Autor: Bhaktivedanta Swami Prabhupada

U davna su vremena yogiji starodrevne Indije, prema povijesnim iskazima, mogli postati manji od atoma i lakši od zraka te su mogli sami putovati cijelim svemirom. Prava primjena yoge podrazumijeva vladanje osjetilima. Nakon uspostavljanja takve ovladanosti, osoba mora usredotočiti um na oblik Svevišnje Božanske Osobe. Nitko ne može primjenjivati istinsku yogu vodeći razuzdan život.

Izvorna yoga

U Bhagavad-giti se preporučuje meditacija na Gospodinov oblik. Da bi smirio um, yogi mora sjediti na usamljenu mjestu posvećenom svetim ozračjem i slijediti pravila i propise brahmacarye, strogog samoobuzdavanja i celibata. Nitko ne može primjenjivati izvornu yogu u prenapučenom gradu, vodeći razuzdan život ispunjen neograničenim seksualnim odnosima i udovoljavajući neobuzdanom jeziku.

Već smo rekli da yoga podrazumijeva vladanje osjetilima, a obuzdavanje osjetila počinje obuzdavanjem jezika. Ne možete dopuštati jeziku da kuša sve vrste zabranjene hrane i pića i istodobno napredovati u yogi. Veoma je žalosno da brojni zavedeni, neovlašteni pseudoyogiji danas dolaze na Zapad i iskorištavaju sklonost ljudi ka yogi. Takvi se neovlašteni yogiji čak usuđuju javno izjavljivati da se osoba može opijati i istodobno meditirati.

Prije pet tisuća godina, u razgovoru opisanom u Bhagavad-giti, Gospodin Krišna je savjetovao Svom učeniku Arjuni da slijedi proces yoge, ali Arjuna je otvoreno priznao da nije sposoban slijediti stroga pravila yoge. Trebamo biti praktični na svakom polju djelatnosti. Prava yoga predstavlja potragu za četverorukom Nad-dušom u srcu i neprestano promatranje Nad-duše u meditaciji. Takva neprestana meditacija naziva se samadhi. Međutim, ako netko želi meditirati na nešto prazno ili bezlično, trebat će mu dugo vremena da bilo što postigne primjenom yoge. Ne možemo usredotočiti um na nešto prazno ili bezlično. Prava je yoga proces usredotočivanja uma na osobni oblik četverorukog Narayane, koji prebiva u svačijem srcu.

Ponekad se kaže da ćemo meditacijom shvatiti kako je Bog uvijek prisutan u našem srcu, čak i kad to ne znamo. Bog se nalazi u svačijem srcu. Ne samo u srcu ljudskog bića, već i u srcima mačaka i pasa. To je potvrđeno u Bhagavad-giti, koja izjavljuje da se vrhovni upravitelj svijeta, išvara, nalazi u svačijem srcu. Prisutan je ne samo u svačijem srcu već i u atomima. Nijedno mjesto nije prazno; svuda je prisutan Gospodin.




Nad-duša

Oblik u kojem je Gospodin prisutan svuda naziva se Paramatma. Atma znači individualna duša, a Paramatma znači individualna Nad-duša. I atma i Paramatma su individualne osobe. Međutim, za razliku od atme, duše, koja je prisutna samo na jednome, određenome mjestu, Paramatma je prisutna svuda. U vezi s tim, možemo navesti primjer sunca. lndividualna se osoba može nalaziti samo na jednome mjestu, ali sunce, iako je posebno individualno biće, nalazi se iznad glava svih osoba. To je veoma lijepo objašnjeno u Bhagavad-giti. Iako sva živa bića, kao i Gospodin, posjeduju iste odlike, Nad-duša se razlikuje od individualne duše po kvantiteti ekspanzije. Gospodin, ili Nad-duša, može se ekspandirati u milijune različitih oblika, dok individualna duša to ne može.

