Religije su na neki način poput vozila koja ljudi izabiru voziti u skladu sa svojom prirodom. Samo vozilo i nije toliko važno kao njegova sposobnost da nas dovede tamo gdje moramo stići. Uistinu je žalosno kada ljudi žele ukloniti druge vozače s ceste ili ne mogu cijeniti vozača koji vozi drugačiji auto. Naravno, neka vozila uopće nisu ispravna, dok druga izvanjski izgledaju sasvim u redu, ali zbog nepravilnog održavanja ipak uzrokuju poteškoće.

Međutim, ako imamo dobro vozilo i nastavimo vožnju, napredovat ćemo prema svome cilju. Sve vjerodostojne religije naglašavaju da moramo prihvatiti svjesnost Boga. Sektaštvo je ljudska tvorevina. Ako se ne usredotočimo na svjesnost Boga i zadržimo svoju izvanjsku povezanost, nastat će još više fragmentacije i doći će do još više izrabljivavnja.

U različitim zemljama i na raznim kontinentima prirode ljudi u mnogo čemu se razlikuju. Iako je njihova iskonska priroda samo jedna, sekundarnih osobina ima mnogo. Na svijetu nećemo pronaći dvoje ljudi istovjetnih sekundarnih osobina. Budući da se čak i blizanci rođeni u isto vrijeme razlikuju po izgledu i osobinama, možemo li očekivati da će ljudi rođeni u različitim zemljama ikad razviti potpuno iste osobine? Različite zemlje imaju različitu vodu, zrak, planine, šume, hranu i odjeću. Zbog toga su i njihovi stanovnici prirodno razvili drugačiju fizionomiju, put, običaje, odjeću i prehranu. Slično tome, i mentalitet se ljudi razlikuje. Tako se i različite predodžbe o Bogu, iako u suštini slične, razlikuju po sekundarnim pojedinostima.

Promatrano objektivno, sekundarne različitosti nisu štetne. Ako postoji slaganje o suštinskoj prirodi Boga i Njegovom obožavanju, ne bi trebale postojati zapreke u dostizanju istog rezultata. Caitanya Mahaprabhu je poučavao da trebamo svakoga uputiti u obožavanje čistog oblika Gospodina, ali u isto vrijeme, ne bismo trebali kritizirati druge načine obožavanja.




Dvije vrste religijskih sljedbenika

Prema Šrila Bhaktivinodi Thakuri, postoje dvije vrste religijskih sljedbenika:

1. Bharavahiji – izvanjski sljedbenici

Oni su vjernici potpuno obuzeti izvanjskim. Na prvom su im mjestu rituali, odjeća i dogma i tu nastaju mnogi fanatici. Često imaju problema s vjernicima drugih vjeroispovijesti, pa čak i s osobama vlastite  vjeroispovijesti koje čine stvari drugačije nego oni.

2. Saragrahiji – unutarnji sljedbenici

Njih zanima suština religije i nisu zbunjeni odjećom, dogmom i raznim pojedinostima. Vjerni su svojoj religiji, ali ne razimišljaju sekštaški i čeznu za iskustvima još bogatijeg unutarnjeg života. Znaju da se pravila i učenja mogu slijediti izvanjski, ali i da se može ući dublje kako bi se shvatila suština. Isto su tako svjesni da postoje mukhya ili primarna pravila, kao i gauna, sporedna pravila.

Bharavahiji obično miješaju sporedno i primarno. U današnje vrijeme, bharavahija ima puno više od saragrahija, što očito stvara ogromne probleme u društvu.




Bhakti Tirtha Swami
korišteni dijelovi iz knjige “Duhovni Ratnik 6 – Iznad fanatizma, terorizma i rata: Otkrijte mirno rješenje”

Naručite knjigu

DUHOVNI RATNIK VI: Iznad fanatizma, terorizma i rata – Otkrijte mirno rješenje

DR6-simDužnost nas kao duhovnih ratnika nije konvencionalno ratovanje, već napadanje nasilja zalaganjem za mir i samilost. Da, pozvani smo u rat i svaki se dan trebamo preispitati što smo učinili na bojnom polju. Jesmo li se ponašali kao kukavice, prepuštajući drugima da se bore u bitci? Jesmo li stajali postrani  i promatrali kako su milijuni, pa čak i milijarde ljudi ranjeni ili potpuno uništeni? Ili čujemo borbeni zov da ustanemo i nastavimo bitku duhovnog ratovanja? Dragi moji, preispitajmo se pridonosimo li nasilju ili pomažemo u stvaranju povoljnijeg svijeta, zalažući se za ljubav i mir. Moramo promatrati svoje misli jer one vode do riječi. Moramo paziti na svoje riječi jer one uzrokuju djelovanje; moramo paziti na svoje djelovanje jer ono uzrokuje navike. Pazimo na svoje navike jer one postaju naša kultura. Želimo kulturu oslobođenja koja se temelji na ljubavi i služenju Boga kao i čitave kreacije.

Duhovni ratnik VI potiče nas da težimo božanskoj kulturi, a ne kulturi sektaštva, fanatizma, utamničenja i rata. Ne bismo smjeli dopustiti da agresija i odmazda nad rasama, religijama, plemenima ili spolu uništavaju ovu predivnu Božju kreaciju. Ljubav, pravednost i mir trebaju sada postati zov na borbu. Mi možemo utjecati na promjene: riječ je o izboru između straha i ljubavi, nasilja i mira.

262 stranica, rječnik, meki uvez, cijena 65 kn

Knjigu možete naručiti ovdje – http://duhovniratnik.com/duhovniratnik6/

Prethodna objavaDnevni Jyotish Horoskop za 07.01.2015.
Slijedeća objavaBaka vegetarijanka: 83- godišnja Jerka Marasović iz Rupa 30 godina ne jede meso
Bhakti Tirtha Swami
Bhakti Tirtha Swami (1950 – 2005), duhovni učitelj, diplomirani student psihologije i politike na Princetonu, autor serijala knjiga Duhovni Ratnik, Prosjak, Vodič za doba više svjesnosti, Osvrti na vedska učenja, stručnjak za međunarodne odnose i rješavanje sukoba, duhovni savjetnik mnogih visokih članova Ujedinjenih naroda i svjetskih vođa. Bio je predsjednik studentskog odbora na Princetone Sveučilištu te predsjednik Koalicije trećeg svijeta. U zapadnoj Africi je okrunjen kao tradicionalan vladar, a u SAD-u je bio osnivač i ravnatelj Instituta za primijenjenu duhovnu tehnologiju. Bio je član je Instituta za noetičke znanosti, Centra za informacije obrane, Saveza Ujedinjenih naroda za Ameriku, Zaklade Nacionalnog mirovnog instituta, Društva za budućnost svijeta te Globalnog foruma duhovnih i parlamentarnih vođa.

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.