Hrana se ne vrednuje samo po makronutrijentima i vitaminima koje sadrži, već i po svojoj boji. Prirodne boje voća i povrća ne predstavljaju samo ukras na našem tanjuru i doživljaj za naše oči, već djeluju blagotvorno na naš organizam, ali i na našu psihu.

Uvijek govori dobro o drugima…




Upravo stoga što prirodni biljni pigmenti imaju različite pozitivne utjecaje na naše zdravlje, stručnjaci preporučuju da voće i povrće treba birati i po bojama. Stoga za optimalan omjer hranjivih tvari treba dnevno izabrati i pojesti pet obroka voća, odnosno povrća u narančastoj, crvenoj i zelenoj, te još dvije boje po vlastitom izboru.

Crveno štiti od raka i potiče na aktivnost

Crvene sorte voća i povrća, rajčica, paprika, malina, jagoda, višanja i jabuka su zahvaljujući crvenim biljnim pigmentima karotenoidima, posebno likopenu, snažni antioksidansi koji neutraliziraju štetne slobodne radikale koji uništavaju stanice našeg organizma, te tako štite od kancerogenih oboljenja.

Osim toga crveno voće i povrće snižava kolesterol i potiče optok krvi, te smanjuju rizik od pojave bolesti srca i krvnih žila, primjerice ateroskleroze i koronarne bolesti srca.

Ono potiče izmjenu tvari, štiti vezivno tkivo i djeluje protuupalno, te utječe na zdravlje prostate i štiti kožu oštećenu sunčanjem.

Crvena boja je dobra za ljude koji pate od anemije kao i za one kojima je uvijek hladno. Ako ste jako umorni, crvena hrana će vam pomoći da se vratite u normalu.

Crveno voće i povrće jača imunitet, poboljšava probavu i čisti organizam od toksina.

Ne vjeruj svemu što misliš…

Crvena boja će zaštititi vaše srce, a to se događa zbog likopena, boje koja se nalazi u čiliju i rajčici koja smanjuje rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti i raka prostate. Korisna svojstva ove hrane ne samo da ostaju sačuvana tijekom termičke obrade već se mogu i povećati.

Crvena hrana sadrži i željezo potrebno za formiranje crvenih krvnih zrnaca i osigurava energiju stanicama.

Crvena hrana je bogata vitaminom C. Vitamin C povećava imunitet, pomaže u borbi protiv virusnih infekcija, a ima i blagotvoran efekt na kožu.

Crvena hrana također pomaže u pronalaženju pozitivnog pogleda na život, zagrijavanju te potiče na aktivnost i stvaralaštvo.

Dodajte više rajčica, paprika, malina, jagoda, višanja, trešanja, brusnica, crvenih šljiva, crvenog luka, rotkvica u svoju prehranu i vidjet ćete pozitivne efekte na vaše tijelo i zdravlje.

75



Narančasto štiti od štetnog UV-zračenja i depresije

Narančasto, ali i žuto voće i povrće, mrkve, naranče, ananas, bundeve, breskve, žute paprike, kruške i jabuke također obiluje karotenoidima, posebno beta-karotenom. Narančasto i žuto povrće i voće osim što štiti organizma od razornog djelovanja slobodnih radikala te tako i zloćudnih oboljenja, jača imunološki sistem i štiti kožu od štetnog utjecaja UV-zračenja, a organizam od srčanog infarkta. Ono posebno pogoduje zdravlju naše kože čije stanice štiti od prijevremenog starenja.

Narančasto voće i povrće, svojom poticajnom bojom djeluju protiv depresije, osnažuje živce i pomaže vratiti narušenu emocionalnu ravnotežu, a žuto pogoduje mišljenju i koncentraciji pa se preporuča primjerice prije ispita.

