People photo created by freepik - www.freepik.com

“Hipotireozi i hipertireozi možete stati na kraj već u svojoj kuhinji! Eliminacijom crvenog mesa (osobito junetine i svinjetine) umanjuje se rizik od visokih krvnih razina C reaktivnog proteina. Visoka razina tog proteina u direktnoj je svezi s upalnim procesima u tijelu, a upravo problemi vezani uz rad štitne žlijezde involviraju upalne procese. Kroz 2 mjeseca OVOG “reprogramiranja” vaše štitnjače eliminirati ćete sve namirnice koje potiču upalu u tijelu i pobijediti bolesti štitnjače!”

atma.hr – 52




U samo dva mjeseca hranom pobijedite bolesti štitnjače

Umor, debljanje, depresija, osjet hladnoće, gušavost, lošija kvaliteta kose… Ovi i brojni drugi simptomi povezuju se s bolešću štitnjače, koja je nakon dijabetesa, najraširenija bolest endokrinog sustava na svijetu. Prema podatcima Svjetske zdravstvene organizacije, čak 2 milijarde ljudi bori se s problemima vezanima uz nepravilan rad ove male žlijezde.

Samo u Hrvatskoj, svake godine dijagnosticira se 500 novih slučajeva, a obolijevaju najčešće žene. No, problem je to s kojim se bori i sve više muškaraca. Simptomi koji se isprva mogu pripisati menopauzi ili nekoj od kroničnih bolesti, u biti su znakovi nepravilnog rada štitnjače, hipertireoze (pojačanog lučenja hormona) ili hipotireoze (slabijeg lučenja hormona).

Jedan od razloga je nedostatak joda u organizmu, slijede stres, stil života, geni… No utječu i brojni drugi faktori, koje valja uzeti u obzir.

Hrana kao prirodni lijek za štitnjaču

Da, rješenje za probleme štitnjače leži u – prehrani. U svojim knjigama (serijal Prehrana 21. stoljeća) uvijek zagovaram samo jedan stil prehrane, koji smatram da je danas i najzdraviji, a to je mediteranska prehrana. I to ona koja uključuje namirnice niskog glikemijskog indeksa i niskog glikemijskog punjenja.

Mediteranska prehrana rješenje je i za štitnjaču – sami možete pomoći svojoj štitnjači da ojača i to samo u 2 mjeseca. Eliminacijski program koji sam kreirala donosi plan odabira pravih namirnica i dodataka prehrani te eliminaciju one hrane koja vašoj štitnjači otežava rad.

Riječ je o vegetarijanskom pristupu, koji se i u sve više istraživanja pokazuje kao kvalitetan stil prehrane za zdravlje štitnjače. I novije istraživanje sa sveučilišta Loma (SAD) sugerira da vegetarijanski stil prehrane zapravo može imati i zaštitnu funkciju za zdravlje štitnjače.

atma.hr – 52




Eliminacijom crvenog mesa (osobito junetine i svinjetine) umanjuje se rizik od visokih krvnih razina C reaktivnog proteina – CRP-a, pokazuje studija. Visoka razina tog proteina u direktnoj je svezi s upalnim procesima u tijelu, a upravo problemi vezani uz rad štitne žlijezde involviraju upalne procese.

Zato je, uz meso, nužno da kroz 2 mjeseca “reprogramiranja” vaše štitnjače eliminirate i sve one namirnice koje potiču i održavaju upalu u tijelu.

Dobre i loše namirnice

Za početak, obavezno isključite svu hranu koja sadrži gluten i uvesti bezglutenske varijante tjestenine i kruha. Preporučeno je izbjegavati namirnice koje sadrže tiouracil i sve goitrogene namirnice, budući da utječu na razinu hormona u tijelu i time remete rad štitnjače.

Zato nisu pogodne namirnice iz porodice kupusnjača (brokula, prokulice…), soja i sojini proizvodi te sva hrana koja sadrži rafinirani šećer.

banner za knjige TAPKANJEM DO RJESENJA

Izbjegavajte:

  • soju i sve sojine proizvode
  • gluten
  • kikiriki
  • pinjole
  • proso
  • jagode
  • breskve
  • batat
  • brokulu, cvjetaču, prokulice
  • kupus, kelj
  • rotkvice
  • pastrnjak

Koristite zdrave i korisne masnoće, orašaste plodove, mahunarke, voće i povrće. Idealan izbor su morske alge, bogate jodom i drugim hranjivim tvarima, a koje se moraju naći na vašem jelovniku za zdraviju štitnjaču. Na raspolaganju su vam kelp, kombu, hiijiki, nori, wakame i brojne druge koje su prava riznica zdravlja.

Uvedite hranjivi sok od brusnica s jodom, koji će biti pravi eliksir za vašu štitnjaču, svako jutro prije doručka.

atma.hr – 52




Dodatci prehrani

Štitnjači možete pomoći i kvalitetnim dodatcima prehrani, u obliku vitamina i minerala. No, nisu svi dodatci prehrani dobri i za štitnjaču, a mnogi od njih imaju i interakciju sa sintetskim lijekovima koje možda već uzimate kao propisanu terapiju.

Zato je bitno znati koje je vitamine i minerale nužno uzimati, a kod kojih je potreban poseban oprez.

Preporučeni su: jod, vitamini B skupine, cink i selen te hrana bogata L-tirozinom.

Vježbanjem do zdravije štitnjače

Ne pokrenete li se, neće se pokrenuti ni vaša štitnjača. Tjelovježba je važan čimbenik u brizi za cjelokupno zdravlje, a kod štitnjače je presudna. Bolujete li od poremećenog rada štitnjače, morate znati da za vas nisu naporni treninzi (visokog intenziteta, s puno znojenja) koji od vas očekuju da prelazite granice svoje izdržljivosti.

banner za knjige detoks

Ne, kod štitnjače je bitno vježbati do maksimalno 70 posto pune snage! Sve iznad toga, prevelik napor, izazvat će u vašem tijelu dodatno iscrpljivanje i stvoriti novi pritisak na već narušenu štitnjaču.

Za vaše tijelo, bit će to dodatni šok koji će vas ostaviti u začaranom krugu gomilanja kilograma, umora, loše probave i nekvalitetnog tena i kose. Zato, ako ste neaktivni, krenite s laganim vježbama, šetnjom, gimnastikom, aerobikom, vožnjom bicikla, a onda povećavajte vlastitu izdržljivost i snagu (teretana plus neka vrsta aerobne aktivnosti).

Budite uporni, rezultate ćete vrlo brzo primijetiti.

Autor: Dr Lejla Kažinić Kreho

alternativa-za-vas