“Zašto su opsesivne misli prisilne, odnosno zašto se javljaju mimo vaše volje? Zato što ih uporno pokušavate otjerati, iskontrolirati, eliminirati ili ukloniti! To nije moguće i zato stalno u vama traje unutarnja borba koja je prilično iscrpljujuća. Ovdje ću vam dati jednu jednostavnu tehniku ​​uz pomoć koje ćete moći zaista kontrolirati opsesivne misli!”

atma.hr – 78




Zašto opsesivne misli uporno ustrajavaju?

Opsesivne (prisilne) misli ustrajavaju:

  1. zato što nemate distancu u odnosu na njih – shvaćate ih doslovno, zdravo za gotovo, kao apsolutne istine, a ne kao simptom anksioznosti
  2. zato što se njima konstantno bavite – stalno ih analizirate, udubljujete su u njih, pokušavate ih kontrolirati, osporavati ih ili ih nastojite aktivno izbjegavati
  3. zato što se borite sa strahom (potiskujete strah) – ne dozvoljavate sebi da osjetite strah ili neki drugi osjećaj koje potiskujete

Kako se osloboditi opsesivnih misli?

Jedni način da to učinite je da napravite distancu prema njima, da se prestanete njima baviti i prestanete potiskivati strah. Najteži korak je prvi, pravljenje distance.

Nemojte računati na to da će opsesivne misli nestati za dan dva, jer neće. Neće nestati tako brzo jer ste vi mnogo energije i vremena investirali u to da im se opirete. Sada trebate naučiti i primjenjivati nešto suprotno tome. Za to treba vremena i prakticiranja u praksi. Budite uporni, primjenjujete tehnike i uspjet ćete.

atma.hr – 75




Jednostavna tehnika za kontrolu opsesivnih misli

Sada ću opisati jednu jednostavnu tehniku ​​uz pomoć koje ćete moći zaista kontrolirati opsesivne misli.

  1. Kada se opsesivna misao javi koristeći vašu maštu zamislite da ta misao ima neki oblik, boju, težinu, neka zauzima neki prostor ispred vas. Nije bitno što ćete zamisliti, bitno je samo da tu misao “materijalizirate” u vašoj mašti i zamišljate da ona stoji ispred vas.
  2. Dok promatrate tu misao, dopustite sebi da osjetite emociju koja prati tu misao. Najčešće je to strah. Osjetite taj strah i ne opirite mu se uopće. Nemojte ga analizirati i nastojati ga razumjeti. Samo ga osjetite najjače što možete u sadašnjem trenutku.
  3. Nastavite promatrati tu misao i istovremeno s tim usmjerite svu vašu pažnju na svoj potiljak. “Gledajte” u misao, a pozornost usmjerite na potiljak.
  4. Nastavite “gledati” u tu misao i sada zamislite kako usmjeravate pozornost na prostor iza te misli.
  5. Sada ponovo pomislite na misao s početka i dopustite sebi da osjetite što god da osjećate. Ako je strah nestao tu se proces završava. Ako nije otišao, iako i dalje osjećate naboj koji se pojavljuje s tom mišlju, primijenite sve korake još jednom, sve dok se naboj u potpunosti ne isprazni.

Dr. Vladimir Mišić, psiholog i psihoterapeut
www.vaspsiholog.com

atma.hr – 78