Jedemo u hodu. Trčimo po stanu tražeći stvari i jurimo na posao. U gužvi gubimo živce jer evo, opet kasnim, a još dan nije ni počeo a već smo prepuni stresa pa takvi još sjednemo u vozilo i uđemo u kolonu kojoj ne vidimo kraja dok u nama vulkan vrije i izbacuje lavu… A sve se to može promijeniti već s nekoliko novih navika. Jer, jutro je važan dio dana. Pretvorite ga u luku iz koje možete svakoga jutra mirno isploviti. Treba samo malo volje, vremena i ustrajnosti da nove navike usvojimo. Tada ćemo cijelim bićem uživati u dobrobiti promjena.

Piše: Senka Kušer-Mijić
ayurveda4you.net

Ustanite ranije

Već 15 minuta ranijeg buđenja može mnogo toga promijeniti a ako tim minutama dodamo još 15, dobit ćemo vrijednih pola sata za jutro zadovoljnijeg buđenja. Pripremite budilicu, odredite vrijeme buđenja i redovito se dižite s prvim taktovima zvona. Ukoliko vam je u početku to teško usvojiti, imajte na umu kako vam treba tek nekoliko dana za usvajanje nove navike. Već s krajem prvog tjedna ranijeg buđenja, osjetit ćete snagu učinka promjene. U tijelu će biti više odmora i svježine a radovat će vas i osjećaj da ste uspjeli, da ste zadovoljniji i da se mnogo toga mijenja ali, ovoga puta – u vašu korist.

Ne provjeravaj e-mail odmah nakon ustajanja

Ah, a netko to učini još dok je i u krevetu. Nemoj. Jer, ima vremena. Cijeli je dan pred tobom. Zašto to onda činiti odmah, čim otvoriš oči? Radije si uvijek daj vremena. Ako i očekuješ nešto hitno, važno… s prepuno napetosti…daj si vremena. Uvijek je bolje razbuditi se, osvježiti, uvesti mir a zatim se takav, spremniji, mirniji, zadovoljniji suočiti sa svime što donosi dan. Kada si daš vremena sagledati sve opcije s više strana, kada radiš bez žurbe, tada tim promjenama utječeš na sve što se oko tebe / u tebi događa. Tada drugi tobom ne upravljaju. Tada ti upravljaš.

Neka jutro bude rutina

Da, nemojte stalno eksperimentirati. Jer u jutro najčešće, i nemate puno vremena. Stoga, iskoristite dobro i planski vrijeme koje je pred vama. Neka vam jutro ima svoju ustaljenu rutinu. Isplaniranu i u kojoj ima mjesta za sve što vam treba. Za nove jutarnje recepte, nove frizure ili novi make-up, odvojite neko drugo vrijeme, možda vikendom ili u doba kada ne radite i imate dovoljno vremena za isprobavanje i uživanje u novome.

Istegni se

Ne mora svako jutro biti pola sata yoge ili neke druge vježbe. Ako nemaš vremena, dovoljno je par minuta za prvu pomoć. Sa par laganih poteza, razbudi energije u tijelu. Vježbe istezanja, osim zdravlja, usmjeravaju našu pozornost na pokret, usmjeravaju vas na disanje te uvode mir i relaksiraju.

Provedi 5 minuta u tišini

Jednostavno, ne razmišljaj i ne radi ništa. Iako je dan pred tobom prepun obaveza, sada je trenutak za tišinu i mir. Samo udobno sjedni i mirno diši. Nakon pet minuta tišine, neće ti pasti na pamet požuriti i trčati na posao. Tijelo i um će biti spremni za dan.

Doručkuj u miru i za stolom

Jednostavno, tako odlučite i toga se držite. Udaljite od sebe sve što vas može ometati. TV, laptop, novine… Sve maknite. I unesite sa svakim zalogajem osjećaj okrepe i mira. Neka se naše biće nahrani na svim razinama. Kada dobro sebi podarimo, bit će nam dobrim vraćeno.




Osnaži se

To trebamo učiti, učiti i ponavljati svaki dan. Jer, tko će nas bodriti, snažiti, podupirati, ako nećemo sebe sami?! Zašto to tijekom dana očekivati od nekog drugog i zatim u izostanku očekivane potpore, padati u depresiju, tugu, osjećati se nepodržanim… Uvijek se trebamo znati podržati. Minuta-dvije je dovoljno za kontakt koji će biti važna ljekovita smjesa koja će nam ući kao eliksir ljubavi i poticanja u cijelo naše biće.

Zatvori oči, duboko udahni i mirno si reci…

Unatoč svemu što me danas očekuje, dobro sam. Sve će biti u redu.

I biti će.