Mudra predstavlja određeni stav, znak ili gestu koji može biti sa rukama, glavom ili tijelom, a Yoga Mudra „pečat yoge“ poznata je kao savršeni simbol yoge – jedinstva. Yoga mudra je stav potpune pasivnosti koji omogućuje usklađivanje tokova pshičke energije i svijesti. Ona pruža olakšavanje od mentalnog stresa, a istovremeno omogućava kralježnici veliko oslobađanje napetosti. Fizički učinak Yoga Mudre je uglavnom unutarnje pročišćenje jer pomaže čistiti naš organizam poticanjem dobre eliminacije.

Dobrobiti yoga mudre

  • preusmjerava protok krvi u nogama na trbušnu i zdjeličnu regiju što pomaže u poboljšanju rada organa koji se tamo nalaze
  • masira organe u regiji trbuha poput jetre, gušterače, crijeva i dr.
  • pomaže kod zatvora i probavnih smetnji
  • jača trbušne mišiće
  • masira i aktivira rad cijele zdjelične regije
  • pruža snažnu potporu ramenima, gornjem dijelu leđa i vratnim mišićima
  • pruža veliko protezanje i masažu za cijelu kralježnicu te oslobađa živce iz srednjeg dijela kralježnice
  • pomaže u ispravljanju krivog držanja
  • poboljšava fleksibilnost kukova, koljena, bedra i gležnjeva
  • pomaže kod križobolje
  • pomaže ublažiti razne vrste seksualnih poremećaja
  • pomaže otvoriti prsa i proširiti kapacitet pluća
  • poboljšani rad živčanog sustava pomaže i poboljšava komunikaciju između mozga i svake stanice u tijelu
  • opušta čitavo tijelo i um

yoga-mudra1

 

Izvođenje

Yoga mudra izvodi se  u nekom od ugodnih sjedećih yoga položaja poput položaja lotosa (Padmasana), jednostavnog sijeda (Sukhasana) ili u položaju dijamanta (Vajrasana). Ako ste jako zatvoreni sjednite na dekicu ili jastučić da vam bude ugodnije za kralježnicu.

Postoji nekoliko varijacija izvođenja yoga mudre prema sposobnostima tijela i zadržavanja daha.

  • Ruke možete namjestiti tako da opušteno budu na leđima, da se primite za laktove, da ih snažno ispružite u zrak, ili ako ste iskusni da se primite za palčeve nogu.
  • Udahnite, i što ravnijih leđa i kralježnice spustite se čelom do poda. Ako to ne možete postavite dekicu ili blok ispod čela.
  • Povucite ramena što dalje od glave i približite lopatice.
  • Potpuno otvorite prsni koš.
  • Ostanite nekoliko minuta i s vremenom povećavajte zadržavanje u položaju.
  • Dišite kroz kralježnicu i opustite se.
  • Ako imate bilo kakvih problema s koljenima, kukovima ili donjim dijelom leđa ne trebate ići preduboko u položaj.

U yoga mudri možete ostati koliko god vam je ugodno.




Praksa za iskusnije

Ako ste savladali izvođenje mula bandhe i jalandhara bandhe, uvrstite ih u yoga mudru. Nakon što ste se namjestili u položaju, duboko udahnite i zadržite dah. Zatim, povucite perineum prema gore (mula bandha) te stavite bradu na prsa (jalandhara bandha). Ostanite oko 20-30 sekundi u stanju zadržavanja daha i bandhi, budite opušteni i promatrajte unutarnja događanja. Zatim, otpustite bandhe te izdahnite. Ponovite još dva puta.

S udahom se vratite u početni sjedeći stav, stavite obje ruke u jnana mudru (vrh kažiprsta i palca u krugu, ostali prsti opušteni), ispravite kralježnicu i vrat, usmjerite pogled kroz točku između obrva i uživajte u meditaciji.

Yoga mudra je veliki uvod za praksu pranayama i meditacije. Kroz nju se naša pažnja potpuno povlači prema unutra i od osjetila. Ona će nam dati duboki mir i potpuno opuštanje.

Osim velikih dobrobiti za tijelo, kralježnicu i zdravlje, smisao izvođenja yoga mudre je razvijanje duhovnih vrijednosti a gesta kojom spuštamo glavu prema prsima simbolički prikazuje približavanje uma ka srcu, i njihovo povezivanje.

Sandra Petra Pintarić, Dharma yoga
www.yogazagreb.com

yoga-mudra-1