Naša kultura u kojoj smo rođeni i odgajani, usadila nam je negativne emocije i strah, koji usvajamo mnogo lakše nego pozitivu. Naš mozak nekako kao da je predodređen da radije poklanja pažnju lošim iskustvima, nego da se prisjeća ljepote i zahvalnosti kada nas život miluje. Kada se duboko zapletemo mislima u negativnost, jako teško se iz toga izvući, pogotovo, ako ni sami sebi, se ne usudimo priznati da smo zapeli. No ima ljudi koji priznaju sami sebe da su zapeli u negativnom procesu misli i iskustava. Ipak ne uspiju svi se iz njega izvući. No zašto je to tako?

atma.hr – 39

Kao prvo mnogi ljudi slušaju razne kvalitetne savjete, čitaju knjige koje oslobađaju um, duh, energiju i tijelo, ali ne rade na sebi. Ostave to postrani i žale se kako za njih nema pomoći. Dakle za uspjeh poboljšanja bilo kojeg dijela vlastitog života, također je potreban rad na sebi. Treba isto tako znati da ono što radimo će naravno dati uspjeh. Ako u nešto ne vjeruješ, ne možeš niti ostvariti, jer za tebe to ustvari ne postoji.

Rad na sebi je dakle ključan. Ne samo slušati savjete, odlaziti po njih, a i dalje njegovati stare životne obrasce i stanja uma koja nam ne koriste. Mnogo puta ljudima kažem, ukoliko si sposoban zamisliti bilo koji negativan scenarij ili ishod nečega, i više si nego sposoban zamisliti pozitivan scenarij i ishod. Misli lutaju i čine nas nama. Ali nisu sve misli koje trebamo slijediti i slušati. Mnogo je načina za riješiti se negativnosti iz naših umova, ali potrebna je vježba. Isto ako želiš ravan trbuh, poradit ćeš na tome, kroz vježbe. Tako ako želiš smiren um, treba se poraditi na tome.

atma.hr – 78




Afirmacije kojima podižemo vlastito samopouzdanje su odličan izbor za rješavanje negativnih misli. One se sastoje od potvrdnih riječi i energija. Volim se. Današnji dan je savršen. Moj život cvjeta. Imam smiren um. Sve mogu riješiti. Volim stvari kojima sam okružen. I tako dalje, (svatko ima svoje afirmacije), dakle afirmacijama možemo poboljšati svoje stanje svijesti. Također negativan um možemo prevariti smijehom. Čak i kada se počinjemo na silu smijati, istraživanja su potvrdila da naš um, je lako zavarati. Lijek je i opuštanje i šetnja prirodom. Čak i park pun zelenila, svježeg zraka, može nam pomoći da se riješimo negativnih emocija i udahnemo bolji život.

No jedna od najjačih stvari koje nam mogu odagnati loše misli i osjećaje jest fokusiranje na disanje. Toliko smo naučeni plitko disati, da kada zaista dišemo jako duboko i jako duboko izdišemo, shvatimo da se naš um uspjeti fokusirati samo na to. Iako je disanje prirodna stvar, duboko disanje će zaista zaboraviti svaku lošu misao, jer će se trebati fokusirati na duboko disanje, koje očito više nije prirodna stvar u našoj kulturi.

atma.hr – 39

Također pomaže i zapisivanje ciljeva u bilježnicu, svega onoga što želimo iskusiti. Ma od onih najmanjih stvari, do onih najvećih i onda krenuti tim putem da ostvarimo zapisano. Uz sve to pomažu i kreativne vizualizacije, koje su zapravo pozitivni scenariji, pomiješani sa afirmacijama i dubokim disanjem. I ne, ne moraš se uvijek osjećati super i ne dopustiti da te nešto negativno ne pogodi, jer nisi robot zapravo. No sa radom na sebi možeš si pomoći da ostvariš svoj puni potencijal. I zato nekima uspijeva, jer će neki početi raditi na sebi, a neki će odmahnuti rukom i reći, ma da baš.💋💋

Nera Crnčić

60 OSHO – STRAH

OSHO - STRAH

Kako razumjeti i prihvatiti životnu neizvjesnost

„Promatrajte sve svoje postupka, sva svoja uvjerenja i otkrijte da li su zasnovani na stvarnosti, iskustvu, ili na strahu. Sve što je zasnovano na strahu se treba odmah odbaciti, bez ikakvog premišljanja. To je samo oklop.“

U ovoj knjizi Osho istražuje strah, od refleksne reakcije na fizičku opasnost do racionalnih i iracionalnih strahova uma. Potrebno je shvatiti strah, uvidjeti korijene straha, vjerovati sebi i drugima, anulirati strah – da bi se živjelo u potpunosti. Na kraju knjige su meditativni eksperimenti kao pomoć za uspostavljanje novog odnosa sa strahom.

POVEZANI TEKSTOVI

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.