Zeleno jača imunitet

Zeleno voće i povrće, brokula, špinat, salata, grašak, mahune, kelj, jabuke i kruške, obiluje zelenim klorofilom, koji također štiti od kancerogenih oboljenja, posebno onih hormonalnih vrsta. Zeleno je povrće bogato i folnom kiselinom koja je neobična važna za rast i regeneriranje stanica. Stoga je ovo voće i povrće važno u prehrani trudnica jer uvjetuje zdrav i pravilan razvoj živčanog sustava djeteta.

Zeleno voće i povrće jača imunitet, pozitivno djeluje na funkcioniranje žlijezda, smanjuje upalne procese te pogoduje zdravlju probavnih organa. Ujedno pozitivno djeluje na našu psihu, smiruje i opušta te smanjuje nervozu i razdražljivost. K tome, zeleno ublažava ljubavne boli te daje snagu i nadu za nove početke.

Uvijek govori dobro o drugima…




Ljubičasto štiti srce i smiruje (plavo, crno)

Ljubičasto, ali i plavo te crno voće i povrće (patlidžani, grožđe, borovnice, svježe smokve, ribiz i šljive) između ostalih biljnih pigmenata sadrže i bioflavonoide, čiji je pozitivan utjecaj na zdravlje našeg organizam također mnogostruk i značajan. Ljubičaste i plave vrste ne samo da su snažni antioksidanti već snižavaju kolesterol i krvni pritisak, potiču protok krvi i funkciju krvnih kapilara te značajno štite od bolesti srca i krvotoka. Djeluju antibakterijski i protuupalno, potiče proizvodnju inzulina u krvi i smanjuje izlučivanje histamina.

Ljubičasta i plava boja sočnog i zrelog voća i povrća relaksira i potiče unutarnju ravnotežu te smiruje, posebno u slučaju agresivnosti i razdražljivosti.

Moć ljubičastog

Voće i povrće tamnoplavih i ljubičastih nijansi izuzetno je zdravo. Brojna su istraživanja potvrdila: što je hrana tamnija i zagasitija, to sadrži više antioksidansa.  Dok se ljubičasta smatra kraljevskom bojom, plava simbolizira povjerenje. A kad je riječ o hrani, te boje simboliziraju izvrsno zdravlje.

Namirnice dubokih i zagasitih ljubičastih i plavih nijansi nisu samo atraktivne za oko, one su i prava riznica nutrijenata i snažnih antioksidansa, poput resveratrola i antocijanina, od kojeg i potječe njihova intenzivna boja.

Ne vjeruj svemu što misliš…

Namirnice poput patlidžana, crvenog kupusa, šljiva, smokava, grožđa, borovnica i cikle smanjuju upalne procese i oksidativni stres u organizmu, a to znači da neutraliziraju štetno djelovanje slobodnih radikala. A danas znamo da su upravo upalni procesi glavni okidači za nastanak najtežih oboljenja, poput raka. Te su namirnice zaštitnici zdravlja kardiovaskularnog i probavnog sustava, a pridonose i mladolikom izgledu i vitalnosti organizma.

One štite i od demencije te čuvaju zdravlje kože i jetre. Učestalom konzumacijom tamnog voća i povrća smanjit ćete rizik od hipertenzije, povišenog kolesterola, pretilosti, srčanih oboljenja i dijabetesa.

stil.kurir / alternativa-za-vas / podravka

62 HRANA KOJA MIJENJA ŽIVOT

Medicinski medij: HRANA KOJA MIJENJA ŽIVOT

Spasite sebe i svoje voljene iscjeljujućom snagom biljne hrane

Anthony William, poznatiji kao Medicinski medij i autor istoimenog svjetskog bestselera u novoj knjizi nastavlja oduševljavati informacijama koje nam mogu spasiti život! William otkriva kako najbolje iskoristiti skrivene dobrobiti više od 50 biljnih namirnica kako bismo promijenili svoj život nabolje.

Saznajte kako odabrati najbolju hranu za ublažavanje stotine različitih zdravstvenih tegoba i simptoma!

1 KOMENTAR

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.