Foto: pixabay.com

Ružmarin smanjuje razinu kortizola – hormona koji se luči kad ste pod stresom te pridonosi osjećaju mira i opuštenosti. Istraživanje je pokazalo da se lakše podnose iznimno stresne situacije nakon što neko vrijeme udišemo miris ružmarina. Mnogi ružmarin smatraju najzdravijim mediteranskim začinom!

atma.hr – 78




Imate li potrebu za opuštanjem od stresa? Prema studiji objavljenoj u časopisu BMC Complementary and Alternative Medicine, karnozol, antioksidativni spoj pronađen u ružmarinu, može ublažiti kronični stres i pomoći u sprečavanju nuspojava na tijelu.

Američka Psihijatrijska Asocijacija (APA) je objavila da veliki postotak građana, uključujući i djecu, doživljava kronični stres ili njezine simptome.

Istraživanje iz 2010. godine pokazalo je da je 44 posto ispitanika pretrpjelo značajnije razine stresa nego godinu prije toga. Uobičajeni uzroci uključuju financije, zaposlenost i gospodarstvo.

APA upozorava da se kronični stres ne može zanemariti jer može rezultirati dalekosežnim posljedicama.

Stres usporava funkcije mozga, što dovodi do zbunjenosti, depresije i tjeskobe, ali njezini učinci ne prestaju na tome.

Stres također utječe na ostale dijelove tijela, uzrokujući stanja poput bolova u tijelu, otežano ili brzo disanje, nepravilne menstruacije kod žena, poremećaje erekcije kod muškaraca, dijabetes tipa 2 i bolesti srca.

Još zabrinjavajuće je otkriće da kronični stres utječe i na mlađe ljude.

Navedena anketa pokazala je da je gotovo trećina djece doživjela simptome povezane s fizičkim stresom, kao što su glavobolje, problemi s probavom i poteškoće s spavanjem.

atma.hr – 39

Djeca sa prekomjernom težinom su bila od posebne važnosti jer su stručnjaci istakli da stres i prekomjerna tjelesna težina imaju dvosmjerni odnos, što znači da bi bilo koji od njih može biti uzrok i posljedica jednog i drugog.

Istraživanje koje financirala Istraživačka grupa sa Sveučilišta medicinskih znanosti Neyshabur, istražila je anti-stresna svojstva karnozola, spoja koji je obilno pronađen u ružmarinu. Njihova se studija usredotočila na sposobnost antioksidansa da zaštiti mozak od oštećenja uzrokovanih stresom.

U istraživanju su istraživači izazvali stres kod štakora tako da su ih držali u pleksiglas kavezima jedan sat svaki dan kroz 21 dan. Nakon toga, glodavcima je injektiran karnozom kroz 21 dan.

Nakon eksperimenta, životinje su izvađene iz kaveza i podvrgnute testovima ponašanja kako bi im se odredila razina stresa. To je uključivalo kretanje u otvorenom polju i testiranje plivanja.

Oni su zatim žrtvovani kroz biokemijsku analizu za procjenu parametara oksidacijskog stresa, uključujući aktivnosti malondialdehida (MDA), reduciranog glutationa (GSH), kao i superoksid dismutaze (SOD), glutation peroksidaze (GPx), glutation reduktaze (GR) i katalaze (CAT) u mozgu.

atma.hr – 75



Nakon pregleda, istraživači su zabilježili da su životinje pokazale znakove kroničnog stresa u testovima ponašanja, posebice povećanu mobilnost u testu slobodnog plivanja i smanjenu tendenciju kretanja na otvorenom polju.

Razine MDA također su bile povećane, što označava povećani oksidacijski stres. Ovaj je nalaz potaknut smanjenjem GSH i antioksidativnih enzima u štakorima koji su bili pod stresom.

Istraživači su otkrili da liječenje karnozolom poboljšava te promjene, što je zapravo imalo sličan učinak kojeg imaju određeni kemijski antidepresivi.

Zaključili su da ti učinci čine karnozol djelotvornim u povećanju antioksidacijske obrane od stresa i smanjenja oksidacijske štete na mozgu.

Ružmarin za mozak

Ružmarin čuva zdravlje mozga i sprečava slabljenje njegovih funkcija. Ako ste primijetili da vam pamćenje postaje slabije, zasadite ružmarin u tegli za cvijeće te ga stavite na mjesto na kojem učite, čitate ili gdje često boravite. Čak i sam miris te plemenite biljke može unaprijediti vašu memoriju i rad mozga.

Brojna istraživanja su pokazala da su osobe koje su mirisale ružmarin unaprijedile svoje pamćenje i moć koncentracije.

Poznato je da su čak i učenici u drevnoj Grčkoj u kosu stavljali grančice ružmarina kako bi bolje zapamtili gradivo.

atma.hr – 78




Kako koristiti ružmarin?

Začinite ružmarinom vaše omiljeno jelo, ili ga koristite u obliku eteričnog ulja.

Svježi ružmarin možete dodati, primjerice, u zapečeni krumpir iz pećnice.

Njegovu mirisu u kombinaciji s maslinovim uljem nitko neće moći odoljeti.

U obliku eteričnog ulja ružmarin se uzima u vrlo malim količinama, 2-3 kapi 3 puta dnevno, nakon obroka. Razrijedite ga u baznom ulju (maslinovom ili kokosovom), ili ga ulijte u praznu kapsulu i popijte s čašom vode.

