Beyond meat veganski burger nazivaju predvodnikom bezmesne revolucije, Teslom među burgerima, inovacijom koja će promijeniti svijet. Porasli su apetiti za veganskim hamburgerima kompanija Beyond meat i Impossible burger, a za cijelu priču se zainteresirala i najveća prehrambena kompanija na svijetu! U nešto više od dva mjeseca od početka trgovanja cijena dionice Beyond Meata je porasla za više od 700 posto, a danas, 22.01.2020. su joj dionice porasle za 20 dolara! Prodaje se već u fast food gigantima kao što su Del Taco i McDonald’s, a uskoro i Nestle izbacuje svoj veganski burger.
Već u malo bolje opremljenoj trgovini hranom možete kupiti veganske burgere, veganski parizer, veganski sir i slične namirnice. Ove namirnice su prvenstveno namijenjene početnicima u veganskoj i vegetarijanskoj prehrani koji i dalje žele poznati okus mesa, ali su se odlučili na smanjivanje količine ili potpuno izbacivanje mesa iz svojeg jelovnika.
Posljednji uspjesi dviju kompanija u proizvodnji ‘biljnih hamburgera’ izazvali su veliku pažnju potrošača, ali i investitora koji drže da tržište takve hrane predstavlja odličnu priliku.
Svjetski mediji u posljednje su vrijeme preplavljeni pričama o novoj generaciji hrane, a u središtu interesa nalaze se najnoviji pokušaji da se stvore vegetarijanske ili veganske verzije klasičnih hamburgera od govedine. Mada takvih inicijativa nije nedostajalo i ranije sve do nedavno ti su pokušaji uglavnom bili osuđeni na propast jer je okus klasičnih hamburgera bilo vrlo teško imitirati s isključivo biljnim sastojcima.
Reakcija medija i javnosti u posljednje vrijeme pokazuje da su barem dvije kompanije napravile značajan iskorak. Obje imaju sjedište u američkoj saveznoj državi Kaliforniji, poznatoj po stvaranju raznih modernih trendova, i koriste se visokom tehnologijom i istraživanjima u razvoju svojih proizvoda. Jedna se zove Impossible Foods, a druga Beyond Meat, i osnovane su unutar zadnjih desetak godina.
Poslovna strategija obiju kompanija sukladna je s nekoliko trendova: jednog starijeg o tome da bi se ljudska prehrana trebala manje bazirati na iskorištavanju i zlostavljanju životinja, i drugog nešto novijeg koji proizlazi iz činjenice da se velika područja pod biljnim nasadima iskorištavaju kako bi se hranile životinje od kojih se onda priprema meso za ljudsku prehranu. Konkretnije, masovni uzgoj životinja – najviše goveda, ali i svinja i peradi – za ljudsku prehranu ima i negativne efekte na okoliš zbog čega postoje brojne inicijative da se ti negativni efekti smanje, posebno imajući u vidu rast globalnog broja stanovnika i time potreba za hranom.
Beyond Meat i Impossible Foods su, izgleda, koristeći samo biljne sastojke uspjeli približiti okuse vlastitih hamburgera onima goveđim zbog čega je američko tržište reagiralo s optimizmom. Proizvodi koji su privukli pažnju i iskočili u prvi plan su: Beyond Burger (hrv. ‘više od hamburgera’) kojeg proizvodi Beyond Meat, i Impossible Burger (hrv. ‘nemogući hamburger’) kojeg izrađuje Impossible Foods.
Prema onome što donose američki mediji u sastavu samih hamburgera i u tome kako koja kompanija dolazi do krajnjeg proizvoda postoje određene razlike. Impossible Burger se bazira na kombinaciji proteina iz soje i krumpira te kokosovog ulja. Korištenje koncentrata sojinih proteina znači da su mnogi hranjivi sastojci soje izgubljeni u preradi, ali se to nadoknađuje dodavanjem raznih vitamina i minerala tijekom proizvodnje. Beyond Burger se pak bazira na proteinima graška, kokosovom ulju te ekstraktu kvasca, a kao i Impossible Burger uključuje mnoge druge dodatke, iako u nešto manjim količinama.
Nadalje, Beyond Meat u svojoj proizvodnji koristi striktno genetski nemodificirane sirovine, dok Impossible Burger tvrdi da su njihovi sastojci u potpunosti organski (uzgojeni bez korištenja kemijskih sredstava za zaštitu bilja).
Na horizontu je veliki zaokret u industriji brze hrane
Potrošači kažu da Impossible Burger ima okus vrlo sličan klasičnom goveđem hamburgeru, dok Beyond Burger ipak nije uspio doći tako blizu. No, sastav i okus su i dalje dovoljno različiti da potrošači i na testovima mogu razlikovati pravu govedinu od spomenutih biljnih hamburgera.
Doživljaj koji stvara prehrana novim hamburgerima ipak je dovoljno dobar da se za njih naglo otvorilo vrlo veliko američko, ali i globalno tržište. Impossible Foods svoje proizvode nudi u više od tisućama restorana brze prehrane u Sjedinjenim Američkim Državama, Singapuru, Hong Kongu i Makau. Nedavno je postigao sporazum i s poznatim lancem brze prehrane Burger Kingom koji će Impossible Burgere, odnosno Impossible Whoppere, uskoro nuditi na svojem jelovniku diljem SAD-a.