Budući da se nalazi u svačijem srcu, Nad-duša je svjedok prošlih, sadašnjih i budućih djelatnosti svih živih bića. U Upanišadama je rečeno da Nad-duša prebiva s individualnom dušom kao prijatelj i svjedok. Kao prijatelj uvijek želi odvesti individualnu dušu kući, Bogu, a kao svjedok, daje joj sve blagoslove koje je zaslužila svojim djelatnostima. Nad-duša pruža individualnoj duši sve pogodnosti za dostizanje svega što poželi, ali poučava Svog prijatelja kako bi na kraju mogao ostaviti sve druge djelatnosti i jednostavno se predati Bogu da bi dostigao vječni život pun znanja i beskrajnog blaženstva. To je posljednja pouka Bhagavad-gite, najovlaštenije i najčitanije knjige o svim oblicima yoge.

Nadsvijest

Kao što smo već rekli, posljednja riječ Bhagavad-gite je posljednja riječ u usavršavanju sustava yoge. U Bhagavad-giti je nadalje rečeno da je osoba koja je uvijek zaokupljena svjesnošću Boga najviši yogi, ali što je svjesnost Boga? Kao što je individualna duša svojom sviješću prisutna u cijelom tijelu, tako je Nad-duša, Paramatma, Svojom nadsviješću prisutna u cijeloj kreaciji. Individualna duša, koja ima ograničenu svijest, ne može oponašati ovu nadsvijest. Ja mogu shvatiti što se zbiva u mom ograničenom tijelu, ali ne mogu osjetiti što se zbiva u drugom tijelu. Svojom sviješću prisutan sam u svome tijelu, ali nisam prisutan u tuđem tijelu. Međutim, Nad-duša, Paramatma, prisutna je u svemu i stoga je svjesna sveg postojanja. Teorija da su duša i Nad-duša istovjetne nije prihvatljiva, jer svijest individualne duše ne može djelovati u nadsvijesti. Nadsvijest se može dostići samo povezivanjem individualne svijesti s nadsviješću.

Iz učenja Bhagavad-gite saznajemo da se Arjuna u početku nije htio boriti sa svojim rođacima, ali kad je shvatio Bhagavad-gitu, kad je povezao svoju svijest s Krišninom nadsviješću, njegova se svjesnost preobrazila u svjesnost Krišne. Osoba u punoj svjesnosti Boga djeluje po Božjoj naredbi i zato je Arjuna pristao da se bori u bici na Kurukšetri.

U početnom stadiju njegovanja svjesnosti Boga, Gospodinova se naredba prima preko prozirnog medija, duhovnog učitelja. Kad se osoba u dovoljnoj mjeri izuči i djeluje s poniznom vjerom i ljubavlju prema Bogu, pod vodstvom vjerodostojna duhovnog učitelja, proces povezivanja postaje snažniji i pomniji. U tom stadiju, Bog poučava bhaktu u srcu. Izvana, bhakti pomaže duhovni učitelj, vjerodostojni predstavnik Boga, a iznutra bhakti pomaže Gospodin kao caitya-guru, koji se nalazi u svačijem srcu. Savršenstvo se ne ogleda u samom razumijevanju da se Bog nalazi u svačijem srcu. Boga moramo upoznati iznutra i izvana i tako djelovati u svjesnosti Boga. To je najviši stadij savršenstva ljudskog oblika života i najviši stadij u svim sustavima yoge.

Moći yogija

Savršeni yogi stječe osam vrsta moći:

  1. može postati manji od atoma
  2. može postati veći od planine
  3. može postati lakši od zraka
  4. može postati teži od bilo kojeg metala
  5. može po svojoj volji izazvati bilo koji materijalni učinak (na primjer, može stvoriti planetu)
  6. može upravljati drugima poput Gospodina
  7. može slobodno putovati svuda, unutar (ili izvan) svemira
  8. može izabrati vrijeme i mjesto svoje smrti i ponovno se roditi gdje god poželi.

