Foto: commons.wikimedia.org

Doktor Michael Greger autor je bestselera ‘Kako ne umrijeti’ i često govori o sigurnosti pojedine hrane i o javnom zdravstvu. Ovih 6 namirnica dodajte u listu za kupovinu i eksperimentirajte s receptima; možete ih sve pomiješati u jedan obrok ili jesti odvojeno.

atma.hr – 78




Šest najbitnijih namirnica koje bi se morale svakodnevno konzumirati

1. Mahunarke

Pritom misli na mahunarke u širem smislu: leće, slanutak, sušene polovice graška, soja i naravno sve vrste graha. Možda vam se juha od graška i umakanje mrkve u humus ne čine korisnima, ali i tako unosite mahunarke. Trudite se pojesti barem tri porcije mahunarki dnevno.

Jedna porcija je otprilike: četvrtina šalice humusa; pola šalice kuhanog graha, leća, tofua, ili tempeha; ili puna šalica svježeg graška ili proklijalih leća. Iako je i kikiriki tehnički mahunarka, doktor Greger ga je svrstao u kategoriju orašastih plodova (zbog nutritivne vrijednosti).

2. Bobičasto voće

Jedna porcija bobičastog voća bi biti oko pola šalice svježih ili zamrznutih, a sušenih četvrtinu šalice. Iako su, biološki gledano, banana, avokado pa čak i lubenica bobičasto voće, koristit ćemo kolokvijalni termin za malo jestivo voće i dodat ćemo i grožđe (i grožđice) te kumkvat u ovu kategoriju.

To naravno znači da ćemo dodati i voće za koje mnogi smatraju da spadaju u bobičasto voće, iako tehnički ne spadaju, primjerice: borovnice, trešnje, brusnice, jagode, dud (murva).

atma.hr – 39

3. Zeljasto povrće

U zeljasto povrće spadaju brokula, kupus, blitva, raštika, i kelj.

Greger preporučuje barem jednu porciju dnevno (pola šalice) i barem još dvije porcije zelenila dnevno, lisnatog ili zeljastog.

4. Orašasti plodovi

Svatko bi trebao jesti barem 1 žličicu mljevenih lanenih sjemenki dnevno, a osim toga i porciju drugih orašastih plodova ili sjemenki.

Četvrtina šalice oraha je dovoljno za jednu porciju, a ako volite maslace (primjerice od kikirikija), nemojte u jednom obroku uzimati više od dvije jušne žličice. Kesteni i kokos ne spadaju nutritivno u orahe.

5. Začini

Doktor Greger preporučuje i četvrtinu žlice kurkume, a možete dodavati i druge začine (bez soli) koje volite.

atma.hr – 78




6. Cjelovite žitarice

Za dug život jedite i porcije cjelovitih žitarica, primjerice: pola šalice tople zobene kaše; kuhana zrna, primjerice riže, kvinoje, heljde; kuhana tjestenina, ili kukuruz; šalica hladnih (gotovih) žitarica; jedna tortilja ili šnita kruha; polovica peciva ili muffina; ili tri šalice kokica.

Ovih 6 namirnica dodajte u listu za kupovinu i eksperimentirajte s receptima; možete ih sve pomiješati u jedan obrok ili jesti odvojeno. Igrajte se.

nexus-svjetlost/novi-svjetski-poredak

62 MEDICINSKI MEDIJ: HRANA KOJA MIJENJA ŽIVOT

MEDICINSKI MEDIJ: Hrana koja mijenja život

hrana koja mijenja zivot

Spasite sebe i svoje voljene iscjeljujućom snagom biljne hrane

Anthony William, poznatiji kao Medicinski medij i autor istoimenog svjetskog bestselera u novoj knjizi nastavlja oduševljavati informacijama koje nam mogu spasiti život! William otkriva kako najbolje iskoristiti skrivene dobrobiti više od 50 biljnih namirnica kako bismo promijenili svoj život nabolje.

Saznajte kako odabrati najbolju hranu za ublažavanje stotine različitih zdravstvenih tegoba i simptoma!

Cijena: 185 kn - Kupi ovdje