Kakav je vaš način komuniciranja? Komunicirate li otvoreno, jasno i samouvjereno, ili još bolje asertivno? Ili ste od onih koji su u komunikaciji stidljivi ili lijeni?
Dogodi li vam se da budete (čak i) neugodni? Završavate li komunikaciju na nedvosmislen način? Dosta pitanja, koja vape za kvalitetnim odgovorom.
Kako komunicirate sa svojom voljenom osobom? Volite li reći ono što mislite i što vam leži na duši ili vam je milije da ostanete „misteriozni“ i da se njome igrate?
Način komunikacije je jako bitan, kako u našem privatnom tako i poslovnom životu. On nam može otvoriti neka vrata i pustiti nas u novi životni prostor, ali nam ih može i pred nosom zalupiti.
Na primjer, kada nam je mrsko uputiti uljudan pozdrav onima s kojima radimo ili živimo, mi tu energiju širimo dalje i stvaramo mogućnost da se ona nama vrati istom mjerom.
S druge strane, možemo biti od ranog jutra nasmijani i one koje susrećemo pozdravljati osmjehom i poželjeti im dobro jutro i lijep dan. Možemo se osjećati zahvalno što su oni tu i što smo zajedno. To nam daje dobru vibraciju i šansu da i mi u istom stilu nastavimo dan i da nam je lakše i drugima darovati osmijeh, lijep pozdrav i širiti dobru energiju.
„A što ako su ti drugi ljudi oni koji nas nerviraju i koji nam nisu baš toliko simpatični?“
Imamo li u tom slučaju bilo kakav gubitak ako s osmijehom i njima poželimo dobar dan?
Dobra i pozitivna komunikacija može nam samo pomoći da se osjećamo dobro i da ne silazimo s tog kolosijeka. Drugim riječima, iako nam netko nije drag i nismo na istoj energetskoj frekvenciji, ne postoji dobar razlog da i mi ostanemo u lošoj komunikaciji.
Dobro je znati kako možemo lijepo započeti krug komunikacije, ali je jednako važno znati i kako taj krug zatvoriti. Kako vi završavate neku komunikaciju, bilo privatnu bilo poslovnu?
Dajete li odgovarajuću povratnu informaciju? Ili jednostavno birate da ne date odgovor na neku poruku ili e-mail, naročito kada vam se ne da ili kada vam nije ugodno?
U današnje vrijeme nije rijetka pojava da nam netko ne odgovori na postavljeno pitanje koje smo uputili sms-om ili e-mailom i pretpostavka je da se to i vama događa. Na primjer, dogovarate s nekim sastanak i ta osoba pregleda vašu poruku i ne da vam nikakav odgovor. Kako se tada osjećate?
Widget not in any sidebars
Ili je stvar obrnuta pa možda i vi često ne odgovorite nekome na poruku i po nekoliko dana, jer ste pod pritiskom od poslova i obveza i komunikaciju odlažete za neki trenutak kada vam se čini da ćete biti slobodniji. Što mislite, kako se tada osjeća onaj koji vas čeka?
Ili na primjer, pitate svog pretpostavljenog za ocjenu projekta na kojem ste radili i za vaše zalaganje i dobijete neki vrlo neodređen odgovor iz kojeg vam nije sasvim jasno je li on/ona zadovoljan/a ili nije.
Nerijetko se događa i obrnuta situacija, da na konkretno pitanje, kao što je: „Je li završen određeni posao?“, pretpostavljeni od nas dobije vrlo neodređen odgovor u kojem nije jasno ni je li gotov ni hoće li i kada biti.
Pravo pitanje je kakvu vrstu povratne informacije mi volimo i želimo dobiti? Većina voli imati čistu situaciju i jasne informacije. Svakako nam nije olakšanje kada ne znamo što druga strana misli i kako razmišlja.
U takvim situacijama, umjesto jasne i čiste, nerijetko dobivamo zamagljenu situaciju, iz koje nam nije lako izaći. Tada nam padaju na pamet razne pretpostavke, koje nas samo mogu zbuniti, a naš um voli nam servirati te varijante.
Na primjer, ako nam netko ne odgovori, mi pretpostavimo da se taj netko ljuti na nas ili da nas smatra dosadnim i opterećujućim osobama, a stvarna situacija je da je naš sugovornik u gužvi i ne pronalazi vremena da nam odgovori. Kako se to odražava na nas? Ostajemo u zbunjujućoj situaciji bez pravog odgovora.
I što je onda moguće rješenje za kvalitetniju komunikaciju?
Za početak, bitno je da smo svjesni kako mi komuniciramo, tj. komuniciramo li na način na koji bismo voljeli da drugi komuniciraju s nama. Ako je odgovor potvrdan, onda smo na dobrom putu.
Ako mi nismo konkretni i jasni u komunikaciji s drugima, poželjno je da unapredimo ovu vještinu kod sebe.
Drugo, važno je da mi znamo kako ćemo zatvoriti neki komunikacijski ciklus. To može biti zahvaljivanje za nešto, pozdrav ili ponavljanje nekog dogovora kako bi obje strane imale jasnu predstavu o dogovoru. Na primjer, „Hvala ti na brzom odgovoru i vidimo se onda u 20:00 na Trgu.“
Također je bitno je da se odvije u određenom vremenskom intervalu. Na primjer, da jedan ciklus završimo tijekom dana, poželjno i u nekoliko sati, a ne da nakon nekoliko dana odgovaramo nekome na poruku, pravdajući se kako smo (bili) u gužvi.
Ili da sebi stvorimo naviku da u određenom dijelu dana odgovaramo na sve poruke na koje prethodno nismo bili u mogućnosti odgovoriti.
Kvalitetna komunikacija i zatvaranje komunikacijskih ciklusa nam može donijeti mnogo više dobrobiti nego što nam to na prvi pogled izgleda. To ne samo da nam pojačava dobre vibracije i doprinosi našem dobrom raspoloženju, već nam omogućava da unapredimo i kvalitetu svog života, kako u odnosima s obitelji, prijateljima i poznanicima, tako i na poslovnom planu.
AnChi, certificirani Heal Your Life-coach/umpasrce