Ali kad se uzdigne na savršeni nivo primanja uputa od Gospodina, osoba nadilazi nivo spomenutih materijalnih dostignuća. Vježbe disanja koje se u sustavu yoge obično primjenjuju, predstavljaju samo početak. Meditacija na Nad-dušu samo je korak naprijed. Postizanje čudesnog materijalnog uspjeha također je samo korak naprijed, ali dostizanje izravnog dodira s Nad-dušom i primanje uputa od Gospodina predstavlja najviši nivo savršenstva. Meditacija i vježbe disanja u sustavu yoge veoma su teški za ovo doba. Bili su teški i prije pet tisuća godina, inače Arjuna ne bi odbacio Krišnin prijedlog.




Mantra meditacija

Ovo se doba Kali naziva palim. Danas ljudi žive veoma kratko i veoma sporo dostižu samospoznaju, ili duhovni život. Uglavnom su nesretni i ako nekoga malo zanima samospoznaja, zavode ga brojni prevaranti. Jedini pravi proces dostizanja savršenog nivoa yoge jest slijeđenje principa Bhagavad-gite, kao što ih je slijedio Gospodin Caitanya Mahaprabhu. To je najjednostavniji proces i najviše savršenstvo yoge. Gospodin Caitanya je praktično pokazao yogu svjesnosti Boga jednostavno pjevajući Krišnina sveta imena, koja su spomenuta u Vedanti, Šrimad-Bhagavatamu i brojnim važnim Puranama. Najveći broj Indijaca slijedi ovaj proces yoge, a u gradovima Sjedinjenih Država i drugih zemalja također se postupno povećava broj sljedbenika ovog procesa. On je veoma lak i praktičan za ovo doba, osobito za one koji ozbiljno žele postići uspjeh u yogi. Nijedan drugi proces ne može biti toliko uspješan u ovom dobu.

Meditativni proces je u svoj ozbiljnosti bio moguć u Zlatnom dobu, Satya-yugi, jer su u to vrijeme ljudi prosječno živjeli sto tisuća godina. Međutim, ako u današnje doba želite postići uspjeh u praktičnoj yogi, pjevajte i meditirajte na sveta imena Boga i sami ćete osjetiti kako napredujete. Svatko treba sam osjetiti koliko napreduje u yogi.

Oni koji su se posvetili ovom najuzvišenijem procesu bhakti-yoge, predanom služenju s transcendentalnom ljubavlju prema Bogu, mogu posvjedočiti kako uživaju u njegovom radosnom i lakom slijeđenju. Yoga je proces vladanja osjetilima, a bhakti-yoga je proces pročišćavanja osjetila. Kad su osjetila pročišćena, samim tim postaju ovladana. Ne možete na umjetan način spriječiti djelatnosti osjetila, ali ako ih pročistite, ona se neće samo uzdržavati od prljavih djelatnosti, već će biti i pozitivno zaokupljena transcendentalnim služenjem Gospodina. Svjesnost Boga je izvorno stanje svakog živog bića i nije tvorevina našega uma. Pjevanjem Svetih Imena Boga naša materijalna svjesnost biva pročišćena i budi se naša uspavana izvorna svjesnost.

Prethodna objava14 Znakova Da Imate Previše Stresa U Životu
Slijedeća objavaDnevni Jyotish Horoskop 16.01.2016.
A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada
Učenjaci i duhovni vođe diljem svijeta cijene ga kao jednog od najistaknutijih učitelja indijske kulture i filozofije suvremenog doba. 1965-te godine, u svojoj 70-toj godini života, putuje na zapad kako bi proširio poruku Bhagavad Gite i Srimad Bhagavatama. Za samo 12 godina, usprkos svojoj poodmakloj dobi, proputovao je svijet četrnaest puta, održavajući predavanja na šest kontinenata. Usprkos tako intenzivnom programu, nastavlja s plodonosnim spisateljskim radom. Njegova djela sačinjavaju pravu biblioteku vedske filozofije, mudrosti, književnosti i kulture.

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.