U muškarcu ili njegovoj Animi žive dvije žene: Djevica i Velika Majka. Zaljubljeni muškarac je emotivno upleten sa obje žene. Muškarac teško odolijeva jednoj i drugoj jer obje pripadaju njegovoj unutrašnjoj realnosti. Kada se susreće s Djevicom, on je zapravo obuzet dubljim Jastvom, jer ona bi ga trebala dovesti do suočavanja sa svojom unutarnjom ženom i mogućnošću da se spoji s njime u mističnom ljubavno-seksualnom činu.
Zaljubljeni muškarac se sukobljava sa vanjskom i unutrašnjom ženom ili svojom podsvjesnom ženom koju formira majka. Zaljubljenost mu služi da se na kraju oslobodi njihovih magičnih čini, te želi doći k sebi. Kada je to napravio, on se susreće sa onim najdubljim duhovnim iskustvom.
Zreo muškarac kao i zrela žena, rijetke su pojave. U većini slučajeva ženska instinktivna strana upravlja muškarčevim osjećajima i njegovim životom, kao i što muška instinktivna strana vlada ženskom osobnošću.
U muškarcu ili njegovoj Animi žive dvije žene: Djevica i Velika Majka. Zaljubljeni muškarac je emotivno upleten sa obje žene. Obje žene izgledaju posesivno i u njegovom nesvjesnom stanju, on je “opsjednut” njima. Da li su vam poznati muškarci koji ponižavaju žene i nazivaju ih pogrdnim imenima? To je njihova Anima koja se pojavljuje arhetipski. Muškarac je u velikoj većini slučajeva opsjednut ženom, a pogrdna imena su strah od žene i njenih magičnih moći hipnotiziranja.
Velika Majka kod nesvjesnog muškarca njegovom nerazvijenom egu predstavlja podršku, zaštitu i hranu. Njegova nesvjesna žena ga drži u infantilnom stanju, nudeći mu nedovoljno prostora da raste i da se razvija. Anima ima svoju tamnu stranu tzv. žensku Sjenu koja se u prošlosti zvala vračara,vještica, a u današnjem svijetu su to majke koje ne dozvoljavaju da se muško dijete razvija.
Kada se muškarac susreće sa Djevicom ili svojom novom ljubavi, on je zapravo obuzet dubljim Jastvom, jer ona bi ga trebala dovesti do suočavanja sa svojom unutarnjom ženom i mogućnošću da se spoji s njime u mističnom ljubavno-seksualnom činu.
Muškarac pri zaljubljivanju osjeća da može doseći neslućene visine, ali ustvari većina muškaraca se zaljubljuje u vanjsku formu žene i tako ostaju robovi njene ljepote tj. taštine zbog koje većinom trati život ostajući zaljubljen i vezan za sliku žene – majke koju ne dostiže, pa većinom biva opsjednut ovom slikom koja ga izjeda do kraja života u nervoznim raspoloženjima.
Zaljubljivanjem muškarac je opsjednut s obje žene, u odnosu on pokušava zauzdati ženu jer je se boji. Ipak, ovom vezom muškarac uspijeva odsjeći pupčanu vrpcu i napraviti važan korak naprijed u kojem neki muškarci postaju osjećajni i odgovorni. Možda će mnogo kasnije obnoviti susret sa majčinskim tipom žene, ali vjerojatnije na zrelijoj osnovi.
Ljubavnik je primoran, birati jednu od dvije žene; ali psihološki govoreći, on mora neminovno sporazumjeti se sa drugom ženom, ako želi da dobije potpuni oblik muškarca. Ako ostavi jednu ili drugu, ona će ga pratiti do kraja svijeta, naravno psihološki. Svatko od nas zna da kada nešto želimo potisnuti u nesvjesno, upravo nas to progoni.
Nema goreg pakla od potiskivanja žene, a lako je vidljiva opasnost potiskivanja, primjerice, u katoličkoj Crkvi kroz seksualne nastranosti, odnosno gdje se seksualnost brani onda cvijeta dijabolična seksualnost. Dakle, ako žene budu odbačene, obje će se okomiti na mladića kao što su Eumenide nagovorile Oresta da ubije svoju majku.
Ranije generacije su uvijek upozoravale mladića da se odrekne druge djevojke i da ostane vjeran prvoj. Na nesreću, mnogi su prihvatili njihov savjet i patili od stalne jednostranosti, Trenutno mišljenje javnosti olakšava muškarcu koji je suočen sa ovom dilemom da je riješi odbacujući majku svoje djece radi mnogo mlađe osobe. On bira arhetip mlade žene koja je opet arhetipska, ali danas u većini slučajeva odobrena pojava u današnjoj civilizaciji.
Pitagora, koji nam je poznat iz osnovne škole, je govorio istinu: ima nešto osnovno i veoma ljudsko u trokutu. Ukoliko muškarac nastavi slijediti takvu sliku može izgubiti inicijalni obred, koji je od velike važnosti u razvoju muške svijesti. Trojanski rat je broj tri koji koji da bi se pokrenuo potrebna mu je tragedija ili žena. To je arhetipski, a mi još uvijek u ljubavi razgovaramo primitivno, a da toga nismo svjesni.
Ljubavnik muškarac se mora osloboditi regresivne sile majke koja ga teži posjedovati i da zakorači u svijet odraslih muškaraca. Na Zapadu je većina muškaraca zapletena u krivu projekciju Anime, pogotovo jer se muškarac odrekao logosa ili racia, odnosno danas se muškarci ismijavaju ljudima koji razmišljaju, a ne postoji niti jedna civilizacijska inicijacija koja bi mu pomogla da ovaj prijelom učini.
Simbol te borbe je zmaj kojeg junak mora ubiti da bi spasio princezu.
Većinom se muškarci ne oslobode ove regresivne sile, te njima vlada Anima-mama koja postaje unutarnja okrutna maćeha gdje vidimo čangrizavog muškarca koji stalno kritizira svoju ženu sve dok se razvod zaista i ne dogodi.
Priča o Raju je priča spoznaje osjetilnog iskustva koje se uspoređuje sa znanjem dobra i zla. U Starom Zavjetu seksualni čin se obično prevodi glagolom “znati, saznati.
Ukratko zaljubljivanje je tako dubok čin jer simbolizira novo shvaćanje, a onda i velike sukobe. Jer, kako je Jung neprestano ponavljao, sukob je bit života i neophodan preduvjet za cjelokupan duhovni razvoj.
Nikola Žuvela, vedski-jyotish.net