Designed by Freepik

Ako ste poput mene i pogledali ste više dokumentaraca o hrani nego što možete izbrojati i znate dosta toga o zdravstvenim prednostima prelaska na bezmesnu prehranu, ali iz nekog razloga jednostavno niste sasvim spremni napraviti skok, ove činjenice mogu vam samo dati dodatni poticaj.

Uvijek govori dobro o drugima…




Uklanjanje mesa iz vaše prehrane može vam pomoći kod mršavljenja, pružiti veću energiju, smanjiti rizik od srčanih bolesti i još mnogo toga. Pogledajte ove nevjerojatne prednosti, ako razmatrate prijeći na vegetarijanstvo/veganstvo:

1. Smanjiti ćete upalu u tijelu

Meso i visoko procesirana hrana može uzrokovati porast upala u tijelu nekoliko sati nakon konzumacije. Kao odgovor na životinjske masti, naše arterije se paraliziraju i njihova sposobnost širenja je prepolovljena, a naša pluća, također, postaju upaljena.

Ova upala je imunološki odgovor na uočenu prijetnju. Dugoročni učinci kontinuirane upale mogu dovesti do bolesti srca, dijabetesa, autoimune bolesti  pa čak i raka.

Prehrana na biljnoj bazi je protuupalna na prirodan način, jer u izobilju sadrži biljna vlakna  i antioksidanse, a znatno manje tvari koje aktiviraju upalu kao što su zasićene masnoće i endotoksini – toksini koji se oslobađaju iz bakterija i obično se nalaze u proizvodima životinjskog podrijetla.

Ne vjeruj svemu što misliš…

2. Kolesterol u krvi će se smanjiti

Meso i drugi proizvodi životinjskog podrijetla sadrže zasićene masnoće, što je ključni čimbenik u podizanju razine kolesterola u krvi. Povišena razina kolesterola u krvi dramatično povećava rizik za bolesti srca i moždanog udara, koje nazivaju top ubojicama.

Istraživanja su pokazala da vegetarijanci imaju niži rizik od smrti od srčanih bolesti i da osobama koje prijeđu na biljnu prehranu njihova razina kolesterola u krvi pada za 35%.

Prehrana na biljnoj bazi, također, je bogata vlaknima, koja smanjuju razinu kolesterola u krvi, a izbacivanje mesa iz prehrane može imati pozitivan učinak na osobe koje moraju uzimati  lijekove za sniženje kolesterola.

77





3. Smanjit ćete šansu za razvoj dijabetesa tipa 2

Istraživanja pokazuju da vegetarijanska prehrana može pomoći u prevenciji dijabetesa. Nekoliko istraživanja su otkrila da je veći unos životinjskih proteina povezan s dugoročnim rizikom za razvoj dijabetesa.

Životinjska mast, željezo iz hrane životinjskog podrijetla – u formi zvanoj ‘hem željezo’ i nitrati konzervansi u mesu štete stanicama gušterače, pogoršavaju upalu, uzrokuju debljanje pa čak i utječu na naše funkcije inzulina – sve što može povećati rizik za razvoj dijabetesa tipa 2.

4. Možete izgubiti nekoliko kilograma

Stopa pretilosti općenito je izuzetno visoka, ali utvrđeno je da je znatno niža u vegetarijanaca/vegana. Prema studiji u časopisu „Journal of Academy of Nutrition and Dietetics“, unos kalorija u mesojeda i vegetarijanaca je bila slična, ali mesojedi su imali puno višu stopu pretilosti.

Ne vjeruj svemu što misliš…

Mesojedi su, također, imali najniži unos biljnih bjelančevina, beta karotena, vlakana, magnezija i najviši unos masnih kiselina povezanih sa bolestima srca.

Vegetarijanska prehrana, siromašna masnoćama i bogata svježim povrćem, voćem i cjelovitim žitaricama može dovesti do zdravog mršavljenja.

5. Možete bolje izbjeći toksične sastojke u hrani

Životinjski proizvodi prepuni su toksičnih sastojaka kao što su hormoni, herbicidi, pesticidi i antibiotici, a sve to može uzrokovati zdravstvene probleme. Visok postotak mesa kokoši, pura, krava, riba i svinja zaklanih svake godine u SAD-u je kontaminiran s E. coli, Listeriom, Campylobacter i drugim opasnim bakterijama.

