Designed by Freepik

Meditacija je vrlo moćan i svestran alat: pomoću nje uspješno uklanjamo stres, kronične boli, lošu kvalitetu sna, a još važnije – upoznajemo sebe, postižemo kontrolu nad vrludajućim mislima i promjenjivim emocijama i približavamo se Bogu. Svi koji se bave meditacijom će vam reći da su tek na samom početku razvijanja ove vještine shvatili koliko um može biti nemiran i koliko malu kontrolu imamo nad vlastitim mislima. Znanstvenici su dokazali da meditacija može poboljšati kvalitetu cjelokupnog zdravlja, a evo najvažnijih učinaka!

atma.hr – 52




Meditacija je vještina u kojoj osoba vježba um i potiče rad svijesti pomoću koje spoznaje rješenje problema i upoznaje samu sebe.

Riječ meditacija se odnosi na niz vježbi (često u timu) koje uključuju tehnike opuštanja, grade unutarnju energiju i razvijaju suosjećanje, ljubav, strpljenje, darežljivost i oprost. Često uključuje tehnike kojima se pročišćava um.

Meditacija pomaže u opuštanju uma i može olakšati neke zdravstvene tegobe, kao što su visoki krvni tlak, anksioznost ili depresija.

Može se raditi pasivno ili aktivno, odnosno sjedeći ili izvođenjem niza vježbi. Pomaže u shvaćanju i prepoznavanju uzroka negativnih osjećaja kao što su ljutnja, ljubomora ili mržnja.

Meditacijom se postiže smireno stanje uma, a znanstvenici su dokazali da može poboljšati kvalitetu cjelokupnog zdravlja, naročito kod osoba koje su izložene svakodnevno stresu.

Ključna stvar kod meditacije je sposobnost fokusiranja na jednu stvar. To može biti objekt, točka u prostoru, pokreti tijela, disanje ili zvuk. Fokusiranost mora ostati na razini od 100%, inače meditacija neće biti toliko učinkovita.

Iako veliki broj ljudi u jednom razdoblju života razvija vještinu meditiranja, mali postotak njih tu vještinu razvija i održava tijekom cijelog života.

atma.hr – 52




U jednu ruku, meditacija je alat pomoću kojeg se borimo protiv stresa, kronične boli, loše kvalitete sna, negativnih osjećaja i sličnih problema. S druge strane, meditacija je vještina pomoću koje možemo upoznati sebe, postići kontrolu nad umom i mislima.

Svi koji se bave meditacijom će vam reći da su tek na samom početku razvijanja ove vještine shvatili koliko um može biti nemiran i koliko malu kontrolu imamo nad vlastitim mislima.

Znanstvenici su dokazali da meditacija ima brojne prednosti na zdravlje, a mi vam donosimo one najvažnije.

Mozak

Meditacija može povećati alfa i theta aktivnosti mozga, koje su povezane s postizanjem stanja opuštenosti.

Svakodnevna meditacija u razdoblju od 2 mjeseca može povećati razinu sive tvari na nekim dijelovima mozga.

atma.hr – 52




Raspoloženje

Stanje koje postižete tijekom meditacije će kontrolirati misli i emocije. Meditacija će smanjiti razinu negativnih emocija i samim time poboljšati vaše raspoloženje.

Neke vrste meditacije mogu poboljšati funkciju dijelova mozga koji su zasluženi za suosjećanje, empatiju i strah, a vama će omogućiti bolju kontrolu nad emocijama i poboljšati osjećaj povezanosti s okolinom.

Pluća i srce

Meditacija poboljšava rad parasimpatičkog živčanog sustava, koji kontrolira potrebu za odmorom i probavni sustav. Pluća će tražiti više kisika, a vi ćete disati dublje i sporije.

Regulirat ćete rad srca, a samim time će i krvne žile biti pod manjim stresom. Meditacija može regulirati razinu krvnog tlaka i time smanjiti rizik od nastanka srčanih bolesti.

Opuštanje

Tijekom meditacije će se smanjiti oslobađanje hormona stresa (kortizola), povećat će se dotok krvi u mozak, čime se smanjuje anksioznost.

banner za knjige KADA TIJELO KAZE NE

Snaga volje

Meditacija može pomoći smanjiti potrebu za konzumiranjem nezdravih stvari (čokolada, cigarete, alkohol).

Meditacija povećava razinu samokontrole i samodiscipline.

Imunološki sustav

Stres i negativne emocije mogu oslabiti rad imunološkog sustava.

Meditacija učinkovita u borbi protiv infekcija.

Nađite meditaciju koja vam odgovara i počnite već danas!

centar-zdravlja