Foto: pixabay.com

“Stres oštećuje imunitet, ubrzava proces starenja i slabi pamćenje! Mlađi ljudi obično napuštaju tvrtku NE zbog male plaće, već prije svega zbog ODNOSA šefova prema njima i zbog LOŠE atmosfere u kolektivu.”

atma.hr – 78




Veći dio dana čovjek provodi na poslu, stoga je izrazito važno da bude svjestan kakav utjecaj to okruženje ima na njega.

Kako kaže psihoterapeut Zoran Ilić, stres se nalazi u prva tri mjesta na listi problema na poslu zbog kojeg zaposleni traže pomoć.

Kako je rekao, na većini treninga stres menadžmenta, u individualnoj psihoterapijskoj i coaching praksi, ljudi najčešće govore o sljedećim stresorima:

– Opterećenju obimom posla – zbog čega se predugo ostaje na poslu ili se posao nosi kući, rokovima i nerealnim ciljevima. Isto tako navode i bavljenje nevažnim poslovima, preuzimanje tuđih radnih obaveza (i lošoj međusektorskoj suradnji), potpun nedostatak kontrole nad procesom rada, pad zadovoljstva i nemotiviranost, prije svega zbog izostanka pohvala i naredbodavnog odnosa menadžera.

Ilić je istakao da je stres prvo na što se ljudi pozovu kada se razbole.

atma.hr – 39

“Stres nije bolest, ali može izazvati i pogoršati mnoge bolesti. Pored mnogih tjelesnih psihosomatskih bolesti, vrlo čest je gubitak entuzijazma i takozvani sindrom izgaranja”, kazao je Ilić.

On je objasnio da je jedan od prvih simptoma “sagorijevanja” na poslu, pored osjećaja umora i cinizma, a kako je naveo, stres oštećuje imunitet, ubrzava proces starenja i slabi pamćenje.

Mladi se vrlo rijetko zadržavaju više od 3 godine na jednom poslu

Kako je Ilić rekao, mlađi ljudi obično napuštaju tvrtku ne zbog male plaće, već prije svega zbog odnosa šefova prema njima i zbog loše atmosfere u kolektivu.

“Ako samo toj osobi smeta kolektiv, a svi drugi se dobro osjećaju – ta osoba treba staviti prst na čelo i pokušati se prilagoditi, jer čavao koji strši biva zakucan. Ako to ne ide, treba se obratiti svom lideru. Ako se više osoba žali na lošu atmosferu u timu, to može i mora biti tema za timski sastanak. Posljednja solucija je napuštanje firme”, istakao je on.

atma.hr – 78




Kako se boriti protiv stresa koji je izazvan poslom

Ono što svatko treba napraviti je dobro izbalansirati posao i privatni život, obaveze i zadovoljstva.

“Određivanje prioriteta je značajno. Tu obično griješimo tragajući za najbitnijim, perfekcionisti imaju problem jer je sve bitno. Bolje je nešto eliminirati i promijeniti standard – umjesto “perfektno”, novi standard je “dovoljno dobro”“, poručio je Ilić.

Što se komunikacije tiče, dobra vijest je, kako kaže, da se emocionalna inteligencija i asertivnost mogu naučiti.

“Kada padne motivacija i nestane volja – dobro je zapitati se: Koji su razlozi zbog kojih radim? Vraćanje svrsi podiže motivaciju. I na kraju – treba razvijati kulturu posjete psihoterapeutu ili životnom treneru. Najbolji lijek za stres je – reći NE i zatražiti pomoć”, istakao je Ilić.

stil.kurir/bizlife

38 OSHO – ZDRAV EMOCIONALNI ŽIVOT

banner za knjige osho zdrav emocionalni zivot