Widget not in any sidebars
Postoji dosta načina da odbijete ljude od sebe. U suštini, to možete učiniti i bez pretjeranog truda. Sve što je potrebno jest da vam netko pogleda profil na društvenim mrežama ili da vas osobno upozna.
U nastavku pročitajte koje su to stvari koje odbijaju ljude i vidite pronalazite li se u nekima.
1. Kada stavljate previše slika na vaš Facebook profil
Istraživanja su pokazala da dijeljenje previše slika na vašem profilu može negativno utjecati na odnose u stvarnom životu. Naime, prijatelji ne vole kada imate previše slika obitelji, dok obitelj ne voli kada imate previše fotografija s prijateljima.
„Budite pažljivi kada dijelite nešto i razmišljajte o tome kako će to drugi vidjeti. Iako dijeljenje postova/fotografija može pomoći u održanju vaših veza, također ih može oštetiti.“ – kaže za Independent dr. Ben Marder, jedan od autora ove studije.
2. Kada imate premalo ili previše prijatelja na Facebooku
U jednoj studiji iz 2008. godine, istraživači su pitali studente da pogledaju izmišljene Facebook profile i odluče koliko su im se svidjeli vlasnici tih profila.
Rezultati su pokazali da su najsimpatičniji oni profili koji imaju oko 300 prijatelja. Vjerojatnost da profil bude dopadljiv opadala je kod ljudi koji imaju samo oko 100 prijatelja i bila je gotovo isto niska kod ljudi koji imaju više od 300 prijatelja.
S druge strane, istraživači potvrđuju da ako se osvrnemo na populaciju gdje najčešći broj prijatelja iznosi 1000, točka dopadljivosti bi upravo mogla biti na tom broju. Zanimljivo je da studija pokazuje kako sudionici nisu bili ni svjesni da su im se manje sviđali ljudi na čijim profilima ima premalo ili previše prijatelja.
3. Kada otkrivate nešto intimno o sebi prilikom upoznavanja
U principu ljudi vole dijeliti tajne i samo-otkrivanje može biti dobar način da steknete prijatelje, ali psiholozi kažu da dijeljenje nečeg intimnog može učiniti da djelujete nesigurno i nedopadljivo.
„Ključ je u tome da budete personalni, ali ne suviše intimni. Možete podijeliti detalje o vašem omiljenom hobiju ili uspomenama iz djetinjstva i na taj način ćete djelovati pozitivno,“ navodi dr. Susan Sprecher, „Illinois State University“.
Widget not in any sidebars
4. Postavljate pitanja, a ne otkrivate ništa o sebi
U istoj studiji koju je radila Susan Sprecher, naglašeno je da ljudi vole da im se uzvrati kada vam otkriju nešto intimno.
Kao što autori pišu „stidljivi i socijalno anksiozni ljudi mogu postavljati pitanja da bi skrenuli pažnju sa sebe, a naše istraživanje pokazuje da to nije dobra strategija za iniciranje veza. Obje strane u interakciji trebaju otkriti ponešto o sebi.“
5. Kada ste suviše „zumirani“ na fotografiji
Ako je vaša profilna slika na Linkedin-u suviše zumirana, bilo bi dobro da to promijenite.
Istraživanja pokazuju da lica fotografirana s udaljenosti od 45 centimetara manje ulijevaju povjerenje nego lica fotografirana s udaljenosti od oko 135 centimetara.
6. Krijete svoje emocije
Znanstvenici kažu da je puštanje emocija da vas preplave bolja strategija da vas drugi zavole nego da ih potiskujete. U jednom istraživanju sudionicima su prikazivana dva videa na kojima se nalazi scena lažnog orgazma. Jedna je iz filma „When Harry Met Sally …“ i tužna scena iz filma „The Champ“.
U prvom videu glumcima je rečeno da se ponašaju prirodno, dok su u drugom susprezali svoje emocije. Studenti koji su gledali te scene bolje su ocjenjivali prirodne emocije i željeli su družiti se s ljudima koji su pokazivali što osjećaju.
To vjerojatno ima veze sa reciprocitetom. Kako su znanstvenici napisali: „Ljudi traže ljude koji vraćaju ono što je u njih „investirano“. Kada promatrač uoči da netko krije svoje emocije, to može protumačiti kao nepostojanje interesa za emocije koje traže da budu izražene – bliskost, društvena podrška i interpersonalna koordinacija.“
7. Previše se „lijepo“ ponašate
Mislite da ćete doprijeti do ljudi ako se ponašate altruistički, ali znanost kaže drugačije. U studiji 2010. godine istraživači s Univerziteta „Washington State“ dali su studentima zadatke da mogu zadržati ili iskoristiti vaučere za obroke.
Sudionici su podijeljeni u pet grupa, od kojih su četiri osobe imale tajni zadatak – bilo im je rečeno da ako odustanu od vaučera da će to poboljšati šansu grupe da dobije novčanu nagradu. Ovi lažni „sudionici“ donijeli su dosta bodova i samo nekoliko vaučera.
Kako se ispostavilo, većina sudionika rekla je kako ne bi željela raditi sa sudionikom koji nije sebičan. Neki sudionici rekli su da „nesebičan“ sudionik čini da oni sami izgledaju kao loši, a drugi su pomislili na neke sumnjive motive.
Widget not in any sidebars
8. „Skromni“ hvalisavac
Ako želite impresionirati prijatelje i potencijalne poslodavce, izbjegavajte sami sebi davati komplimente koji su „upakirani“ u neku vrstu samokritike.
U jednom istraživanju od studenata je traženo da napišu odgovor na pitanje što je njihova najveća slabost, na intervjuu za posao. Rezultati su pokazali da se više od tri četvrtine hvalisalo glumeći skromnost, na primjer kako su perfekcionisti ili rade suviše naporno.
Ipak, poslodavci traže iskrene, a takvi im se i više sviđaju. Takvi studenti davali su odgovore tipa „Ne uspijevam baš uvijek biti organiziran“ ili „Ponekad suviše burno reagiram.“
9. Kada pokazujete veliku nervozu
Nikada ne dozvoljavajte da drugi vide – ili namirišu vaš strah. Koji se pretvara u znoj. Tako bar kažu znanstvenici. Taj znoj koji dolazi od nervoze može nesvjesno utjecati na sud drugih o vašoj osobnosti.
U studiji iz 2013. sudionicima su prikazivane žene u svakodnevnim situacijama.
Dok su gledali video mogli su namirisati tri vrste znoja – tijekom vježbe, tijekom stresnih situacija i tijekom stresnih situacija – ali „pokriven“ antiperspirantom. Sudionici su onda ocjenjivali koliko su žene stručne, samouvjerene i pouzdane. Pogađate, one koje su mirisale na antiperspirant (dezodorans) bile su rangirane kao mnogo pozitivnije.
10. Ne smijete se
Na ključnim događajima – poput upoznavanja, sastanaka, susreta, razgovora za posao, teško je zamrznuti osmjeh na licu. Ipak, pokušajte se osmjehnuti.
Osmjeh će vam se mnogostruko vratiti – pamtit će vas po dobrom.