Technology vector created by vectorpouch - www.freepik.com

I danas je mnogima nejasno kada se prvi puta susretnu sa pojmom neurolingvističkog programiranja (NLP), iako svoje pisane začetke broji još od 70-ih godina 20 stoljeća. U prvim pojavama i primjeni u raznim terapijama, model koji se koristio dobio je naziv metamodel.

atma.hr – 78




Taj metamodel sastojao se od točno određenih pitanja, koji je kod individue izvlačio odgovore, za lakše čitanje ili točno čitanje nečije moždane mape. No danas je NLP,  kao i svaka znanost u svom polju otišla mnogo dalje i evoluirala. Neki je i dalje u marketinške i ine svrhe koriste za programiranje ljudi „pucajući“ na njihove najtanje emocije, dok su mnogi ljudi koji pomažu pojedincima u osobnom razvoju NPL tehnike počeli koristiti kao pripomoć pojedincu.

Današnja tehnika/domišljatost u postavljanju određenog pitanja, za dobivanje odgovora, nije samo rezervirana za stručnjake koji pomažu pojedincu, nego svima koji komuniciraju. Tako da je gotovo sav marketing, reklamni marketing, politički marketing i sl. samo jedna od evoluiranih i „mutiranih“ verzija neurolinvističkog programiranja.

Prva stvar kod svake osnovne komunikacije s bilo kim jest zadobivanje povjerenja. Bilo da se radi o pojedincu ili o skupini ili ogromnim skupinama ljudi, najvažnije je zadobiti povjerenje.

atma.hr – 39

Npr, nitko neće kupovati tvoj proizvod ukoliko u tebe ili proizvod nema povjerenja (krnji i banalan primjer). Uspostavljanje povjerenja između odnosa ljudi, ima također nekoliko koraka. Sad napominjem mnogi to povjerenje zadobiju i na kraju iskoriste u svoje svrhe. Oni ljudi koji energetski od nas na neki način crpe energiju. Da li kao pojedinci ili pak kao velike korporativne jedinice. Dok ima ljudi kojima umijeće u komunikaciji jest osnova ljudskog bitka, pa se nemaju namjeru okorištavati drugim ljudskim bićem, za sebi svojstveno postojanje.

Dakle, s te druge strane medalje, postoje mnogi koji NLP koriste isključivo kao primoć sebi ili drugima u osobnom razvoju, razbijanju uvjerenja i obrazaca koji nam ne koriste, za postizanje izvrsnosti, poticanje kreativnosti, oslobađanje od nelagodnih prošlih iskustava. Pritom također pomažući kreirati boljitak i kvalitetnije životne obrasce koji mogu koristiti pojedincu, ali i široj zajednici.

Tako da važno je znati da je NLP svima dostupan i svi ga koristimo, pogotovo ako smo u bilo kakvoj interakciji sa ljudima. Samo je pitanje za što ga želimo koristiti, da li za pomoć drugima da stasaju u bolja bića koja se cijene i vole ili ga koristimo kao „marketinšku propagandu“, jer mislimo da moramo.

atma.hr – 39

U suštini NLP se koristi kako bi se kroz neurološke procese i jezik, čovjeka naučilo odbaciti nepotrebna uvjerenja i pokazalo im se da oni mogu biti izmijenjeni za postizanje ljepšeg i boljeg života.

No, danas kao i svaka znanost, ima zamke tako da treba pripaziti na marketinški NLP, koji je tu samo da nam produbi nejasnoću i još jače učvrsti obrasce koje želimo napustiti, kako bi bolje živjeli.

Nera Crnčić

63 PLACEBO

banner placebo