Designed by Freepik

atma.hr – 52




Jogičko disanje ili Pranayama je znanost o kontroli daha. Sastoji se od niza vježbi posebno namijenjenih kako bi se zadovoljile tjelesne potrebe i održavalo dobro zdravlje. U idealnom slučaju, ova praksa otvara unutarnju životnu silu, dakle ne služi samo da bi pravilno disali. Ona je dio moćne duhovne joga prakse koja služi kao priprema u proces meditacije.

Termin Pranayama dolazi od sljedećih riječi:

Prana – “životna sila” ili “životna energija”
Yama – “disciplina” ili “kontrola”
Ayama – “širenje” ili “produženje”

U našem procesu disanja, kisik koji udišemo prolazi kroz naše tijelo u obliku energije za punjenje različitih dijelova tijela. Izdišemo ugljični dioksid kojim se odnose sve otrovne otpadne tvari iz našeg tijela. Kroz praksu pranayame, postiže se balans kisika i ugljičnog dioksida. Mi upijamo pranu kroz udisaje što povezuje naše tijelo, um i duh.

atma.hr – 39

No, život je pun stresa. Zbog svakodnevnog rada, obitelji ili financijskih pritisaka, imamo tendenciju zanemariti naše disanje. Dišemo brzo i plitko. Korištenje samo djelića pluća dovodi do nedostatka kisika i može dovesti do različitih komplikacija. Srčana oboljenja, poremećaji spavanja i umor su samo neki pokazatelji nedostatka kisika. Zbog toga, postajemo podložniji negativnoj energiji i uznemireni a to dovodi do manjka prane unutar tijela. Vježbajući duboko i sustavno disanje kroz pranayamu, mi re-energiziramo naše tijelo.

Dobrobiti pranayame

Disanje je normalan dio našega života, iako mi ne obraćamo pozornost na to. To je automatska funkcija tijela koja se obavlja čak i bez koncentriranja na proces. Zašto onda moramo naučiti jogičko disanje? Ovdje su neki od razloga zašto je to važno:

atma.hr – 39

  • Pranayama nas uči pravilan način disanja. U običnom disanju koristimo samo dio pluća, ne znajući da je to nezdravo i neprirodno i da može dovesti do komplikacija. Jogičkim disanjem povećamo kapacitet naših pluća, donosimo više kisika u tijelo kako bi ono dobro funkcioniralo. Učimo kako disati polako i duboko – na pravilan način.
  • Pranayama smanjuje toksine u našem tijelu što je prevencija protiv raznih bolesti.
  • Pranayama pomaže pri probavi. Uz pravilan način disanja, metabolizam i zdravstveno stanje će se početi poboljšavati.
  • Pranayama razvija našu koncentraciju i fokus. Ona se bori protiv stresa i opušta tijelo. Rezultati jogičkog disanja su spokoj i mir uma.
  • Pranayama nudi bolju samokontrolu. Kroz poboljšanu koncentraciju, efektnije i smirenije se možemo nositi s nagonima i reakcijama. Um može vidjeti i djelovati jasnije, izbjegavajući pogrešne odluke.
  • Pranayama vodi duhovnom putu kroz opušteno tijelo i um.

Widget not in any sidebars

Međutim, napominjemo da pranayamu ne treba forsirati bez odgovarajuće pripreme jer to može dovesti do problema.

Ona je dio procesa joge,  praksa čišćenja uma i tijela koja se mora vršiti na odgovarajući način odnosno kroz pravilno usmjeravanje i pripremu.

VIDEO

Što je pranayama, kako djeluje, kako se koristi i što nam sve dobroga donosi u život – saznajte u ovom predavanju održanom na vodećem hrvatskom Poligonu za obuku učitelja joge YogaPRO.

Ovo je uvodno predavanje u tehnike pranayame, pa ako ne pohađate Poligon YogaPRO uzmite u obzir da tijekom obuke dajemo mnogo više detalja i o teoriji i praksi pranayame nego što je objašnjeno u ovom uvodnom predavanju. Također, u Poligonu YogaPRO radimo određen slijed tehnika pranayame objašnjen u ovom predavanju, koji koristi prvenstveno u praksi Ashtanga joge i stoga nije nužno “recept” za sve praktičare.

Snimljeno u studiju OM joge, 20. studenog 2016.

Autorica videa: Sanja Radović, [email protected]

43 APITERAPIJA

PČELARSTVO, APITERAPIJA, APITURIZAM

Ova je knjiga okupila 27 autora koji su kroz njen sadržaj prvi put u hrvatskom izdavaštvu o pčelarstvu spojili najnovija dostignuća znanosti i učinkovitu praksu iskusnih i uspješnih hrvatskih pčelara.

Namijenjena je:

- za pčelare i one koji to žele postati
- za prirodni način liječenja i prevencije pomoću pčelinjih proizvoda
- za ekološko pčelarstvo, apiterapiju, apiturizam…
- za liječnike, ljekarnike, učenike, studente
- za ljubitelje prirode i zdravog života

Priručnik + specijalni prilog: 100 recepata za jelo, piće, ljekovite pripravke i kozmetiku na bazi meda

POVEZANI TEKSTOVI

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here