People photo created by nensuria - www.freepik.com

Čini se da jedenje unutar ograničenog vremenskog radzoblja djeluje zato što se usklađuje s cirkadijalnim ritmovima, odnosno biološkim satom svakog pojedinca, a upravo se nepravilan obrazac prehrane pokazao kao jedna od navika koja ometa ovaj prirodni ritam.

atma.hr – 78




Nedavno provedeno istraživanje pokazalo je da je tempiranje obroka obećavajući alat za kontroliranje težine. Istraživanja prehrane, naime, nisu usredotočena samo na ono što jedemo, već i kako jedemo – na naša ponašanja i navike kada je u pitanju prehrana. Na taj način otkrivaju se najrealniji pristupi kontroliranju težine.

Posljednje pilot istraživanje koje je trajalo 12 tjedana pokazalo je da su sudionici koji su obroke jeli unutar konzistentnog 10-satnog vremenskog okvira bili uspješni u gubitku kilograma. Osim toga, tim sudionicima su se smanjili masnoća na području trbuha, krvni tlak i razina kolesterola, dok im se razina šećera u krvi stabilizirala.

U sklopu istraživanja u kojem je sudjelovalo 19 osoba s metaboličkim sindromom nije bilo ohraničenja u hrani ili kalorijama. Prije sudjelovanja u istraživanju sudionici su svoje obroke jeli unutar okvira od 14 sati ili više.

Metabolički sindrom dijagnosticira se kada netko ima najmanje tri faktora od navedenih: višak tjelesne masti oko struka, visoki kolesterol ili trigliceride, visoki krvni tlak, visoki šećer u krvi, inzulinska rezistencija.

Tijekom studije sudionici su smanjili vremenski okvir unutar kojeg su jeli. Nisu preskakali obroke i najčešće su kasnije doručkovali kako bi mogli kasnije večerati, ali su se držali okvira od 10 sati. Ovaj način prehrane zapravo je nalik povremenom postu, načinu prehrane koji je jako popularan u posljednje vrijeme.

atma.hr – 39

Čini se da jedenje unutar ograničenog vremenskog radzoblja djeluje zato što se usklađuje s cirkadijalnim ritmovima, odnosno biološkim satom svakog pojedinca, a upravo se nepravilan obrazac prehrane pokazao kao jedna od navika koja ometa ovaj prirodni ritam.

I druga istraživanja koja su se oslanjala na cirkadijalni ritam pokazala su da to kada jedemo može biti jednako važno kao što i koliko jedemo.

Postoji idealna situacija, ali…

Idealna situacija kada je u pitanju težina je ona u kojoj spriječimo debljanje umjesto da nakupimo višak kilograma koje onda pokušavamo izgubiti.

Međutim, postoji bezbroj razloga zbog kojih ovaj scenarij nije realističan u životima mnogih ljudi zbog čega trebaju nova rješenja.

Promjena prehrane i više vježbanja može vas učiniti zdravijom osobom, međutim gubitak viška kilograma nije nimalo lagan proces. Mnoga rješenja pokažu se kratkoročnima, ali čini se da bi promjene u ponašanju poput jedenja unutar određenog vremenskog okvira mogla biti korisna i pomoći u razvijanju novih navika. Naravno, dodatne studije morat će potvrditi njihovu učinkovitost.

zadovoljna.hr

atma.hr – 78




POVEZANI TEKSTOVI

1 KOMENTAR

  1. cijeli život slušam kako trebam doručkovati, a ja ne jedem nikad prije podne jer sam tada usporena i troma i ne razumijem zašto bih se natrpavala hranom ako meni to ne odgovara. ja tupim svoje i jedem prvi put oko 13 – 14h i tada jedem po malo, ali – stalno! do otprilike 19 h i tada prestajem sa jelom. eventualno čaj prije pajkenja 😉 mislim da bi svatko trebao osluškivati sebe i svoj organizam i jednostavno putem pokušaja i pogrešaka slijediti svoj vlastiti biološki ritam, i što dalje se odmaknuti od njihovih definicija i pravila.

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.