Smoothie može biti vaš najbolji prijatelj ili pak najgori neprijatelj, ovisno o tome što stavljate u blender. Smoothie koji je pun umjetnih zaslađivača, zaslađenog voćnog jogurta ili pak prekomjerne količine voća može sadržavati veliku količinu šećera. Takav smoothie može uzrokovati nastanak kronične upale u tijelu i oslabiti imunološki sustav, što definitivno nije zdravo. Smoothie koji se sastoji od pravih namirnica možda neće biti toliko ukusan, ali će sadržavati veliku količinu antioksidansa, minerala i vitamina. Smoothie je savršen za užurbani stil života. Jednostavan je za pripremu, može sadržavati hranjive tvari i biti pravi obrok kojeg samo popijete.

Chia sjemenke

One će obogatiti okus smoothia. Odličan su izvor proteina i minerala. Sadrže čak 3 puta više esencijalnih masnih kiselina u odnosu na ostale sjemenke. Okus chia sjemenki je neutralan pa će se slagati s gotovo svim namirnicama. Stručnjaci savjetuju da kupujete organski uzgojene chia sjemenke kako bi izbjegli veliku količinu pesticida koji se mogu u njima nalaziti.

Goji bobice

Iako su gorkastog okusa, odličan su dodatak smoothiu jer će ostali sastojci smanjiti gorčinu goji bobica. Jedan su od najboljih izvora antioksidasa i aminokiselina. Naime, goji bobice sadrže čak 18 različitih vrsta aminokiselina. Tradicionalne kulture cijene ove bobice jer jačaju imunološki sustav i štite vid. Također pospješuju rad jetre i bubrega, koji su glavni u oslobađanju tijela od toksina.

Kelj

Niste ljubitelj kelja? U ovom zdravom zelenom lisnatom povrću možete uživati tako da ga u blenderu pomiješate s omiljenim povrćem. Bilo bi šteta da kelj uopće ne konzumirate jer je to jedna od najzdravijih vrsta povrća. Osim brojnih vitamina i minerala, kelj sadrži spojeve koji smanjuju rizik od nastanka raka.

Camu camu

Ovo tropsko voće je odličan izvor vitamina C. Sadrži čak 60 puta više vitamina C od naranče. Također je odličan izvor kalcija, kalija i proteina. Camu camu možete uzeti i u prahu, a samo 1/4 žličice će vam dati više od 250% preporučenog dnevnog unosa vitamina C.

Kakao prah

Odličan je za kremaste smoothie. Kakao je sirovi oblik čokolade i jedan je od najboljih izvora antioksidasa i magnezija. Istraživanja su pokazala da kakao može poboljšati cjelokupno zdravlje i smanjiti rizik od nastanka raznih bolesti. Odličan je izvor željeza i kalija koji su neophodni za pravilan rad organizma.

Maka

Ova neobična biljka je intenzivnog okusa i bogata vitaminima B kompleksa, aminokiselinama i esencijalnim masnim kiselinama. Korijen ove biljke se već dugo koristi u tradicionalnoj medicini kako bi se pobijedio umor.

Pšenica

Bogata je vitaminima, mineralima, aminokiselinama, vlaknima, antioksidansima i esencijalnim masnim kiselinama. Podići će razinu energije, ojačati imunološki sustav i potaknuti detoksikaciju organizma. Ima alkalno djelovanje pa je odličan izbor za smanjenje djelovanja kiselina koje se nalaze u kofeinu ili crvenom mesu.

Kokosovo ulje

Odličan je izvor laurinske kiseline koja štiti imunološki sustav. Znanstvenici su otkrili da kokosovo ulje sadrži neke spojeve koji se nalaze u majčinom mlijeku. Kokosovo ulje je blagog okusa i slaže se s raznim vrstama namirnica, naročito s bananama, jagodama, medom i bademovim mlijekom.

Avokado

Bogat je vitaminom E i smanjuje rizik od nastanka Alzheimerove bolesti. Također je odličan izvor biljnih proteina, zbog čega je odličan izbor za vegetarijance. Avokado sadrži veliku količinu masti, ali u većoj mjeri nezasićenih masnih kiselina koje smanjuju razinu lošeg (LDL) i povećavaju razinu dobrog (HDL) kolesterola.

CentarZdravlja.net

Prethodna objavaKontroverzni sastojci u pivu
Slijedeća objavaDnevni Jyotish Horoskop za 20.03.2014.
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.