Mungo grah, iako na našim prostorima slabo poznat, jedna je vrlo hranjiva mahunarka. Ako ga redovito jedete, oslobodit ćete se viška vode i osjećati mnogo lakšim i poletnijim. Kuha se puno brže od običnog graha, a najviše se konzumira u Aziji i to u ljetnoj juhi, jer po Ayurvedi – ima moć rashlađivanja tijela. Ima nisku kalorijsku vrijednost, a izuzetno je bogat antioksidansima, proteinima i vlaknima.

Uvijek govori dobro o drugima…




Može se pronaći u trgovinama zdrave hrane u obliku sitnog cijelog zrna graha zelene boje i prepolovljenih zrna žute boje (što je ustvari zeleni mungo bez ljuske, koji je pogodniji za probavu).

Koristi se tisućama godina unatrag, kao lijek i u prehrani. Jedna od prednosti s kulinarske strane jest upravo ta što je mung grah kuha mnogo brže od običnog graha.

Mungo grah – iscjeljivanje

Tradicionalno se jako puno koristi u Kini, u obliku juhe, variva, pa čak i kolača i raznih poslastica. Međutim, najviše ga konzumiraju u ljetnoj juhi, za koju vjeruju da ih može rashladiti. Nezaobilazan je u svim hladnjacima u supermarketima, kao i na jelovnicima svih restorana.

Osim u Kini, mungo grah je vrlo zastupljen i u jelovniku Indije, po njihovom tradicionalnom obliku medicine Ayurveda, mungo je vrlo ljekovita i važna mahunarka u prehrani.

Juha od munga je vrlo hranjiva i odlična za prirodnu detoksikaciju tijela. Čisti jetru, žučnu kesu i vaskularni sustav od svih nagomilanih toksina pa čak i od teških metala. Korigira probavu i čuva zdravlje srca. Sprječava zadržavanje vode u tijelu, samim tim regulira otoke i utječe na smanjenje tjelesne mase.

Ne vjeruj svemu što misliš…

Ako ga redovito jedete nekoliko dana oslobodit ćete se viška vode i osjećati mnogo lakšim i poletnijim. Ovu zdravu juhicu za potpuni učinak detoksikacije možete konzumirati tri puta na dan, jedan dan u tjednu ili jedan vikend u mjesecu, cijeli tjedan ili pak samo poneki obrok… kada stigne na red.

Mungo grah ima nisku kalorijsku vrijednost, ali je izuzetno bogat antioksidansima, proteinima, vlaknima, i u odnosu na dnevne potrebe sadrži čak 42% željeza, 13% kalija i 65% magnezija.

Mungo grah – recept za čorbu

Juha od mungo graha može se pripremati na razne načine, samo od zelenog munga, samo od žutog, kombinirano ili uz dodatke drugog povrća, crnog i bijelog luka, mrkve, zelene ili crvene leće, tikvica, korabe, krumpira,… Ovisno o kombinaciji, uz dodatak začina po vašem ukusu, možete pripremiti vrlo ukusnu vegansku juhicu ili varivo, uz jednu krišku tostiranog integralnog kruha eto kompletnog obroka.

75



Priprema mungo grah juhe

250 gr mungo graha
1 manja glavica luka
2 mrkve
1 korijen peršina
peršinov list
sol, papar, curry, anis, fenel
maslinovo ulje ili ghee

Očistiti i sitno isjeckati glavicu crnog luka i propržiti ga na par kapi maslinovog ulja ili gheeja. Zatim očistiti i isjeckati korijen peršina i mrkve i pomiješati s lukom. Uspite mungo grah, dodajte povrće i ulijte vodu za kuhanje. Mungo grah kuhati 30 minuta, zatim dodati začine, promiješati i kuhati još 5-10 minuta.

Uvijek govori dobro o drugima…




OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.