Postoje glasine kako je jedan čovjek u Kini živio oko 250 godina. Li Ching Yuen je bio travar koji je prakticirao Qigong i rekao je kako je njegova tajna dugovječnosti posjedovanje sljedećih osobina: Imati miran um. Sjediti poput kornjače. Živahno hodati poput goluba. Spavati kao pas.

atma.hr – 78




Kao dodatak toj listi, evo i 8 aktivnosti koje su povezane s dužim životom.

1. Zdrava prehrana

Analize su pokazale kako treba barem udvostručiti količinu voća i povrća koje jedete svaki dan ako želite živjeti duže.

Održavati alkalnu dijetu može obnoviti vaše tijelo i otežati bolestima da vas zgrabe!

2. Duhovna praksa

Imati nekakvu vrstu duhovne prakse ili vjere se povezuje s dužim životom.

Ne trebate biti određene religije ili čak vjerovati u Boga kako bi spadali u ovu kategoriju.

Imati poštovanje prema životu i vjerovati u nešto iznad nas samih je dovoljno kako bi uživali u dobrobitima dužeg života.

3. Pozitivan stav

Zadovoljstvo, smijeh i dobar pogled na život su važni za održavanje vaše mladosti.

Nasmijte se svaki dan i pronađite načine da se okružite sretnim ljudima i aktivnostima koje vas usrećuju.

Ako planirate dug život, bolje će biti ako je to također i sretan život.

atma.hr – 52




4. Kreativnost

Hobiji koji su povezani s vašom maštom su važni za održavanje zdravlja uma.

Glazba, umjetnost, zamišljanje, učenje i sport su sve lijepi primjeri onog što možemo nastaviti raditi kada smo stariji.

Pomažu u širenju razmišljanja, a priznajmo, nitko i ne želi umrijeti od dosade.

5. Budite društveni

Izgleda kako žene žive duže od muškaraca jer općenito imaju uspostavljeni društveni ritam.

Imati prijatelje s kojima možemo podijeliti iskustva i sjećanja bi mogla biti tajna ne samo za duži život već i motiv za nastavak života.

Pokazalo se kako će ljudi koji se ne ožene ili nemaju partnera kojeg vole vjerojatnije umrijeti od neke srčane bolesti.

6. Provodite vrijeme s mladima

Provođenje vremena s djecom, pričajući priče, igrajući se i prisjećajući se kakav je život bio kada ste bili mladi pomaže zadržati duh mladosti.

Dokazano je kako žene koje dobiju djecu u svojim 40-ima žive duže.

Djeca nas puno uče kako možemo biti ispunjeniji i sretni u životu.

banner za knjige majansko putovanje

Postoji puno primjera ljudi koji žive duže i zdravije.

Vjerovatno je najveća tajna početi što prije slušati starije ljude koji su iskusniji.

Ako ništa drugo, barem će oni živjeti duže.

A možda nas mogu naučiti kako uživati u životu sada i bolje se brinuti o našim tijelima i umovima.

Možda je vrijeme za zastati na trenutak i pomirisati ruže…

7. Budite povezani s prirodom

Održati naš planet zdravim je važno kako bi i mi ostali zdravi.

Ako uništimo izvore svježe vode, hrane i zraka, kako možemo očekivati dug život?

Hodati bos i biti povezan sa zemljom na taj način je isto tako povezano sa zdravijim i dužim životom!

atma.hr – 52




8. Budite aktivni

Ustanite se i pokrenite se nakon čitanja ovog članka jer su istraživanja pokazala kako duže sjedenje stavlja osobu u rizik kraćeg života i drugih zdravstvenih problema.

Istraživanje iz 2011. godine pokazuje da svaki put kada sjedimo jedan sat i gledamo televiziju, nakon 25. godine života, smanjujemo svoj životni vijek za 22 minute!

ATMA – Pripremila: Suzana Dulčić