Kada se sretnete s negativnim ljudima ne morate i sami postati negativni. Ostanite uspravni i sjetite se da su detalji važni za razgovor s negativnim ljudima. Često možete preokrenuti njihovu negativnost za bolji ishod razgovora svih koji su uključeni.
S negativnim se ljudima teško nositi i ako niste pažljivi, takav odnos može potkopati vašu vlastitu energiju. Međutim, barem donekle, možete naučiti kako razgovarati s takvim ljudima.
Evo nekoliko korisnih savjeta:
1. Izbjegavajte ih
Prva stvar koju bi mogli napraviti kad su u pitanju negativni ljudi je izbjegavati ih (ako to možete).
Ako im uvijek manjka nade i uvijek imaju negativne i ponižavajuće primjedbe, onda su vjerojatno osobe koje ne želite u svom životu.
2. Budite ohrabrujući
Može biti da je osoba koja je uobičajeno negativna zapravo u depresiji i da treba stručnu pomoć.
Predložite joj to na diskretni način.
3. Pitajte što nije u redu
Ako ste dočekani sa negativnim stavom, ponekad (češće da nego ne) to može biti ispravljeno ako pristupite na pravi način. Stoga, nemojte prosuđivati nego uljudno i mirno pitajte nešto poput: „je li sve u redu?“ ili „činiš se uzrujanim; zašto?“.
Osoba sa negativnim stavom može zapravo biti sretna što ima priliku pričati o tome kako se osjeća, a to je obično najbrži način za rješavanje negativnosti.
4. Ostanite pozitivni
Nemojte dozvoliti negativnosti druge osobe da vas vuče prema dolje i da i sami postanete negativni. Ponekad ćete upoznati osobe koje uživaju u tome što su negativni. To im je poput igre i uživat će proturiječiti svemu što kažete. Nemojte dopustiti da to utječe na vas i da i sami postanete negativni.
Vi i samo vi ste odgovorni za to kako se osjećate. Imate moć odabrati hoćete li dopustiti negativnosti druge osobe da loše utječe na vas. U tom pogledu, morate prihvatiti to da su razgovori dvosmjeran proces i morate se riješiti svoje potrebe za kontroliranjem smjera razgovora.
5. Shvatite što je problem
Često kada sretnemo negativne ljude, krivimo sebe za problem.
Mislimo da smo mi krivi što nas ne vole ili da smo napravili nešto što ih je uznemirilo.
Ako proanalizirate svoju komunikaciju i ne pronađete grešku, te ako ste stalno imali uljudan, poštujuć i pozitivan stav a svejedno ste dočekani sa negativnošću, prihvatite to da niste krivi i da ta druga osoba treba preuzeti odgovornost za vlastitu negativnost.
6. Budite detaljni
Negativni ljudi često generaliziraju poput: „sve je krivo“ ili „ne mogu to više raditi“. Često im možete pomoći u smanjivanju njihove negativnosti tako što ćete se usredotočiti na detalje problema, a tako će moći vidjeti da stvari i nisu tako crne kao što su im se isprva činile.
Međutim, nemojte se uvrijediti ako vaše mišljenje bude odbijeno. Odlučite zauzeti pozitivan stav. Kao što sam ranije spomenuo, vi sami ste odgovorni za to kako se osjećate.
Kada se sretnete sa negativnim ljudima ne morate i sami postati negativni. Ostanite uspravni i sjetite se da su detalji važni za razgovor sa negativnim ljudima. Često možete preokrenuti njihovu negativnost za bolji ishod razgovora svih koji su uključeni.
Peter Murphy