Digitalna tehnologija djeci je nadohvat ruke od njihova rođenja, no što će im ona donijeti, ovisi o roditeljima.

Zato stručnjaci koji se bave odgojem djece najmlađe dobi, pozivaju njihove roditelje da budu odgovorni prema boravku djece pred ekranima. Roditelji trebaju imati nadzor nad tehnologijom te sadržaje prilagoditi dobi djece.

Najnovija istraživanja kažu da djeca do 18 mjeseci nikako ne bi trebala boraviti pred ekranima. Ona u dobi između 18 i 36 mjeseci pred ekranom smiju provesti 30 ili 40 minuta dnevno i tu tehnologiju smiju koristiti isključivo zajedno s roditeljima. Ta su pravila postavljena kako bi se izbjegli poremećaji u razvoju djece koji se mogu manifestirati kroz govor, motoriku, vid itd. Aktivnosti povezane s tehnologijom najbolje je provoditi u predškolskoj dobi djeteta. Kada roditelj daje djetetu ekran u ruke, treba se pitati: „Što ja želim da moje dijete gleda i što ono time dobiva?““, ističe Ina Horvat, odgajateljica i digitalna ambasadorica u Dječjem vrtiću Čigra.

atma.hr – 78




Pritom otkriva kako se odgajatelji sve češće susreću s jasličarcima koji „skrolaju“ po slikovnicama te među prvim riječima iskrivljeno izgovaraju neke iz engleskog jezika. Potvrda je to da se mnogi roditelji dajući mobitel u ruke djetetu ne vode preporukama stručnjaka.

Ako pak djeca digitalne uređaje koriste na odgovarajući način, stječu nove vještine – ne samo digitalne, nego i one životno praktične.

„Najbolje je da se digitalni alati kod djece koriste za tri stvari: informiranje, obrazovanje i zabavu. Mi kao učitelji znamo što želimo razvijati kod djece i koji su nam ciljevi, a tehnološki napredne igračke i digitalni uređaji nam odlično u tome pomažu jer interesiraju djecu. Kad djeca imaju motivaciju, sve je lako“, ističe Ina Horvat u Penjalici, podcastu za razvoj roditeljskih kompetencija i dobrog raspoloženja kojem je tema Djeca i digitalno doba.

Roditeljima preporučuje da na internetu pronađu edukativne sadržaje po mjeri svoje djece. Na internetskoj stranici https://www.cigradigital.eu/ nalaze se sadržaji koje su vrtićki stručnjaci razvili u sklopu projekta Unaprjeđenje usluga Dječjeg vrtića Čigra koji je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Vrtićarce tamo očekuje mnoštvo zadataka zahvaljujući kojima mogu razvijati vještine potrebne za školu. Digitalnim pak opismenjivanjem postaju građani 21. stoljeća