Ljudi često žive s idejom mladog lava da moraju učiniti nešto posebno, ali čeka se spasitelj koji će ih na to uputiti ili probuditi. Kad se to ne dogodi, nastaje duboko razočarenje iako nitko nije objasnio da je sebi nametnuo kolektivni mit u kojem je vjerovao da će ga netko spasiti.

atma.hr – 52




Obično kada govorimo o znakovima, zaboravljamo da se radi o arhetipovima ili podsvjesnim načinima ponašanja koji nose zarobljenu energiju koju tek treba osloboditi iz sebe kao oblik svjesnosti.

Simbolički Lavom vlada Sunce ili autoritet koji ima svoju transformaciju od vladara do osobe koja svojim pomaganjem stječe autoritet. Priča o kralju lavova govori o mladom lavu koju odrasta u Sjeni svojeg oca kralja kojeg je ubio njegov stric Scar. Njegova prijateljica ga podsjeća da je on sin slavnog kralja i da se mora suprotstaviti svom stricu. Ovo su stare priče iz mitova o svrgavanju starih kraljeva koje zamjenjuju novi. Njegova prijateljica, a kasnije žena, igra ulogu spasitelja dok on postaje pravednik nasilnik koji vraća prijestolje. Put od žrtve, pravednika i spasitelja, u ovom slučaju Simba je spasitelj životinja, česta je tema naših života. Čovječanstvo neprestano upada u ovaj obrazac, traže spasitelja ili revolucije jer se, kao mladi lav osjećaju žrtvama, biraju pravednika koji nasiljem ruši vladara političara. Očekivanja se rasplinu nakon revolucije i onda ponovo nastaje razočarenje.

atma.hr – 78




Tako je s ljudima, često žive s idejom mladog lava da moraju učiniti nešto posebno, ali čeka se spasitelj koji će ih na to uputiti ili probuditi. Kad se to ne dogodi, nastaje duboko razočarenje iako nitko nije objasnio da je sebi nametnuo kolektivni mit u kojem je vjerovao da će ga netko spasiti.

Često osim muškaraca žene žive za tu ideju, poklone svoju energiju obitelji i mužu, a onda shvate da je svoj život stavila na čekanje i da je živjela ustvari ovaj mit koji na kraju nije donio ništa od očekivanog, osim prosječnosti.

Stoga, svaki Lav živi ovaj mit podsvjesno i postaje žrtva ovog zahtjeva umjesto da shvati kako se radi o zahtjevu da se izbori za sebe i stvori odlučnost u osmišljavanju svog života. Svaka bajka i život sastoje se od obrasca žrtva-progonitelj-spasilac, svaka veza se sastoji od ovog mita, ali shvaćanje ovih dubokih obrazaca koji determiniraju svaki život, od bitne su važnosti za svakog. Mnogi danas na društvenim mrežama objavljuju sadržaje o političkoj zavjeri koja stoji iza pandemije, ali istodobno ona je rezultat upravo velike većine koja hrani ovaj obrazac. Velika je zabluda da bi novi poredak oslobodio ljude, jer to je nemoguće kada sami hrane ovaj obrazac u kojem kao mladi lav očekuju spasenje u obliku pravednika koji će se zauzeti za njih.

Tako je i u odnosu, očekuje se od partnera pravednik-spasitelj, a onda ga se optužuje za autoritativnost. Mnogi ljudi su se osvjedočili kada su pomagali drugima da su doživjeli ovaj obrazac i ostali razočarani. No, prepuni smo ovog obrasca u svim sferama života. Od migranata kojima treba pomoć, socijalnih slučajeva, bolesnih i nemoćnih, no, malo tko se boji zaći iza ovih manipulativnih obrazaca, odnosno shvatiti da iza žrtve stoji strah od sukoba sa stricem Scarom ili svojim unutarnjim Minotaurom kojeg smo sami stvorili svojim vjerovanjem i onesposobili se za život. Minotaur je bajka ili očekivanje koje se prenosi na sam život i gdje ljudi u starosti žale za propuštenim prilikama iako su te prilike nametnute mitom i mnogi se zbog tog mita sprečavaju živjeti svoj život prema svojim pravilima koji dolaze iz vlastite nutrine.

atma.hr – 52




Priča o kralju lavova ima i drugi aspekt značenja, odnosno on predstavlja aspekt traume u kojoj je stric na početku praktički uvjerio Simbu da je on kriv za smrt, a mnogi pri gubitku drage osobe osjećaju krivnju dok faze njegove borbe, te konačni obračun sa stricem govore o fazama prihvaćanja traume i odrastanja. Ova priča govori o odrastanju i pokušaju da se shvati kako je susret sa stricem ili mitska borba ustvari unutarnja borba koja znači da mnoge probleme pretvaramo u mitske žrtve i tako mnogi ne žive vlastiti život. Priča o kralju lavova je ustvari priča znaka Lava koji treba shvatiti da autoritet radi autoriteta nema smisla i da jedino kad se čovjek okreće vlastitim vrijednostima iz kojih stvara djela, pomaže drugima I tada dobiva stvarni autoritet.

Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut
http://vedski-jyotish.net/

86 NIKOLA ŽUVELA

Knjige autora: Nikola Žuvela


nikola zuvela jyotish i djelovanje shanija

nikola zuvela o ljubavi

nikola zuvela muskarac i zena u procjepu

nikola zuvela katalog samozavaravanja


Prethodna objavaPutem svjetlosti – vikend online program s Mohanji Acharyama Devi Mohan i Dejanom Ćosićem
Slijedeća objavaNajegocentričniji znakovi Zodijaka: Pobjednik ove liste je velemajstor sebičnosti!
Rođen sam 1975. godine u Zagrebu. Nakon srednje škole upisujem Filozofski fakultet kojeg završavam 2000 godine. Od 1992. godine se bavim meditacijom, studiranjem Zapadne i Istočne filozofije, psihologije, te na tu temu završavam doktorski studij, objavljujem knjige, znanstvene radove. Zapadnom astrologijom se bavim od 1997. godine do 1999.g., a nakon toga završavam studij jyotisha 2000.g. O jyotishu objavljujem mnoge članke (Vjesnik, Multikulturalni časopis, Grombol, Sensa). Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog. Također, sam objavio knjige: Jyotish i djelovanje Shanija, Nesvjesno u filozofiji Istoka i Zapada, Buđenje, Jedan muškarac i jedna žena, Katalog samozavaravanja, Muškarac i žena u procjepu. Dvadesetpet godina iskustva te dugogodišnjih konzulatcija kao i stručno obrazovanje nudi vam mogućnost da dublje zađete u obrasce koji se skrivaju iza vaših odnosa.