Ružmarinovo ulje

Ljudi stoljećima koriste cvjetove ružmarina i izdanke u cvatu. No najširu upotrebu imaju listovi, koji se skupljaju u ljetnim mjesecima a nakon toga se stavljaju sušiti.

Ružmarinovo ulje nastaje destilacijom listova ili grančica, a njegova kvaliteta ovisi o klimi i položaju.

Smatra se da ovo ulje podiže energiju te stimulira i suzbija prekomjerno znojenje.

Odličan je lijek za želudac i živce te pomaže u liječenju glavobolje.

Koristi se u losionima za kosu ne samo zbog ugodnog mirisa, već i zbog stimuliranja korijena kose i sprečavanja preuranjene ćelavosti.

Za poticanje rasta kose trebalo bi nekoliko kapi ulja umasirati u tjeme, a zatim isprati.

Mješavina sušenog lišća i cvjetova ružmarina i boraksa je jedno od najboljih sredstava za pranje kose i prevenciju prhuti.

atma.hr – 39

Ružmarin pomaže kod reumatizma, a primjenjuje se tako da se njime masiraju oboljeli dijelovi tijela, nakon čega ih treba omotati pamučnom tkaninom.

Ukoliko patite od bolesti želuca i crijeva, preporučuje vam se uzimanje 3 kapi ulja na kocki šećera ili u žličici vode.

Esencijalno ulje ružmarina koristi se u aromaterapiji za povećanje koncentracije, pamćenja i opuštanje od stresa.

Kupka s ružmarinovim uljem djeluje relaksirajuće na čitav organizam. Dodajte vrućoj vodi u kadi 5 – 10 kapi ružmarinova ulja.

Ružmarin možete koristiti…

za poboljšanje pamćenja i koncentracije
protiv depresije
kod glavobolje
kao prirodan antibiotik
kod bolova u mišićima
kod gihta i reumatizma
kod probavnih smetnji i grčeva
za stimulaciju rada bubrega
kod opadanja kose i prhuti
kao prirodan afrodizijak

Ružmarinovo vino

Vino dobiva se tako što se otkinu mladice zelenog ružmarina te ih se prelije bijelim vinom. Nakon nekoliko dana smjesa se procijedi i spremna je za upotrebu.

Ružmarinovo vino stimulira mozak i živčani sustav, poboljšava cirkulaciju i rad bubrega te dobar je lijek za glavobolju.

atma.hr – 77





Čaj ružmarina

Mladi vrhovi, listovi i cvijet mogu biti pripravljeni kao čaj, koji je dobar lijek za glavobolje, grčeve u želucu, prehlade i živčane bolesti.

Ukoliko patite od depresije, inhalacija pare čaja ružmarina će vam pomoći u liječenju.

Čaj ružmarina blagotvorno djeluje i na opuštanje mišića, probavne smetnje i menstrualne grčeve.

Mađarska vodica

Mađarska vodica koristi se za vanjsku primjenu, a služi za vraćanje vitalnosti paraliziranim ekstremitetima.

Ime je dobila po mađarskoj kraljici Elizabeti Ugarskoj, koju je kontinuiranom upotrebom potpuno izliječila.

Priprema se tako da se pomiješaju svježi vrhovi ružmarina u punom cvatu s alkoholom. Smjesa odstoji četiri dana a zatim se procijedi.

Mađarska vodica se pokazala vrlo korisnom u liječenju gihta u rukama i nogama, a primjenjuje se tako da se vodica snažno utrlja u kožu.

atma.hr – 78




Ružmarin u kulinarstvu

Ružmarin se najčešće koristi u mediteranskoj kuhinji. U malim količinama, izvrstan je začin za juhe, pečenja i meke sireve.

Kako bi poprimilo aromu, u jelo se stavi stručak ružmarina, koji se poslije izvadi. Ružmarinom možete aromatizirati ulje ili ocat.

Zajedno s timijanom, origanom, majoranom i čubrom sastojak je čuvene mediteranske mješavine začinskog bilja – provansalske trave, koja se koristi u pripremi variva i jela s rajčicama.

Ružmarin pojačava aromu rajčice, bundeve, krumpira, patlidžana, graška i leće. Pečeni krumpir uz dodatak ružmarina, može biti samostalni obrok ili izvrstan prilog.

novi-svjetski-poredak

alternativa-za-vas

73 DETOKS

DETOKS: PROGRAM od A do Ž

Kuhanje, vježbanje i postupci za prirodan detoks u 3 tjedna

Ova je knjiga osmišljena kao cjeloviti priručnik za samostalno provođenje učinkovite detoksikacije na prirodan način.

Probrani, provjereni recepti i sustavni jelovnici, liste nabavke po tjednima, savjeti za organizaciju pripreme obroka, kao i dodatni rituali – od čajeva, do njege kože, disanja i vježbanja za čišćenje organizma od toksina. Rezultat: veća doza vitalnosti, pomlađeno tijelo, jači imunitet, rješenje nekih zdravstvenih tegoba. Knjiga je nastala nakon višegodišnjeg provođenja online detoks-programa i zamišljena je kao vodič, dan po dan, koji daje podršku i korisna znanja za provođenje detoksa u bilo koje godišnje doba te prilagođenog sportašima i rekreativcima.

Knjiga koja će vam trebati barem jednom godišnje, iako ćete neke načine kuhanja, rituale i vježbe vjerojatno htjeti provoditi cijele godine.

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here