Foto: pixabay.com

Nikada nećete riješiti probleme onoga koji se stalno žali, jer on ih zapravo ne namjerava riješiti. Nikako nećete umiriti njegovu dušu suosjećanjem, pošto mu ono u biti nije potrebno. Sve što želi je skinuti sa sebe odgovornost za svoju sudbinu – traži nemoguće!

atma.hr – 52




Sposobnost pokazivanja suosjećanja i empatija smatraju se pozitivnim osobinama, ali je također vrlo važno da ih pametno koristimo, piše uspesnazena.com. Ako se nakon razgovora s drugom osobom osjećate iscrpljeno, morate se zamisliti trebate li promijeniti svoj stav.

Život donosi mnoge probleme. Obitelj i prijatelji ih također imaju pa smo često u situaciji da slušamo kako se žale na nekoga ili nešto.

To je s jedne strane prirodno, jer ljudi time žele da se oslobode napetosti i često bude im lakše kad nam se izjadaju. S druge strane, neprestano slušanje tuđih žalbi nam šteti i oduzima energiju.

Utjecaj negativne osobe

Neki ljudi govore o svojim problemima, kako bi dobili podršku i savjete. A drugi – da prenesu svoju negativnost na druge ljude. Trebate naučiti kako ih razlikovati.

Moguće je da će vas ljudi iz ove druge kategorije nazvati neosjetljivim egoistom, ukoliko ih odbijate saslušati. Možda će pokušati stvoriti vam osjećaj krivnje ili nešto drugo, također neugodno. To nije strašno. Zauzvrat ćete dobiti val energije i osjećaj samopoštovanja, nakon odbijanja te toksične komunikacije.

atma.hr – 52




Zašto ne treba slušati žalbe

Zato što onaj koji se stalo žali ne čini ništa da promijeni svoj život. On je navikao da bude u ulozi uvrijeđenog. To je njegov psihološki tip, takav mu je pogled na svijet. Možete ga saslušati, ali kako mi pomoći? Nikako. Njemu nije potrebna pomoć, on samo želi pričati. A razgovor bez cilja nema nikakvog smisla.

Žaleći se, on podsvjesno, a nekad i svjesno, skida sa sebe osjećaj krivnje za svoj neuspjeh. Takvim ljudima treba se baviti stručnjak, koji zna utjecati na način razmišljanja.

Najnegativniji utjecaj na čovjeka vrše njegove vlastite loše misli. Nikada nećete riješiti probleme onoga koji se stalno žali, jer on ih zapravo ne namjerava riješiti. Nikako nećete umiriti njegovu dušu suosjećanjem, pošto mu ono u suštini nije potrebno. Sve što želi je skinuti sa sebe odgovornost za svoju sudbinu – traži nemoguće.

Što se događa s nama kad stalno slušamo žalbe

Rasipamo vlastitu energiju. Želimo pomoći, ali ne rješavamo problem.

Neprestano pokušavamo i u tim pokušajima se samo iscrpljujemo.

Prvi znaci iscrpljenosti

  1. Emocionalna neravnoteža
  2. Teškoće u rješavanju vlastitih problema
  3. Problemi s koncentracijom
  4. Pojava negativnih misli

Kako možemo izbjeći one koji se stalno žale?

1.) Napravite i zadržite distancu

Možda će nezadovoljnik u početku biti uvrijeđen zbog vaše nezainteresiranosti.

Međutim, kad bi svi prestali slušati njegove beskrajne tirade o uzaludnosti života, on bi konačno morao uhvatiti se u koštac sa svojim problemima, umjesto da samo priča o njima ili bi morao prestati osvrtati se samo na loše.

2.) Objasnite nezadovoljnom da nikoga ne treba kriviti za ono što mu se događa, osim sebe samog

Recimo da ste ga slušali.

Kad ste već to učinili, nemojte žaliti još malo vremena da mu iskreno kažete da je ono na što se žali samo pojedinačni problem, a da postoji i općeniti, koji se sastoji u njegovom negativnom stavu prema situaciji i životu općenito.

atma.hr – 52




3.) Ne pokazujte „slabost“

Nezadovoljnik je manipulator. Ne pokazujte spremnost da mu idete na ruku. Tako ćete upropastiti dvoje – kako sebe, tako i njega.

Negativan utjecaj osobe koja vam se žali tako nikada neće prestati. Kada vas iscrpi, pronaći će sebi drugu žrtvu.

4.) Postavite granice

Zamolite ga da poštuje vaše pravo na osobni prostor. Isto tako, pravo da sami birate temu razgovora. Možete mu reći da ne želite stalno pričati o „tragedijama i nevoljama“. Na taj način ćete takvu osobu prisiliti da odvrati pažnju od negativnih stvari.

***

Možda su vama poznati i drugi efikasni načini komunikacije s negativnim ljudima? Napišite ih u komentarima.

uspesnazena.com