Japanci imaju najduži životni vijek – 82,5 godina i imaju najviše stogodišnjaka na svijetu.

atma.hr – 78




Ovi podaci privukli su pozornost stručnjaka koji pokušavaju otkriti u čemu je tajna njihove dugovječnosti, posebno Naomi Moriyu, autoricu knjige “Japanke ne stare i ne debljaju se” (‘Japanese Women Don’t Get Old or Fat: Secrets of My Mother’s Tokyo Kitchen’).

Tradicionalna japanska prehrana uključuje nisko-kalorične namirnice servirane u malenim ‘kontroliranim’ porcijama. Prema autorici knjige, prosječna Japanka u prosjeku pojede 25 % manje kalorija od jednako tako prosječne žene sa zapada.

Stopa pretilosti u Japanu je svega 3,5 posto, u usporedbi s Britancima gdje je četvrtina stanovnika pretila!

U ovoj azijskoj zemlji, obolijevanje od raka dojke, prostate ili srčanih bolesti rjeđi su nego u ostalim dijelovima svijeta. Japanci objašnjavaju da su zdrave navike ključna stvar ako želite doživjeti stotu.

atma.hr – 39

 Zaboravite na desert

“Japanci obrok završavaju šalicom zelenog čaja, dok stanovnici mnogih zemalja posežu za pudingom ili nekom drugom poslasticom”, kaže dr Craig Wilcox. “Ako ne možete u potpunosti odreći deserta, onda je bolje da ga jedete prije podne, uz kavu, i naravno, u malim količinama”.

U svakom slučaju, trebalo bi jesti što manje slatkiša. Šećer je povezan s pretilošću, dijabetesom, srčanim bolestima i povišenim krvnim tlakom. Japanci u prosjeku unose 48,8 grama šećera dnevno, u usporedbi s Britancima, koji unose oko 100 grama dnevno.

Ne trebate biti potpuno siti

Na Japanskom otoku Okinawa živi najveći broj stogodišnjaka, koji tvrde da je tajna dugovječnosti u tome da se ne najedete, već da trbuh “napunite” oko 80 posto. Zašto je to važno?

Prestanite jesti prije nego što se najedete i nakon nekoliko minuta, shvatit ćete da vam tih par posljednjih zalogaja nisu ni bili potrebni. Tako ćete manje jesti, održat vitku liniju i bit ćete zdraviji, tvrde stogodišnjaci.

atma.hr – 75



Mnogi stručnjaci suglasni su s ovom teorijom i tvrde da tek nakon 20 minuta nakon što završimo obrok, mozak prima signal da nam je stomak pun. To znači da mnogi, jedući brzo, pojedu i više nego što im je potrebno.

U tanjur stavljajte manje porcije hrane jer su na taj način manje šanse da se prejedete, tvrdi Naomi Moriya.

Pješačite!

“Jedna od tajni dugovječnosti Japanaca je i način života koji podrazumijeva da što više hodate”, kaže Naomi Moriya. Pješačite između dva i pet puta dnevno i provodite manje vremena sjedeći, savjetuju oni.

Stručnjaci dodaju da bi pješačenje u trajanju od dva i pol sata tijekom tjedna, moglo vam produžiti život za sedam godina. Pravac u šetnju!

atma.hr – 78




Izbalansirajte život

Kod nas odlasci na treninge joge, tai-chija nisu uobičajeni, ali Japanci tvrde da je to idealan način da vježbate i tijelo i duh, smanjite stres, što je i te kako važno za zdravlje cjelokupnog organizma.

Ne bježite od (dobrih) bakterija

Stoljećima unatrag, pripadnici ovog azijskog naroda jedu fermentirano voće, koje stimulira rast dobrih bakterija u crijevima. Razne studije su pokazale da dobre bakterije jačaju imunološki sustav za čak 80 posto!

Ne zaboravite na dovoljan unos omega 3 masnih kiselina i na pametno izlaganje suncu!

vijesti.ba

30 MUDRE

MUDRE

Yoga položaji ruku za zdravlje, sreću i blagostanje

Mudra je pojam s mnogo značenja, a kad je u pitanju iscjeljenje, mudra je učinkovit utjecaj na tijelo i um pomoću prstiju obje ruke koje se savijaju, križaju i međusobno dodiruju. Svaka mudra stvara posebnu vezu s kozmičkom sviješću. U knjizi se pojašnjava što su mudre, njihovo podrijetlo, dobrobiti te kako ih prakticirati.

Knjiga sadrži opis 40-tak najčešće korištenih mudri + 25 dodatnih mudri koje se primjenjuju u Ayurvedi. Knjiga obiluje brojnim ilustracijama i primjerima iz prakse.

Cijena: 97,20 kn - Kupi ovdje

4 KOMENTARA

  1. stomak>želudac, trbuh, ovisno o kontekstu, u ovom slučaju želudac
    da napunite trbuh> napunite želudac
    Tokia>Tokija
    zapad- strana svijeta
    Zapad-geopolitički pojam, u ovom tekstu trebalo je pisati: žene sa Zapada
    odreći >odreći se (povratni gl. u hrvatskom jeziku)

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here