Američki Ured za hranu i lijekove (FDA, Food and Drug Administration) ovih je dana Impossible Foodsu dao i posljednju dozvolu da svoje hamburgere smije i sirove prodavati u trgovinama. Dosad su imali samo dozvolu za prodaju već pripremljenih hamburgera u restoranima. FDA je morao odobriti korištenje posebne boje za hranu koja se izrađuje od sojinih proteina, a koja hamburgerima daje izgled pravog ‘krvavog’ mesa. Kompanija je najavila da će se njeni proizvodi u dućanima moći kupiti od početka idućeg mjeseca.
Beyond Meat također već neko vrijeme svoje proizvode nudi u suradnji s američkim lancima restorana poput Carl’s Jr. i Del Taco (oba lanca brze prehrane) te TGI Fridays (klasični restorani), a koliki potencijal predstavlja njihov proizvod pokazuje i nedavni izlazak na burzu te kompanije. U nešto više od dva mjeseca od početka trgovanja cijena dionice Beyond Meata je porasla za više od 700 posto.
Interes za biljnim hamburgerima skočio je na takvu razinu da je čak i globalni prehrambeni div Nestlé ovih dana najavio početak prodaje svoje verzije hamburgera.
Tako će ih najveća svjetska prehrambena kompanija prodavati pod svojim brendom Sweet Earth posvećenom veganskim i vegetarijanskim proizvodima. No, iskustvo novinara američkog portala Business Insider, koji su imali priliku probati Nestléov biljni hamburger (pod imenom Awesome Burger, odn. ‘odlični hamburger’) govori da Nestlé ima još posla da bi dosegnuo okus i doživljaj blizak govedini koje daju Impossible Burger i Beyond Burger.
Bez obzira na to, interes javnosti ukazuje na to da će kompanije koje nastave istraživati kako biljnu prehranu približiti doživljaju koji daje hrana spravljena od životinja, naravno bez gubitka prehrambenih sastojaka, imati dobar tek.
Beyond Meat burger
Strani mediji prozivaju ga predvodnikom bezmesne revolucije, Teslom među burgerima, inovacijom koja će promijeniti svijet. Skeptici propituju smisao veganskog burgera koji oponaša meso, kao i njegov dugoročni učinak na zdravlje. Kontroverzan, ali istovremeno oglašavan kao dobar za okoliš, slavni Beyond Burger proljetos je stigao i u Hrvatsku. Bezmesni burger tvrtke Beyond Meat iz Los Angelesa u Kaliforniji, koju je 2009. godine utemeljio Amerikanac Ethan Brown, samo je jedna od veganskih zamjena za meso koje su osvojile svijet.
Brown je pritom svojim idejama uspio privući brojne investitore s ozbiljnim pedigreom, poput Billa Gatesa, Leonarda DiCaprija ili pak utemeljitelja Twittera Biza Stonea i Evana Williamsa, a u okviru svoje tvrtke Beyond Meat dosad je prodao više od 25 milijuna Beyond Burgera diljem svijeta i ne namjerava stati. Štoviše, u planu im je i gradnja proizvodnog pogona u Europi sljedeće godine, a već su krenuli u osvajanje europskog tržišta, pri čemu je na red došla i Hrvatska.
Beyond Burger u Hrvatsku uvozi Metro Cash&Carry, a može se sada pronaći i u Intersparu.
Ovako stoji na deklaraciji tog proizvoda:
Sastav – Voda, izolat proteina graška, prešano ulje canola repice, rafinirano kokosovo ulje, rižin protein, arome, kakao maslac, protein mungo graha, metilceluloza, krumpirov škrob, ekstrakt jabuke, sol, kalij klorid, ocat, koncentrat limunova soka, lecitin suncokreta, prah šipka, bojilo: ekstrakt cikle
Pljeskavica od 113g daje 250 kcal od čega su masti 18g, (zasićene 30%), ugljikohidrati 3 g od čega vlakna 2g, bjelančevine 20g
Izvor bjelančevina – riža, grašak, mungo grah / obojeno ciklom i šipkom
Proizvod ne sadrži soju ni kikiriki (ali sadrži druge grahorice poput graška i mungo graha), gluten, i deklariran je kao ne-GMO proizvod.
Beyond Burger priprema se kao i klasični burger, peče se s obje strane po nekoliko minuta, točnije dvije i pol, pogotovo ako inače malu, ali debelu pljeskavicu spljoštite.
Cijena kutije od 10 kom u Metroa je 200 kn, a 2 komada u pakiranju u Interspara su 59 kn.
Također možete u Metroa kupiti od iste komapnije i Beyond Sausage, veganske kobasice, koje su malo začinjenije od burgera.
Kobasici protein osiguravaju grašak, riža i fava grah, a boja i sočnost karakteristična za meso također su dobivene iz cikle. Za razliku od Beyond Burgera, koji je blag, kobasica je nešto začinjenija, ali nikako ljuta.
Korišteni materijali s tportal.hr