko minuta za rješavanje blokada. Ruke će pri tom djelovati kao kabel za startanje motora i pridonijeti tome da energija opet bude u protoku.

Svaki prst korelira s energijom koja prolazi kroz različite organe. Svaki prst također predstavlja jednu od pet ključnih emocionalnih kategorija. To je slično refleksoterapiji stopala gdje se određene točke u stopalima odnose na glavne organe u tijelu.

Električni impulsi putuju živcima i posjeduju i negativne i pozitivne kvalitete. Kada dođe do zagušenja u tom sustavu, mogu se doživjeti različiti fizički, emocionalni i mentalni simptomi. Kad je autonomni živčani sustav uravnotežen, doživjet ćete pozitivnu lančanu reakciju koja može utjecati na sve tjelesne sustave.

Pravilna cirkulacija energije pomaže u stvaranju koherentnosti u tjelesnim sustavima i našim emocijama. 

Dakle, metoda se temelji na činjenici da je svaki prst na ruci “povezan” s funkcioniranjem dva unutrašnja organa.

Palac – Briga / Želudac i slezena

Palac pomaže u prevladavanju brige, anksioznosti, zabrinutosti, tjeskobe. Ovaj prst povezan je sa želucem i slezenom.

Držite palac kako biste si pomogli kod želučanih problema, glavobolje, nervoze, depresije i problema s kožom, bolovi u trbuhu.

atma.hr – 78




Kažiprst – Strah / Bubrezi i mjehur

Ovaj prst pomaže kod osjećaja straha. Povezan je s bubrezima i mjehurom. Držite ga kako biste si pomogli kod probavnih problema, bolova u mišićima i leđima, artritisa, zubobolje i problema  s desnima i ovisnosti.

Emocije kod kojih pomaže: strah, nesigurnost, frustracija.

Srednji prst – Ljutnja / Žuč i jetra

Srednji prst pomaže u prevladavanju ljutnje. Ovaj prst povezan je s žučnom kesicom i jetrom.

Držite srednji prst kako biste pomogli kod krvi i cirkulacije, umora, migrene, menstruacije i plodnosti, vida i nesigurnosti.

Emocije koje ovise o ovom prstu: bijes, neodlučnost, iritacija.

Prstenjak – Tuga / Pluća i debelo crijevo

Prstenjak pomaže u prevladavanju tuge i pomaže pri vraćanju radosti. Ovaj prst povezan je s plućima i debelim crijevom.

Držite prstenjak kako biste si pomogli kod problema s plućima i respiratornim sustavom, kod astme, kožnih problema i tinitusa.

Emocije koje ovise o ovom prstu: tuga, strah, opće negativno stanje.

atma.hr – 52




Mali prst – Samopoštovanje / Srce i tanko crijevo

Mali prst pomaže u prevladavanju problema sa samopoštovanjem. Držanje malog prsta donosi smijeh i sreću. Ovaj prst povezan je sa srcem i tankim crijevom.

Držite ga kako biste si pomogli pri problemima s kostima, živcima, krvnim tlakom, upaljenim grlom, srčanim problemima, tjeskobom, pretjerano osuđujućim stavom i problemima samopoštovanja.

Emocije koje ovise o ovom prstu su osjećaji tjeskobe, nervoze, te sumnja u sebe.

Dlan – Radost života / Pupak i dijafragma

Dlan pomaže u uspostavljanju ravnoteže u cijelom tijelu, a povezan je s pupkom i dijafragmom ili ošitom.

Dlan ulazi u sve prste. Obrnuto, svi prsti se vraćaju u dlan. To ga čini istodobno ‘proljećem’ koje daje energiju u prste, kao i jezerom koje prikuplja svu energiju koja istječe iz prstiju. Stoga rad na dlanu ima uravnotežujući učinak na vaše sveukupno blagostanje.

atma.hr – 78




Opis tehnike

Za najbolje rezultate uklonite s tijela mobitele, pametne satove, satove, nakit, kopče za remen itd. Ako sjedite, udobno se smjestite stavljajući jastuk u krilo kako biste naslonili ruke.

Vježba Jin Shin Jyutsu kombinira duboko disanje i držanje pojedinačnih prstiju na obje ruke uzastopno.

Tijekom vježbe pokušajte se opustiti i skoncentrirati na tegobe koje imate. Dišite polako i duboko.

Otvorite šaku raširenih, ali opuštenih prstiju.

Omotajte svih 5 prstiju lijeve ruke nadvijeno oko desnog palca i stisnite ga blagim pritiskom. 

Dišite dublje, ujednačeno i polako, kao da meditirate..

Držite palac dok ne osjetite puls sa svih strana prsta.

Ne pritišćite previše i ne trljajte jer to može ometati učinkovitost tehnike.

Ponovite istu tehniku sa svim prstima obije ruke.

Dopustite svom umu da se usredotoči na otpuštanje prije nego što prijeđete na sljedeći prst.

banner za knjige ZIVJETI BEZ BOLOVA

Masažu završite laganim pritiskom na središta dlana suprotnim palcem. Držite oko 1 minutu.

Kad završite ovu rutinu Jin Shin Jyutsu, trebali biste se osjetiti opuštenije i osvježeno – to obećava ova drevna japanska ljekovita praksa.

Ovu tehniku možete koristiti u bilo kojem trenutku, možete sjediti, stajati ili ležati.

Mnogi ljudi ovo koriste kao rutinu pred spavanje.

Jin Shin Jyutsu praktičari tvrde da onaj tko svaki dan koristi ovu jednostavnu tehniku, obnavlja i pomlađuje tijelo i um.

Ovom jednostavnom praksom naša svijest se budi do jednostavne i moćne, ali na žalost danas zapostavljene činjenice da smo rođeni sa sposobnošću da se sami energetski uskladimo i iscijelimo.