Od ožujka do lipnja je sezona šparoga. One su tada najukusnije, najpristupačnije i najzdravije. Šparoge su jako dobar izvor željeza, magnezija i cinka. Odličan su izvor dijetalnih vlakana, proteina, vitamina A, C, E, K, tiamina, riboflavina, niacina, folne kiseline, fosfora, kalija, bakra, mangana i selena. Sadrže malo zasićenih masnih kiselina, kolesterola i soli. Šparoge možete pripremati na razne načine, kao juhu, salatu, prilog jelima ili pak kao grickalicu za međuobrok. Riža i šparoge se odlično slažu.




Alkalno djelovanje

Šparoge imaju alkalno djelovanje i smanjuju kiselost u tijelu. Na taj način pomažu krvi, tkivima i mišićima da se oslobode od toksina.

Ublažavaju artritis

Šparoge sadrže moćne fitokemikalije koje su učinkovite u smanjenju upale u tijelu i na taj način ublažavaju simptome artritisa.

Potiču rad probavnog sustava

Šparoge imaju blago laksativno djelovanje, a dijetalna vlakna će potaknuti rad crijeva i spriječiti nastanak zatvora.

Prevencija raka

Šparoge imaju odlična antioksidacijska svojstva i na taj način smanjuju razinu slobodnih radikala u tijelu, čime se smanjuje rizik od nastanka kancerogenih stanica.

Prevencija katarakte

Antioksidacijsko djelovanje šparoga sprječava progresivni napredak katarakte i drugih problema sa zdravljem očiju.

Imaju diuretsko djelovanje

Šparoge imaju čudesno diuretsko djelovanje u bilo kojem obliku, a naročito kao sok. Potaknut će oslobađanje toksina i pospješiti rad jetre.

Prevencija srčanih bolesti

Svakodnevnom konzumacijom šparoga možete ojačati krvne žile i srce, smanjiti rizik od nastanka visokog krvnog tlaka i kolesterola.

Prevencija bolesti bubrega

Diuretsko i alkalno svojstvo šparoga je jako učinkovito za zdravlje bubrega, naročito za prevenciju bubrežnih kamenaca.

Ublažavaju simptome PMS – a

Diuretsko djelovanje šparoga će smanjiti naticanje i osjećaj nadutosti. Magnezij će ublažiti razdražljivost i umor.




Savjeti za konzumaciju

Kada kupujete šparoge, odaberite one koje su ravne i čvrste. Uvijek ih jedite svježe. Ako ih želite pohraniti, stavite ih u plastičnu vrećicu i držite u hladnjaku najviše 3 dana.

Kada pripremate šparoge, pripremajte ih na pari jer ćete na taj način spriječiti gubitak vrijednih nutritivnih spojeva. Izbjegavajte kuhanje šparoga na ulju i prženje jer će izgubiti gotovo sva ljekovita svojstva.

centar-zdravlja.net