Foto: unsplash.com

Ako morate silom pokupiti pametni telefon ili isključiti računalo, a dijete reagira histerijom, onda biste trebali razmisliti o tome što radite krivo i koji način koristiti za vraćanje djeteta iz virtualnog u stvarni svijet. Takva metoda postoji, a izmislila ju je francuska psihologinja Isabelle Fillosa.

atma.hr – 78




Mnoga su djeca toliko navikla na pametne telefone, tablete i računala da pokušaji preusmjeravanja pozornosti na nešto drugo često završavaju svađama. Ako vaše dijete provodi puno vremena s uređajem, a bilo koji od vaših komentara se zanemaruje, došlo je vrijeme da se oglasi alarm.

Ako morate silom pokupiti pametni telefon ili isključiti računalo, a dijete reagira histerijom, onda biste trebali razmisliti o tome što radite krivo i koji način koristiti za vraćanje djeteta iz virtualnog u stvarni svijet. Takva metoda postoji, a francuska psihologinja Isabelle Fillosa izmislila ju je, ali za početak malo teorije.

Dijete i uređaji: Roditelji oglašavaju alarm

Znanost o uređajima

Zamislite situaciju – tijekom nogometne utakmice koju već mjesec dana iščekujete, struja se iznenada isključuje. Ili se slična situacija dogodila kada ste gledali svoje omiljene serije. Ili ste igrali računalnu igru, a vašem liku gotovo da i nema preostale energije kada je apsolutno neophodno pobijediti sljedećeg negativca i prijeći na novu razinu.

Bili ste u stanju u kojem ste uživali, ali situacija se dramatično promijenila i počinjete negodovati. Odraslima je teško preživjeti takve emocionalne skokove, ali što je s djecom? Oni također uživaju u virtualnim igrama, a vi “isključite struju”.

atma.hr – 39

Virtualni svijet djeluje na ljudski mozak hipnotički. Sve što se dogodi na ekranu (promjena slike, svjetla, zvuka) uroni osobu u stanje mirovanja, u kojoj se osjeća dobro i ne treba ništa drugo. U tom stanju mozak počinje proizvoditi dopamin, što smanjuje bol i stres. Dopamin traje sve dok ekran radi. Ako se uređaj naglo isključi, razina dopamina brzo pada, a to negativno utječe ne samo na emocionalno, već i na fizičko stanje osobe.

U takvom trenutku dijete postane tjeskobno i nema veze jeste li ga upozorili na to ili ne. Kad sjedi pred ekranom, ne razmišlja o vremenu, uživa u akciji dopamina.

Stoga roditelji koji dijete žele odvojiti od uređaja prvo trebaju naučiti kako sigurno ući u djetetov prostor.

Kako izgraditi mostove prema metodi francuske psihologinje

Ako želite prebaciti djetetovu pažnju i izvesti ga iz virtualnog svijeta, za početak, sjedite kraj njega, barem pola minute i pitajte kako je.

Možete ga zapitati koju razinu dijete trenutno prolazi ili o tome koje vještine ima njegov lik. Djeca će uživati ​​kada roditelji budu zainteresirani za takve stvari.

Ako se sva vaša pitanja ignoriraju, jer je dijete previše strastveno, nemojte odustati, provedite još malo vremena pored njega. Uzmite si vremena i glatko započnite razgovor.

Čim čujete djetetove odgovore, to znači da se on postupno vraća iz virtualnog svijeta i primjećuje vašu prisutnost. U toj se situaciji razina dopamina postupno smanjuje, a vi uspijevate izgraditi mostove između stvarnog i virtualnog svijeta.

Nakon dijaloga, mirno podsjetite dijete da je vrijeme da završi igru ​​i večera, istušira se ili ode učiti.

Zahvaljujući „mekom“ povratku u stvarnost, dijete će vas slušati, adekvatno odgovoriti na vaše zahtjeve, u idealnom slučaju će biti zadovoljno takvom pažnjom s vaše strane i htjeti će samo isključiti igru.

atma.hr – 78




Dakle, sažeto, izdvajamo osnovna pravila koja roditelji koji žele odbiti djecu od računalnih igara trebaju naučiti:

1.Sjedite pokraj djeteta i pričekajte minutu.
2.Pitajte ga o igri i tako izgradite most između dva svijeta – virtualnog i stvarnog.
3.Uživajte u vremenu koje provodite s djetetom.

Roditelji moraju razumjeti što se događa u glavama njihove djece tijekom virtualnih igara. To vam omogućuje razvijanje pravih taktika i izbjegavanje histerije u djeteta.

econet.ru/Pripremila: Iva Jukić za atma.hr

35 NULTA FREKVENCIJA

banner za knjige nulta frekvencija