Konzumiranje kontaminiranog mesa može izazvati trovanje, sa simptomima u rasponu od grčeva u trbuhu do otkazivanja organa, pa čak i smrti. CDC procjenjuje da se svake godine 1 od 6 Amerikanaca (ili 48 milijuna ljudi) razboli, 128.000 biva hospitalizirano, a 3.000 ih umire od bolesti koje se prenose hranom.

Uvijek govori dobro o drugima…




Uklanjanje mesa iz vaše prehrane može vam pomoći i spasiti vas od opasnih virusa, bakterija i parazita koji se prenose hranom pod uvjetom da konzumirate svježe, organske proizvode.

6. Imat ćete utjecaj na zdravlje našeg planeta

Prelaskom na biljnu prehranu možete na razne načine imati pozitivan utjecaj na okoliš. Uzgajanje životinja za hranu trenutno zauzima zapanjujućih 30% Zemljine kopnene mase. U SAD-u 70% proizvodnje žitarica postaje hrana životinjama na farmama – hrana koja se može dati i ljudima.

Gotovo 80% obešumljenoga zemljišta u Amazoni sada se koristi kao pašnjak za stoku, a za proizvodnju jedne funte životinjskih proteina u odnosu na jedan kilogram proteina soje, potrebno je oko 12 puta više zemlje, 13 puta više fosilnog goriva i 15 puta više vode!

Ne vjeruj svemu što misliš…

Prelaskom na vegetarijanstvo možete smanjiti utjecaj klimatskih promjena i uništenja i zagađenja šuma, uz uštedu vode i drugih prirodnih resursa. Postati vegetarijanac ima mnoge zdravstvene prednosti koje su vrijedne odustajanja od hamburgera, pršuta, hrenovki i  šunke.

Ako se još uvijek premišljate oko toga hoćete li se ili nećete prebaciti na biljnu prehranu, pokušajte izbaciti meso iz jelovnika na tjedan ili dva i vidjet ćete hoćete li se osjećati drugačije. Ukoliko se borite sa željom za mesom, postoje neki nevjerojatni vegetarijanski i veganski recepti koje možete isprobati!

ATMA – Pripremila: Suzana Dulčić

51 VEGAN 100%

VEGAN 100%

Knjiga za sve one koji žele jednostavne i prije svega ukusne recepte

Bez obzira jeste li početnik, želite samo isprobati veganstvo ili ste vegan u potrazi za novim, gurmanskim receptima ova će vas knjiga oduševiti.

Više od sto recepata u ovoj knjizi koja pršti bojama i okusima posvećeno je uživanju u hrani. Od osnovnih recepata za biljna „mlijeka„ preko jela za doručak, ručak ili lagani obrok do juha, užina, burgera i božanstvenih slastica i napitaka Gaz Oakley, profesionalni chef donosi ono najbolje u veganskoj kuhinji.

Cijena: 149 kn - Kupi ovdje

6 KOMENTARA

  1. osobno iskustvo: u želji za promjenom pred jako puno godina ostavio sam se mesa. Je li se desilo sve nabrojano? NIJE! Zašto? Jednostavno, zadržao sam Pizzu (bez šunke), kruh, pive, koješta. Najvažnije zadržao sam dugo način razmišljanja u glavi kojeg je prvenstveno potrebno promjeniti. Mirnoća i zahvalnost dok jedeš štogod jedeš, svjesnost odakle je to što jedeš i samim tim vjerojatno nije iz Centara zbog odnosa. Odnos prema sebi i okolini je najbitniji. Samo meso je i nije problem. ono je samo dio problema. Nije sve tako jednostavno i površno kako kažu ovakvi članci.

  2. Tko ne može bez mesa može uložiti više napora u to kakvo meso nabavlja i odakle, umjesto meso iz centra uzimati u malih privatnih mesnica ili sa sela direktno od nekog seljaka. Često ljudi tako kupuju. Osim poznatih prerađivaća preradi, uzeti domaće kokice, zatim domaća jaja, domaće povrće itd.. itd…. Zatim unositi manje količine mesa, itd.. itd..Sve se može. Moja krvna grupa je A, te ne bi smjela unositi bilo koji sir, patliđan, pome, banane, kupus, kumpir itd.. a to je sve nešto što osobno OBOŽAVAM i nikad nisam primjetila da mi smeta na bilo koji način. Pa eto…

  3. Vegetarijanstvo kao zdraviji, etični i spiritualniji način prehrane prihvatio sam prije 46 godina i iz vlastitog iskustva mogu potvrditi da se ovih šest stvari zaista događaju kad prestanemo jesti meso.

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.