Ljudi koji se žale na sve što im se događa pate od Kalimero sindroma. Iza ovakvog stava obično se krije dublja bol.
Svi znamo ljude koji žive od prigovaranja i žaljenja. Čini se da im ništa ne ide i sve im smeta. Sigurno ste nakon čitanja ovih redaka pomislili na nekog ovakvog.
Protagonist teksta je ono mrzovoljno pile s razbijenom ljuskom na glavi; unatoč komičnosti svojih referenci, sadržaj je sve samo ne komičan. Iza svih pritužbi stoji specifičan kontekst.
Na primjer, vrlo delikatna socioekonomska situacija kojoj se pridružuje i vrlo težak životni put. Ovo je fitilj koji pali pritužbe. Iza potonjeg obično stoji stvarna patnja, stalno zanemaren emocionalni zahtjev.
Iako je razlog takvog pristupa životu obično patnja, ove osobe znaju biti iritantne u očima bližnjih. Njihova tendencija da sve vide crno pokazuje neukrotivi pesimizam.
Postoje i ljudi čije pritužbe proizlaze iz stalne potrebe za pažnjom koju je teško riješiti.
Pritužbe koje skrivaju nešto ozbiljnije
Najčešće su nepravde pretrpjeli oni koji se mnogo žale i boje se da će i dalje biti žrtve. Na primjer, neka osoba je možda pretrpjela poniženje, odbacivanje i napuštanje.
Ozbiljna trauma genealoške prirode (problemi vezani uz nasljedstvo, bankrot, egzil, migracija iz ekonomskih razloga) može pogoditi dijete koje će se naći u ulozi glasnogovornika i stalno će negodovati umjesto svoje obitelji. Izražene pritužbe mogu biti povezane s mnogo dubljim problemima nego što mislimo.
I tako umjesto izražavanja zabrinutosti koja je previše intimna, pritužba se fokusira na površne stvari, kao što je kašnjenje vlaka ili prevruća kava. Na taj se način pretrpljena i potisnuta nepravda povezuje s bezopasnim elementom koji je dio svakodnevice i koji se može slobodno izraziti. Pa ipak, čak i tako, to su pritužbe koje, stalno ponavljane, opterećuju strpljenje drugih.
Kada prigovaranje postane način postojanja i odnosa prema drugima
Ako je pritužba ograničena na jednu epizodu, to nije problem. To može biti način da se promijeni situacija kada postoji problem na poslu, u paru, u obitelji. Međutim, ima ljudi koji se uvijek iznova žale na svoju sudbinu.
Osoba postaje Kalimero kada se stalno žali i uvijek slijedi isti obrazac u odnosima s drugima.
U većini slučajeva ti ljudi izražavaju potrebu da ih se čuje kako bi drugi vidjeli njihovu patnju. U drugim slučajevima prevladava oblik lijenosti koji se sastoji u puštanju da se situacija odvije, a zatim se nastavlja žaliti. Konačno, postoji mala manjina koja jednostavno pokušava skrenuti pozornost na sebe.
Bolje da se ne rugate mojim pritužbama
Dijete, tinejdžer pa čak i odrasla osoba koja nije saslušana dok trpi nepravdu, sigurno će aktivirati mehanizam za ponavljanje svog žaljenja. Kad se netko ismijava s tuđom boli i pritužbama, nastaje novi oblik nepravde.
Ismijavanje osobe koja izražava svoju patnju riskira poticanje njezine sklonosti prigovaranju.
Žaljenje koje dovodi do iscrpljenosti i zahtjeva za pomoć
Kod većine ljudi koji se mnogo žale, nešto je doista iznutra slomljeno, oštećeno. Ti ljudi ne znaju kako krenuti naprijed ili kako ponovno sastaviti dijelove. Iz tog razloga, morate biti strpljivi s njima, jer oni nikoga zapravo ne pokušavaju povrijediti, iako vas mogu iscrpiti.
Ovakav stav često proizlazi iz traume iz djetinjstva koju obitelj nije percipirala.
Jednostavnim rječnikom, ti ljudi ne govore “čuvaj me”, već “slušaj me”. Držeći se svojih pritužbi, potrebno ih je saslušati kako bi pokazali koliko pate.
Postoji rješenje za zahtjeve za pomoć
Moramo biti suosjećajni jer mnogi su doživjeli stvarnu i objektivnu nepravdu. Dakle, ako se druga osoba osjeća poštovanom i ako osjeća da ju se saslušalo, moći će nastaviti dalje.
Ljudi koji ne žele istraživati svoju prošlost i uroniti u povijest svoje obitelji, mogu se baviti meditacijom ili redovitom tjelesnom aktivnošću koja će pomoći u oslobađanju od napetosti i dati snagu da krenu dalje.
Moguće je žaljenje pretvoriti u emocionalni izraz, kao i promijeniti čimbenike koji ih pojačavaju i ne dopuštaju im da se nastave. Poslušajte priču koja stoji iza pritužbe, proniknite u nju i pokušajte naći način kojim ćete pružiti olakšanje.
lamenteemeravigliosa.it/Pripremila: Suzana Dulčić za atma.hr