Evo zašto biste trebali naučiti jogičko disanje ili Pranayamu!

2
1012

Jogičko disanje ili Pranayama je znanost o kontroli daha. Sastoji se od niza vježbi posebno namijenjenih kako bi se zadovoljile tjelesne potrebe i održavalo dobro zdravlje. U idealnom slučaju, ova praksa otvara unutarnju životnu silu, dakle ne služi samo da bi pravilno disali. Ona je dio moćne duhovne joga prakse koja služi kao priprema u proces meditacije.

Responsive text-52 horizontal



Termin Pranayama dolazi od sljedećih riječi:

Prana – “životna sila” ili “životna energija”
Yama – “disciplina” ili “kontrola”
Ayama – “širenje” ili “produženje”

U našem procesu disanja, kisik koji udišemo prolazi kroz naše tijelo u obliku energije za punjenje različitih dijelova tijela. Izdišemo ugljični dioksid kojim se odnose sve otrovne otpadne tvari iz našeg tijela. Kroz praksu pranayame, postiže se balans kisika i ugljičnog dioksida. Mi upijamo pranu kroz udisaje što povezuje naše tijelo, um i duh.

Responsive text-52 horizontal



No, život je pun stresa. Zbog svakodnevnog rada, obitelji ili financijskih pritisaka, imamo tendenciju zanemariti naše disanje. Dišemo brzo i plitko. Korištenje samo djelića pluća dovodi do nedostatka kisika i može dovesti do različitih komplikacija. Srčana oboljenja, poremećaji spavanja i umor su samo neki pokazatelji nedostatka kisika. Zbog toga, postajemo podložniji negativnoj energiji i uznemireni a to dovodi do manjka prane unutar tijela. Vježbajući duboko i sustavno disanje kroz pranayamu, mi re-energiziramo naše tijelo.

Dobrobiti pranayame

Disanje je normalan dio našega života, iako mi ne obraćamo pozornost na to. To je automatska funkcija tijela koja se obavlja čak i bez koncentriranja na proces. Zašto onda moramo naučiti jogičko disanje? Ovdje su neki od razloga zašto je to važno:

  • Pranayama nas uči pravilan način disanja. U običnom disanju koristimo samo dio pluća, ne znajući da je to nezdravo i neprirodno i da može dovesti do komplikacija. Jogičkim disanjem povećamo kapacitet naših pluća, donosimo više kisika u tijelo kako bi ono dobro funkcioniralo. Učimo kako disati polako i duboko – na pravilan način.
  • Pranayama smanjuje toksine u našem tijelu što je prevencija protiv raznih bolesti.
  • Pranayama pomaže pri probavi. Uz pravilan način disanja, metabolizam i zdravstveno stanje će se početi poboljšavati.
  • Pranayama razvija našu koncentraciju i fokus. Ona se bori protiv stresa i opušta tijelo. Rezultati jogičkog disanja su spokoj i mir uma.
  • Pranayama nudi bolju samokontrolu. Kroz poboljšanu koncentraciju, efektnije i smirenije se možemo nositi s nagonima i reakcijama. Um može vidjeti i djelovati jasnije, izbjegavajući pogrešne odluke.
  • Pranayama vodi duhovnom putu kroz opušteno tijelo i um.
Responsive text-52 horizontal



Međutim, napominjemo da pranayamu ne treba forsirati bez odgovarajuće pripreme jer to može dovesti do problema. Ona je dio procesa joge,  praksa čišćenja uma i tijela koja se mora vršiti na odgovarajući način odnosno kroz pravilno usmjeravanje i pripremu.

PODIJELI
Prethodna objavaDnevni Jyotish Horoskop 03.09.2015.
Slijedeća objavaHijerarhija svemira
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here